2026-04-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Medan allt detta pågår lägger han ut massor av inlägg på Facebook som om ingenting hänt.

Kommenterar folk något?
Citera
2026-04-17, 22:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Maskad FUP är postad i tråden.
Var? Det är ett elände att leta igenom enormt långa trådar.
Senast redigerad av Cineasten 2026-04-17 kl. 23:02.
Citera
2026-04-18, 00:34
Medlem
Med tanke på omständigheterna i de förhållanden han gett sig in i kan jag någonstans förstå att det till sist brustit. Oavsett om man gillar hans åsikter eller inte.
Citera
2026-04-18, 00:39
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorungenMathiasWag
Daphne Arbouz har medverkat i en studie (huvudförfattare är TH) som handlar om hur hemskt det är att leva i Sverige som blandras. Allt hon tvingats utstå som halvsvensk/halvalgerier! Pappan heter Francois så inte ens säkert att han heller är helt algerisk även fast efternamnet är vanligtvis algeriskt, vakren hon, pappan eller hennes två systrar har några arabiska förnamn (endast franska). Möjligen har han allså, mtp förnamnet, endast förfäder från Frankrike vilka var kolonisatörer av Algeriet. Men det är säkert lika hemskt att leva i Sverige som halvfransk/halvsvensk! Som hon har lidit!

Studien/boken:
https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1381534&dswid=6431

Självklart deltar hon på foliehattskonferenser där dårfinkar diskuterar ickeproblem på skattefinansierad tid: https://fempers.se/2026/1-2026-nytt-ar-nya-vagar/om-dodlig-sexuellt-och-ekonomiskt-vald-mot-kvinnor/
Jag kan ge en personlig anekdot.

Efter en lång dag på jobbet så drog ut för att gå på aw.
Hon måste ha knaprat antidepp eller nåt för när ölen slog till så gav hon hela arbetslaget en lång föreläsning om varför feminism är svaret på alla problem och hur vita män är rasister.

Sen gick hon över till krogen och raggade på en blond snubbe, de gick på toa och drog tjack ihop, och sen följde han med henne hem.
Citera
2026-04-18, 00:43
Medlem
mearshimers avatar
Läser man FUP så verkar dottern ty sig till TH därför att mamman är känslomässigt instabil och bögparet verkar frånvarande.
Sen verkar mamman förvänta sig att TH ska försörja henne och då får TH en psykos

Eller har jag tolkar det fel?
Citera
2026-04-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Läser man FUP så verkar dottern ty sig till TH därför att mamman är känslomässigt instabil och bögparet verkar frånvarande.
Sen verkar mamman förvänta sig att TH ska försörja henne och då får TH en psykos

Eller har jag tolkar det fel?
Bögparet hade väl hoppats på en pöjk att grooma och morsan är klarligen helt från vettet (bör spärras in på livstid imo). Då återstår ju bara den bittre men ensamme simpen
Citera
2026-04-18, 00:49
Medlem
mearshimers avatar
Jag tror att det här är det som utlöst TH psykos.

Citat:
När således Hübinette gett efter för advokatfirmans krav på avpublicering och ursäkt sänktes skadeståndskravet till 120 000 kronor och respit beviljades till den 13 november för denna, som man kallade ”utomrättsliga lösning”, utpressning på vanligt språk. Nu återstår att se om finansfamiljen Holmbergs consiglieri fullföljer sitt hot om att starta en tryckfrihetsprocess mot bloggare Hübinette.
Citera
2026-04-18, 01:59
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag är inte en "hämndmänniska", långt ifrån det. Koreanen hängde ut min far som då redan hade varit död i 10 år.
Nu kanske det är dags att själv bli uthängd.

Blir intressant läsning.
Beklagar.

Kan du utveckla hur Hübinette hängde ut din far och varför? Hur påverkade detta dig och din familj? Blev det rättsprocess av det hela?
Citera
2026-04-18, 04:32
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Sådana som Tobias skall inte ha barn.

En psykstörd hatande individ.

Lås in fanskapet på psyk.

Extremister och ”goda hat” människor brukar vara störda, han är ett levande exempel på det.
Idiot.
Citera
2026-04-18, 04:49
Medlem
Det största mysteriet: Tobias H hatar Sverige och svenskar. Han hatar alla européer faktiskt. Enligt Tobias ska alla vita dö i blod och lidande.

Men -

Varför åker Tobias inte helt enkelt hem till Korea och lever lycklig där i alla sina dar? Varför stannar han kvar i Sverige och misshandlar barn och kvinnor och ställer till med mordbrand?

Och vad är det för fel på Karlstads universitet som ger lön åt en dömd mordbrännare, kvinnomisshandlare, folkmordsförespråkare och barnplågare?
Citera
2026-04-18, 05:29
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det största mysteriet: Tobias H hatar Sverige och svenskar. Han hatar alla européer faktiskt. Enligt Tobias ska alla vita dö i blod och lidande.

Men -

Varför åker Tobias inte helt enkelt hem till Korea och lever lycklig där i alla sina dar? Varför stannar han kvar i Sverige och misshandlar barn och kvinnor och ställer till med mordbrand?

Och vad är det för fel på Karlstads universitet som ger lön åt en dömd mordbrännare, kvinnomisshandlare, folkmordsförespråkare och barnplågare?
Det är väl inte så konstigt om man tänker efter? Han ser ut som en korean men kan troligen inte språket eller landets seder och bruk, sånt man inte ser men som ligger under ytan. Man kan jämföra det med de som invandrar till Sverige och ska ses som fullvärdiga svenskar. Men vi har ju helt olika preferenser, att prata om barndomens Bullerbysomrar med en arab ger ju noll samhörighetskänsla. TH kan flytta till Korea, men han kommer att ses som märklig även där.

Det är egentligen inte så konstigt att han sökte sig till de vänsterextrema, där är alla lite eljest och det är lätt att komma in i gemenskapen. Att vara avvikande (på "rätt" sätt) är bara en bonus där. Men det är ju samtidigt en gemenskap som är ganska skör och crazy.

TH och hans sambo har ju gjort allt rätt enligt "De fördomsfria", trots att det faktiskt går emot den mänskliga instinkten, dvs. kärnfamiljen med mamma, pappa, barn. Det blir en konflikt mellan ideologi och naturliga känslor. TH gör nu mot "sin dotter", det han föraktade sina föräldrar för att gjort mot honom. Dotterns start i livet kunde inte bli mer komplicerad än vad den är nu med fyra föräldrar som alla är lite eljest.

TH verkar ha insett att han gick på en mina, men hur ska han ta sig ur det med hedern i behåll utan att kritisera hela iden med regnbågsfamiljer osv. Jag förvarar inte TH på något sätt och vis, men jag kan se hur han blev som han blev.

Vad gäller bögpappan så regerade jag på att han pratar med och om den 5-åriga dottern som att hon är kapabel att ta beslut om skolval och ber henne fundera på vad hon vill göra. Det klarar ingen 5-åring. Att föräldrarna sköter sina kontakter via en chatt förhindrar inte det faktum att barn är bra på att känna av stämningar.

Jag skiter i alla vuxna inblandade och funderar på om det finns någon vettig lösning för dottern. För även om man raderar bort TH, så verkar inte situationen för dottern vara optimal.
Citera
2026-04-18, 05:43
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar

Men -

Har han dömts för att ha misshandlat kvinnor? Har inte ens sett anklagelsen, men kan ha missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in