2026-04-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Staten kunde uppmuntra kvinnor att klara av barnagrejen i tidiga tjugoårsåldern och sen köra karriärsgrejen? Dom kan plugga under graviditeten och småbarnsåren och sen när ungarna är redo för förskolan så bam! kan dom kvinnorna ge sig ut i yrkeslivet.

Det har många fördelar! Deras kroppar har större möjlighet att återhämta sig när dom är unga. Det är inte lika farligt att föda när dom är unga. Det är mindre risk för att ungen blir cp i huvudet när dom skaffar barn runt 20.
Vilka ska de göra barn med då? Ville du själv ha barn och var redo för det när du var 20-nånting?

Man ska helst jobba under graviditeten för att få hyfsad föräldrapenning och småbarnsåren ger inte mycket utrymme till studier och att delta på föreläsningar och grupparbeten. Man skulle ju iofs kunna tänka sig att pappan tar föräldraledigheten så mamman kan plugga men det blir fattiga år. Man ska också helst ha hunnit skaffa sig en lämplig bostad vilket inte alla gjort när de är i tidiga tjugoårsåldern, och det blir inte lättare om man är fattig med småbarn.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-04-17 kl. 11:00.
Citera
2026-04-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vilka ska de göra barn med då? Ville du själv ha barn och var redo för det när du var 20-nånting?

Man ska helst jobba under graviditeten för att få hyfsad föräldrapenning och småbarnsåren ger inte mycket utrymme till studier och att delta på föreläsningar och grupparbeten. Man skulle ju iofs kunna tänka sig att pappan tar föräldraledigheten så mamman kan plugga men det blir fattiga år.
Nä det är svårt att få det att gå ihop nu för tiden. Folk blir inte vuxna förrän dom är 40 någonting. Annat var det ju förr när folk hade jobb när dom gick ut skolan när dom inte ens fyllt 20. Och det räckte med en lön för att försörja familjen, skaffa hus, bil, semesterbostad kanske till och med.

Folk satt inte hemma heller utan var engagerade i föreningar och gick ut på dans. Umgicks på annat sätt än i dag. Satt inte hemma och svajpade kräsmagat för minsta lilla skavank.
Citera
2026-04-17, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men var finns alla dessa 17-18 åringar tjejer som vill knulla med gamla gubbar som du och dessutom skaffa barn med er?

Du översvämmas inte av dessa tjejer så fort du går utanför dörren eller?

20-25 är mer lämpligt. Håller man kvinnor i den åldern borta från universitet och ”karriär” så kommer de automatiskt bilda familj i brist på annat. En kvinna med högt IQ gör betydligt mer nytta om hon föder 3-5 barn med högt IQ, än om hon gör karriär. Det säger sig självt.

Men för den lättledda kvinnan är en fin titel viktigare än vad hon faktiskt producerar och tillför samhället.
Senast redigerad av Sharkkman 2026-04-17 kl. 11:23.
Citera
2026-04-17, 11:29
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Fail. Kvinnor väljer bort män på gruppnivå. Vi kan ta fram belägg för det. Problemet med folk som dig är att ni inte kan diskutera ordentligt utan det ska pratas om undantag och gärna om personen man argumenterar emot vilket har noll relevans. Om du läser TS så ser du att kvinnor föder färre barn generellt. Det är ett samhällsproblem och handlar inte om individer.

Jag har reproducerat mig. Inte för att det gör mig bättre än någon annan man vilken nolla som helst kan ju göra det. Det handlar bara om priset man är villig att betala.

De loser-männen blir utnyttjade av sina kvinnor. In fact nästan alla män blir de och deras kvinnor hatar dem innerst inne.

Men snälla gå ut genom dörren och kolla runt dig. Inga män väljs bort på gruppnivå (vad fan du nu menar med det? Alla dina grupper du listade? Det har vi redan kommit fram till är BS.)

Med tanke på att du bara tar fram påståenden ur någon jävla hatt så kan du absolut ta fram belägg för det du påstår - så inser du väl på vägen att du är helt ute och cyklar. Så ja, kom igen - dela med dig av dina källor?

Ja, kvinnor föder färre barn och skälen till detta är många; se mina tidigare inlägg om du nu inte lyckats klura ut varför än. Och nej, det är inget samhällsproblem - samhällsproblemet är snarare att vi har ett ekonomiskt system vi är beroende av som bygger på ständig tillväxt som tidigare nämnt. Men så långt kan inte du se, givetvis.
Citera
2026-04-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Men snälla gå ut genom dörren och kolla runt dig. Inga män väljs bort på gruppnivå (vad fan du nu menar med det? Alla dina grupper du listade? Det har vi redan kommit fram till är BS.)

Med tanke på att du bara tar fram påståenden ur någon jävla hatt så kan du absolut ta fram belägg för det du påstår - så inser du väl på vägen att du är helt ute och cyklar. Så ja, kom igen - dela med dig av dina källor?

Ja, kvinnor föder färre barn och skälen till detta är många; se mina tidigare inlägg om du nu inte lyckats klura ut varför än. Och nej, det är inget samhällsproblem - samhällsproblemet är snarare att vi har ett ekonomiskt system vi är beroende av som bygger på ständig tillväxt som tidigare nämnt. Men så långt kan inte du se, givetvis.
https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/3868557-most-young-men-are-single-most-young-women-are-not/

Överväldigande majoriteten män under 30 väljs bort i Amerika ^. Vi kan anta att det ser liknande ut här. Det är för att de här männen inte har etablerat sig i livet med bostad och jobb. Alltså väljer kvinnor bort dem på gruppnivå (63%).

Vilka är det som upprätthåller systemet med evig tillväxt? Gå till en galleria och kolla till vem de flesta prylar riktar sig till, kvinnan eller mannen. Män tjänar pengar och köper statusprylar för att få kvinnor. Om kvinnor hade velat ha losermän hade alla män suttit hemma och varit NEETs. Då hade vi inte haft det här problemet.
Citera
2026-04-17, 11:51
Medlem
Citat:
Det du beskriver är autism. Om någon medvetet gör dig obekväm så mobbar de dig.

Det är en strategi att få sex ungefär som att muta någon.
Andra strategier är tex tvång.

Det är helt intetsägande. Vad kvinnor oftast är intresserade av är mannens status/pengar, eller inte intresserad alls. Så det hjälper inte att nån är socialt kompetent (normal) men en loser.

Lol.
Har kvinnor empati för loser-män?
Har kvinnor empati för korta män?
Fula män?
Fattiga män?

Nu snackade vi ju inte om kvinnors empati, eller hur? Utan om avsaknaden av mäns.
Att köra en "hit and run" - är det att vara empatisk skulle du säga? Skulle du då säga att du är empatisk mot kvinnor?

Detta är det sista jag kommer skriva här till dig - för jag orkar inte med dig då du dels inte verkar förstå vad empati är, men också att jag faktiskt inte bryr mig om denna diskussion då jag är kvinna och vet varför jag ratar vissa män, och inte fan är det ifall de ha pengar eller inte Jag har dejtat allsköns män och vissa har haft pengar, andra inte.
Citera
2026-04-17, 11:53
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/3868557-most-young-men-are-single-most-young-women-are-not/

Överväldigande majoriteten män under 30 väljs bort i Amerika ^. Vi kan anta att det ser liknande ut här. Det är för att de här männen inte har etablerat sig i livet med bostad och jobb. Alltså väljer kvinnor bort dem på gruppnivå (63%).

Vilka är det som upprätthåller systemet med evig tillväxt? Gå till en galleria och kolla till vem de flesta prylar riktar sig till, kvinnan eller mannen. Män tjänar pengar och köper statusprylar för att få kvinnor. Om kvinnor hade velat ha losermän hade alla män suttit hemma och varit NEETs. Då hade vi inte haft det här problemet.

Det står det ingenting om att kvinnor väljer bort män?

Om studien visar något så är det att män är mer ute efter "casual sex" medans kvinnor söker en långsiktig partner - som i sin tur är ett stöd för att hela denna tråden är ute och cyklar eftersom kvinnor faktiskt vill ha något långsiktigt att bygga på.

Herregud, vissa är bara för dumma för att argumentera och hålla sig till ämnet.
Citera
2026-04-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Det står det ingenting om att kvinnor väljer bort män?

Om studien visar något så är det att män är mer ute efter "casual sex" medans kvinnor söker en långsiktig partner - som i sin tur är ett stöd för att hela denna tråden är ute och cyklar eftersom kvinnor faktiskt vill ha något långsiktigt att bygga på.

Herregud, vissa är bara för dumma för att argumentera och hålla sig till ämnet.
De männen är incels. Tror du att de går runt och sätter på tjejer stup i kvarten really?

Ja kvinnor vill inte ha sex med män de vill bara parasitera på dem.
Citera
2026-04-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag vet inte, kärlekslivet efter 30 blomstrade. Sen hade jag absolut inga problem att bli gravid efter 35. Efter 5 veckor var jag gravid. Gäller båda barnen. Friska och intelligenta är de också. De flesta kvinnor får friska barn så länge de är fertila. Flashbackmännen pratar ner " äldre " tjejer helt i onödan.

Samma här. Blir fan gravid så fort en karl tittar på mig..
Citera
2026-04-17, 12:14
Medlem
Bra.
Citera
2026-04-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Du tror inte på forskning eller statistik? Då blir det svårt att acceptera världen.

Det finns fler än dubbelt så många singelmammor jmf med singelpappor.

Singelmammor tvingas ofta välja äldre gubbar som kan leka med dem medan männen kan enkelt få en ung singelkvinna utan barn.

Sex kan man ju få genom att knulla horor, det behövs inga krävande medelklass kvinnor för

Statestiken att män föredrar 20åringar framför 30åringar eller? Den tvivlar jag inte på. Jag köper bara inte teorin om varför.

Att det finns fler singelmammor visste jag redan. Det krävs det inget matematisk geni till att räkna ut varför.
Citera
2026-04-17, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
20-25 är mer lämpligt. Håller man kvinnor i den åldern borta från universitet och ”karriär” så kommer de automatiskt bilda familj i brist på annat. En kvinna med högt IQ gör betydligt mer nytta om hon föder 3-5 barn med högt IQ, än om hon gör karriär. Det säger sig självt.

Men för den lättledda kvinnan är en fin titel viktigare än vad hon faktiskt producerar och tillför samhället.

De flesta kvinnor gör inte karriär, de jobbar inom helt vanliga knegarjobb. De vanligaste yrkena bland kvinnor är undersköterska inom hemtjänst och äldreboende, barnskötare, förskollärare och grundskollärare. Städare och butikssäljare är också vanliga yrken där kvinnor utgör en stor majoritet. Därefter kommer annan vård och skola osv.

Det är män som är lättledda och satsar på karriären, det är väldigt viktigt för män med en fin titel istället för vad de de facto producerar och tillför samhället.

Vill du "hålla" kvinnor hemma får du ändra hela det ekonomiska systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in