Citat:
Ursprungligen postat av
KallaKarar
Det största mysteriet: Tobias H hatar Sverige och svenskar. Han hatar alla européer faktiskt. Enligt Tobias ska alla vita dö i blod och lidande.
Men -
Varför åker Tobias inte helt enkelt hem till Korea och lever lycklig där i alla sina dar? Varför stannar han kvar i Sverige och misshandlar barn och kvinnor och ställer till med mordbrand?
Och vad är det för fel på Karlstads universitet som ger lön åt en dömd mordbrännare, kvinnomisshandlare, folkmordsförespråkare och barnplågare?
Det är väl inte så konstigt om man tänker efter? Han ser ut som en korean men kan troligen inte språket eller landets seder och bruk, sånt man inte ser men som ligger under ytan. Man kan jämföra det med de som invandrar till Sverige och ska ses som fullvärdiga svenskar. Men vi har ju helt olika preferenser, att prata om barndomens Bullerbysomrar med en arab ger ju noll samhörighetskänsla. TH kan flytta till Korea, men han kommer att ses som märklig även där.
Det är egentligen inte så konstigt att han sökte sig till de vänsterextrema, där är alla lite eljest och det är lätt att komma in i gemenskapen. Att vara avvikande (på "rätt" sätt) är bara en bonus där. Men det är ju samtidigt en gemenskap som är ganska skör och crazy.
TH och hans sambo har ju gjort allt rätt enligt "De fördomsfria", trots att det faktiskt går emot den mänskliga instinkten, dvs. kärnfamiljen med mamma, pappa, barn. Det blir en konflikt mellan ideologi och naturliga känslor. TH gör nu mot "sin dotter", det han föraktade sina föräldrar för att gjort mot honom. Dotterns start i livet kunde inte bli mer komplicerad än vad den är nu med fyra föräldrar som alla är lite eljest.
TH verkar ha insett att han gick på en mina, men hur ska han ta sig ur det med hedern i behåll utan att kritisera hela iden med regnbågsfamiljer osv. Jag förvarar inte TH på något sätt och vis, men jag kan se hur han blev som han blev.
Vad gäller bögpappan så regerade jag på att han pratar med och om den 5-åriga dottern som att hon är kapabel att ta beslut om skolval och ber henne fundera på vad hon vill göra. Det klarar ingen 5-åring. Att föräldrarna sköter sina kontakter via en chatt förhindrar inte det faktum att barn är bra på att känna av stämningar.
Jag skiter i alla vuxna inblandade och funderar på om det finns någon vettig lösning för dottern. För även om man raderar bort TH, så verkar inte situationen för dottern vara optimal.