2026-01-15, 00:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Ja, Michael Jackson i Brunnsparken var det länge sedan man såg, tror det var flera år sedan sist. Killen som sitter på olika spårvagnshållplatser som du beskriver, tror jag att jag vet vem du menar. Fast jag har aldrig sett honom på någon spårvagnshållplats men däremot inne i Femman.

Han har en Dramaten/shoppingvagn som han satt upp plakat på med handskriven text. Där står det att han är förföljd av SÄPO bland annat och annan paranoia. Han mår uppenbart mycket dåligt och verkar se det som sin uppgift att varna andra för att staten förföljer oskyldiga människor.

SÄPO-mannen brukade jag se på vagnen till och från Frölunda, så han måste bo där utåt någonstans. Nu har jag flyttat och inte sett honom i stan på några år heller, men jag är inte där så ofta.

Han ser ut att komma från Mellanöstern.

Och visst är det något fel på honom.
Citera
2026-01-16, 14:09
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
SÄPO-mannen brukade jag se på vagnen till och från Frölunda, så han måste bo där utåt någonstans. Nu har jag flyttat och inte sett honom i stan på några år heller, men jag är inte där så ofta.

Han ser ut att komma från Mellanöstern.

Och visst är det något fel på honom.
Enl. en kompis verkar han bo i Bergsjön numera.
Citera
2026-04-15, 15:20
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
De få gånger jag har varit i Göteborg på senaste åren så har jag alltid sett en intressant kvinna på Centralstationen.
Äldre, runt 60. Pratar intensivt med sigsjälv. Sitter alltid på en bänk vid "gråtande statyn". Hennes hår ser ut som ett fågelbo.

Nån som vet något mer om henne?
Bor hon på centralen?

Hon sitter på centralen varje dag men såg henne senast i Brunnsparken faktiskt. Jag pendlade en period till Partille och såg henne på centralen både när jag åkte på morgonen och på eftermiddagen när jag kom tillbaka. Hon verkar inte störa någon utan hänger på centralen och glor på folk, spännande liv.
Citera
2026-04-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Det fanns en gubbe som stod på Avenyn förr om åren och sjöng kristna sånger där han höll en bandspelare mot sitt huvud samtidigt som han sjöng med själv. Nu är det många år sedan jag såg honom sist på stan. Lite synd på sätt och vis då man kunde stanna upp och lyssna på honom och få sig ett gott skratt. Hans sång var verkligen bedrövlig och han verkade ha noll insikt om hur dåligt han sjöng. Det finns en video med honom på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=Y1bQb8rZcME
Jesus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in