Citat:
Misstänker att Erik trodde det var en normal kollega som stoppade honom och att de skulle släppa det när de visste att han var polis. Sen när han märkte att kollegan var en efterbliven paragrafryttare så försökte han rädda upp situationen men det går inte så bra när polisen kollar upp dragningar på betalkort.
Hahah de beter sig i förhören som en mindre begåvad kriminell bilstereotjuv. Det var värsta kvällslektyren hela den där förundersökningen.
Sen så korkad att han erkänner att de var han som körde mc'n åt Leo Blind !
Leo, Glenn och Petter de kan ju sätta dit morsan om de skulle behöva. Man ska veta att de här poliserna där i Luleå@trafik verkligen går igång på att sätta åt folk.
Sen kan man fråga sig varför de inte lyckas sätta åt de värsta trafikbrottslingarna utan måste ta sina egna kollegor, ja man kan ju hålla sig för skratt vilken ankdamm !
Sen så korkad att han erkänner att de var han som körde mc'n åt Leo Blind !
Leo, Glenn och Petter de kan ju sätta dit morsan om de skulle behöva. Man ska veta att de här poliserna där i Luleå@trafik verkligen går igång på att sätta åt folk.
Sen kan man fråga sig varför de inte lyckas sätta åt de värsta trafikbrottslingarna utan måste ta sina egna kollegor, ja man kan ju hålla sig för skratt vilken ankdamm !
Den där Glenn Franklin verkar t.o.m. ljuga för att förvärra situationen för sina kollegor. Sidan 19.
Han kommer ikapp men jag kan inte säga hur länge det tar. Men utifrån min erfarenhet och hur länge jag jobbar och hur mycket jag mäter så märker jag att han kör betydligt fortare. Men jag kan
inte... Kör de andra 290 så kan han ha kört kanske 320, 330 kanske. Det är ändå ganska
märkbar skillnad på hastigheten.
Att någon av de där hojarna kommer upp i 330 km/h betvivlar jag starkt och och samtidigt undrar jag om Glenn misstagit sig på något mer?
Personlig reflektion är att jag föredrar att vanligt folk är poliser är några jävla paragrafryttare som inte kan skilja mellan stort och smått. Detta var en rejäl fortkörning men med tanke på att den skedde på en av de längre rakorna i riket och trafiken var gles så är det inte mycket att oja sig över. Man lever trots allt bara en gång.
Antar att Erik och Emil kommer kika i denna tråd så jag får gratulera på födelsedagen och hoppas att ni kommer undan så lindrigt som möjligt ur detta spektakel.