2026-04-17, 15:37
Medlem
Undrar vad det beror på?
Turister väljer bort USA – Kina knappar in https://share.google/rOarI4BkJVInj4N3i
Citera
2026-04-17, 15:41
Medlem
Crabbofixs avatar
Varför folk väljer att åka till Kina är obegripligt
Citera
2026-04-17, 15:46
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hej scaryfoot

Jag gissar att Trumps allmänna otrevlighet gör landet till ett otrevligt resmål att berätta om för sina vänner att man ska resa till. Vem vill säga att man ska åka dit?

Tror också att osäkerhet att komma in landet, att man kan bli stoppad vid gränsen, och där få sin mobiltelefon genomsökt på anti-USA-budskap och bli direkt hemsänd om de hittar något, också gör att man drar sig för att åka dig.

Jag har åkt mycket till USA men inte under den nu senaste Trumperioden och eftersom jag riskerar att bli utsänd igen, så blir det nog inte några mer USA-resor i mitt liv.

Vad tror du att orsaken är?
Citera
2026-04-17, 15:46
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Ja, jag skulle fan inte åka dit om jag fick resa och hotell betald. Samma gäller även Indien.
Citera
2026-04-17, 15:58
Medlem
UD borde avråda till resor till USA. USA har med sin fullskaliga invasion av Venezuela och Iran (och en massa länder innan dess) gjort sig skyldig till otroliga krigsbrott. Rent krasst är det vidrigt att se att länder som USA får göra vad de vill utan konsekvenser. Det minsta som borde ske är att resor till USA avråds.
Citera
2026-04-17, 16:00
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Undrar vad det beror på?
Turister väljer bort USA – Kina knappar in https://share.google/rOarI4BkJVInj4N3i
Priserna steg rätt fort ohemult mycket, så många valde nog andra resor om de inte planerat i god tid som oss pendlare.
Citera
2026-04-17, 16:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
UD borde avråda till resor till USA. USA har med sin fullskaliga invasion av Venezuela och Iran (och en massa länder innan dess) gjort sig skyldig till otroliga krigsbrott. Rent krasst är det vidrigt att se att länder som USA får göra vad de vill utan konsekvenser. Det minsta som borde ske är att resor till USA avråds.
UD avråder vid faror, inte för att politiska idioter sitter och tycker saker på ett forum, ditt jävla klappträ.
Citera
2026-04-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej scaryfoot

Jag gissar att Trumps allmänna otrevlighet gör landet till ett otrevligt resmål att berätta om för sina vänner att man ska resa till. Vem vill säga att man ska åka dit?

Tror också att osäkerhet att komma in landet, att man kan bli stoppad vid gränsen, och där få sin mobiltelefon genomsökt på anti-USA-budskap och bli direkt hemsänd om de hittar något, också gör att man drar sig för att åka dig.

Jag har åkt mycket till USA men inte under den nu senaste Trumperioden och eftersom jag riskerar att bli utsänd igen, så blir det nog inte några mer USA-resor i mitt liv.

Jag tror att Trumpen är en stor orsak till att USA har förlorat mycket av sin lyster.
Citera
2026-04-17, 19:06
Medlem
Ördögs avatar
Kolla även denna tråd. Synd att den inte uppdateras så ofta.

(FB) "Turister väljer bort Trumps USA"
Citera
2026-04-17, 19:38
Medlem
För 15 år sedan mellan-landade jag i USA.
Aldrig mer att jag skulle utsätta mig för den otrevliga passkontrollen där.
Citera
2026-04-17, 19:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Ja. En stenhård kommunistisk diktatur som mördar oppositionella i deras fantastiska 1984-samhälle med social credits osv.

Skulle inte åka dit om jag så fick betalt.

USA åker jag gärna och ofta till
Citera
2026-04-17, 19:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej scaryfoot

Varför blev du det? Hur gick det till? Berätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in