Citat:
Ursprungligen postat av
helpantad
En kvinna klädd i en grådaskig anorak med luva, promenerar dagligen Eklandagatan upp och ner, runt Johanneberg och Victor Rydbergsgatan. Väldigt smal, ser lite otäck ut.
Nån som vet vem jag menar?
Jo, jag vet vem du menar, hon bor i Södra Guldheden. Jag har hört att hon varit modell en gång i tiden. När det var vet jag inte men jag har sett henne sen mitten på 00 talet, frugan säger att hon sett henne sen sent 90 tal. Det händer att vi ser henne då och då nu förtiden. Tror hon går samma vända i princip dagligen. Jag har inte reflekterat över tidpunkt, men jag har sett henne mycket ut med Gibraltargatan i höjd med Pilbågsgatan. Även sett henne runt Wavrinskys Plats och ned mot Kapellplatsen men har också iakttaget henne borta i Bö utmed Delsjövägen, har sett henne så långt bort som Töpelsgatan i den riktningen. Det är alltså en riktigt redig runda hon går, sen om hon går samma varje dag har jag ingen aning om men jag skulle gissa att det åtminstone sker flera gånger per vecka.
Har även sett henne på spårvagnarna i bland. Vet inte om hon bara åker med 10:an eller även andra linjer. Har dock aldrig sett henne på bussarna men det behöver ju inte betyda att hon inte åker med dem också.
Vad det gäller klädseln så säger min fru att den alltid varit den samma. Har ingen aning om hur gammal hon kan tänkas vara men en gissning mellan 50-60 år är nog rätt riktig.
Sannolikt är hon väl "känd" av psykiatrin och socialtjänsten men klarar sig väl ändå på något vänster. Har fått ögonkontakt med henne ett fåtal gånger, och hon har en läskig blick. Jag har dock inte aktivt sökt ögonkontakt men ibland tittar man ju som snabbast på folk man möter. Hon mår garanterat inte bra och jag tror hon är i försvarsställning när hon är ute o rör sig. Jag hoppas folk låter henne vara i fred och inte dummar sig mot henne i alla fall.
EDIT: Gick tillbaka lite i tråden där en annan användare skriver att hon strax över 60 år.