2026-04-18, 00:22
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimboden
Hahah de beter sig i förhören som en mindre begåvad kriminell bilstereotjuv. Det var värsta kvällslektyren hela den där förundersökningen.
Sen så korkad att han erkänner att de var han som körde mc'n åt Leo Blind !
Leo, Glenn och Petter de kan ju sätta dit morsan om de skulle behöva. Man ska veta att de här poliserna där i Luleå@trafik verkligen går igång på att sätta åt folk.

Sen kan man fråga sig varför de inte lyckas sätta åt de värsta trafikbrottslingarna utan måste ta sina egna kollegor, ja man kan ju hålla sig för skratt vilken ankdamm !
Misstänker att Erik trodde det var en normal kollega som stoppade honom och att de skulle släppa det när de visste att han var polis. Sen när han märkte att kollegan var en efterbliven paragrafryttare så försökte han rädda upp situationen men det går inte så bra när polisen kollar upp dragningar på betalkort.
Den där Glenn Franklin verkar t.o.m. ljuga för att förvärra situationen för sina kollegor. Sidan 19.
Han kommer ikapp men jag kan inte säga hur länge det tar. Men utifrån min erfarenhet och hur länge jag jobbar och hur mycket jag mäter så märker jag att han kör betydligt fortare. Men jag kan
inte... Kör de andra 290 så kan han ha kört kanske 320, 330 kanske. Det är ändå ganska
märkbar skillnad på hastigheten.

Att någon av de där hojarna kommer upp i 330 km/h betvivlar jag starkt och och samtidigt undrar jag om Glenn misstagit sig på något mer?

Personlig reflektion är att jag föredrar att vanligt folk är poliser är några jävla paragrafryttare som inte kan skilja mellan stort och smått. Detta var en rejäl fortkörning men med tanke på att den skedde på en av de längre rakorna i riket och trafiken var gles så är det inte mycket att oja sig över. Man lever trots allt bara en gång.

Antar att Erik och Emil kommer kika i denna tråd så jag får gratulera på födelsedagen och hoppas att ni kommer undan så lindrigt som möjligt ur detta spektakel.
Citera
2026-04-18, 08:02
Medlem
Ja, alltså det är inte ett särskilt allvarligt brott i min bok med hänsyn till omständigheterna men det är jävligt illa när poliser ljuger. Deras ord går alltså inte att lita på och därmed kan de inte arbeta som poliser längre enligt mig. En polisman som ertappas med att fara med osanning borde skiljas från sin tjänst oavsett omständigheter.

P.S. - Glenn som omnämns i FUP:en har tagit mig för en rejäl fortkörning och jag tyckte han agerade mycket reko.
Citera
2026-04-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Misstänker att Erik trodde det var en normal kollega som stoppade honom och att de skulle släppa det när de visste att han var polis. Sen när han märkte att kollegan var en efterbliven paragrafryttare så försökte han rädda upp situationen men det går inte så bra när polisen kollar upp dragningar på betalkort.
Den där Glenn Franklin verkar t.o.m. ljuga för att förvärra situationen för sina kollegor. Sidan 19.
Han kommer ikapp men jag kan inte säga hur länge det tar. Men utifrån min erfarenhet och hur länge jag jobbar och hur mycket jag mäter så märker jag att han kör betydligt fortare. Men jag kan
inte... Kör de andra 290 så kan han ha kört kanske 320, 330 kanske. Det är ändå ganska

Att någon av de där hojarna kommer upp i 330 km/h betvivlar jag starkt och och samtidigt undrar jag om Glenn misstagit sig på något mer?

Personlig reflektion är att jag föredrar att vanligt folk är poliser är några jävla paragrafryttare som inte kan skilja mellan stort och smått. Detta var en rejäl fortkörning men med tanke på att den skedde på en av de längre rakorna i riket och trafiken var gles så är det inte mycket att oja sig över. Man lever trots allt bara en gång.

Antar att Erik och Emil kommer kika i denna tråd så jag får gratulera på födelsedagen och hoppas att ni kommer undan så lindrigt som möjligt ur detta spektakel.
Var du full när du skrev inlägget? Väldigt osammanhängande och förvirrande. Varför anser du att kollegan var en paragrafryttare för att han behandlade dessa idioter som vilka andra medborgare som helst? Ditt inlägg visar att det vore lämpligt att även göra någon form av test av den kognitiva förmågan när man ska ta mc-kort
Citera
2026-04-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Alla med literklubbor har kört så fort men man gör det bara en gång eller så.

Dom åkte dit och nu blir det bajs

Vad blir påföljden?

Påföljden kan som mest bli 4000 kronor, ur rättens synpunkt.
Sen kommer nog Transportstyrelsen dra kortet i ett halvår.

De får knappast sparken men förtroendet är rejält skadat. Särskilt då Erik sitter och ljuger i förhör. Visst, tillåtet men olämpligt som polis.

Om de såklart blir dömda.
Citera
2026-04-18, 09:56
Medlem
Lite off topic men dessa motorcyklar är ett stort problem. Polisen borde lägga krut på att ta fast dessa. Drönare, helikoptrar och med radiobilar strategisk uppställda. Kanske oxå att om polisen inte kan ta fast personen skall denna ändå kunna dömas om regnr registreras vid polisjakten. Lånar man ut sin hoj ska man kunna uppvisa ett intyg med underskrifter.

Att det var poliser som gjorde detta är så jäkla uselt att man baxnar!
Citera
2026-04-18, 10:37
Medlem
Citat:

Vad menar du med normal kollega?!! Hur långt tänker du att kollegial acceptans ska gå?
Narkotikabrott, våldsbrott, sexualbrott eller enbart trafikbrott?
Kör du 300km/h på 110 väg är du korkat och farlig. Om du är polis är du korkat, farlig och olämplig utföra ditt jobb.

Passar på hälsa Emil och Erik när de kikar in på tråden. Om ni få sitta på passluckan i framtiden, njut av tiden. Ni är kändisar nu!!
Det kanske bli inte ens passluckan.
Citera
2026-04-18, 13:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunnerkung
Ja, alltså det är inte ett särskilt allvarligt brott i min bok med hänsyn till omständigheterna men det är jävligt illa när poliser ljuger. Deras ord går alltså inte att lita på och därmed kan de inte arbeta som poliser längre enligt mig. En polisman som ertappas med att fara med osanning borde skiljas från sin tjänst oavsett omständigheter.

P.S. - Glenn som omnämns i FUP:en har tagit mig för en rejäl fortkörning och jag tyckte han agerade mycket reko.

”Inte ett så allvarligt brott”? Kör du 300km/h på en 110-väg och kör in i nån som kör lagligt är det som att köra in i en stillastående bil i 190km/h. Det är HELT jävla cp att köra så fort på en allmän väg. Hoppas de får flera års fängelse.
Citera
2026-04-18, 14:27
Medlem
Citat:

Hoppa de åker dit så de bara stänker om det och att ansvarsnämnden sparkar de lång väg. Att som polis sitta och ljuga bevisar bara hur totalt misslyckade och inkompetenta de är som poliser.

Ska man kolla på praxis så ser det onekligen ut som att de ska få sparken, de betydligt lindrigare fortkörningar har gett andra poliser sparken.
Citera
2026-04-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Inte ett så allvarligt brott”? Kör du 300km/h på en 110-väg och kör in i nån som kör lagligt är det som att köra in i en stillastående bil i 190km/h. Det är HELT jävla cp att köra så fort på en allmän väg. Hoppas de får flera års fängelse.
Nu var omständigheterna inte Ghostrider Uppsala run - utan låg trafik på en tvåfilig och mycket lång raksträcka. Samma standard som autobahn i princip. Har du tagit dina blodtrycksmediciner nu?
Citera
2026-04-18, 14:56
Medlem
448s avatar
Ghostrider aka Furstenhof som det ju finns en tråd om här eller i brott (ny) var ju en dåre.

Han körde ju uppåt 340 i tät trafik - så fort så däcket kastade ut sig bitar med centrifugalkraften hjälp

Jag tycker inte 280 på glesa flygrakor är nått som skall rendera i dödstraff - det är inte en jättegrej

Nu sitter det säkert nån mes med sin 89hästars sura skodafabia,3cm tjocka glasögon som jobbar på samhall att o tror det är ljushastighet och garanterad död - men det är ingen dramatik och köra 300 med en skrevraket på raka
Citera
2026-04-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FleaHeather
Passar på hälsa Emil och Erik när de kikar in på tråden. Om ni få sitta på passluckan i framtiden, njut av tiden. Ni är kändisar nu!!
Det kanske bli inte ens passluckan.

Tittar man på tidigare avgöranden så blir det sparken. Nu kommer väl också rätten säkert att skriva att de ljuger och PAN lär inte ha något särskilt stort överseende med ljugande poliser.

Det är ju rätt bra egentligen att de bara blir åtalade för fortkörningen, för hovrätten lär absolut inte ta upp fallet då prövningstillstånd krävs och dessutom så vet alla här att Luleå tingsrätt - där åker du dit oavsett hur de gått till.
Citera
2026-04-18, 15:22
Medlem
Citat:

Citat ur förhöret...
FL: Ja, precis.
G: Men nej, ingenting det blir spännande att se.

Glenn är upphetsad som vanligt. Han sitter där ute på kontrollplatsen nu också hoppas de ska torska ordentligt. hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in