2026-04-17, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Mestadels. Men där är ett par godbitar. En Tommy Gun och ett par gamla Lugers stack ut. Annars är det mest öststatsskit, hembyggen, Husqvarna och skräp.

lugern tänke jag också på, men resten är knappt användbart. Killen har samlat sedan 80 talet, kanske ärvde en samling. OM jag minns rätt så behövdes det inte licens på gevär fram till någogång på 70 talet
Citera
2026-04-17, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
lugern tänke jag också på, men resten är knappt användbart. Killen har samlat sedan 80 talet, kanske ärvde en samling. OM jag minns rätt så behövdes det inte licens på gevär fram till någogång på 70 talet

Licenser infördes på 30-talet...
Citera
2026-04-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Licenser infördes på 30-talet...

Stämmer inte. Gevär kunde du ha licensfritt in på 70 talet
Citera
2026-04-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Stämmer inte. Gevär kunde du ha licensfritt in på 70 talet

Nja... Jag har köpt en par gevär där säljarens licenser var från 50-talet..
Och farsan hade licens på sina och dom skaffade han på 60talet..
Senast redigerad av Wankelman 2026-04-18 kl. 14:17.
Citera
2026-04-18, 14:29
Medlem
Såklart bara 100 år gamla klumpar av skrot. Jävla avkukade bögeuropa aldrig nått coolt och modernt som innefattar moderna vapen. Många Europeiska vapenföretag existerar som tillverkar toppmoderna mördarverktyg med 1000dels precisioner men på nått sätt hamnar endast dessa i händerna på myndigheter som ska kasta vita i fängelse som fått sina barn groomade eller slängt ut nån tweet
Citera
2026-04-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Nja... Jag har köpt en par gevär där säljarens licenser var från 50-talet..
Och farsan hade licens på sina och dom skaffade han på 60talet..
Det kanske har med kalibern edyl att göra?
Citera
2026-04-18, 22:05
Medlem
En koppling till grov kriminalitet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9pkAgp/nytt-gang-i-skelleftea-ledaren-for-mtf-atalad
Citera
2026-04-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Såklart bara 100 år gamla klumpar av skrot. Jävla avkukade bögeuropa aldrig nått coolt och modernt som innefattar moderna vapen. Många Europeiska vapenföretag existerar som tillverkar toppmoderna mördarverktyg med 1000dels precisioner men på nått sätt hamnar endast dessa i händerna på myndigheter som ska kasta vita i fängelse som fått sina barn groomade eller slängt ut nån tweet

What?
Citera
2026-04-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radnoctum
What?

Som jag skrev. vart är alla natovapen eller ryska moderna akvarianter som inte är zastavaskit? VArt är HK, steyr FN-vapnen? Varför är det alltid plomberade mausers eller igenrostade startpistoler och sånt skit? Fattar du nu?
Citera
2026-04-19, 02:49
Medlem
HRTs avatar
Det mesta av detta är ju ren skit, gammalt fungerande skick eller i klena kalibrar.
Några pistoler sticker ut och Mossberg hagelautomat
Om han hade haft 20 Glockar, Taurus, SIG etc.. hade de varit något annat eller 30 talet Svenska k-pistar, ryska ak47 eller östereuropeiska kloner av dem...
Såg inget sånt..
Men är man ung och dum och kriminell rappare så är väl sån skit coolt?
Tycker dock polis och åklagare och media blåst upp detta som det största och typ jävligaste vapenbeslaget någonsin och det finns ju kriminella som suttit på 200 k-pistar, Ak4 och hundratals handgranater tom p-skott efter sprängningar på militärförråd.
Så nog har de funnits värre grejer
Citera
2026-04-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det mesta av detta är ju ren skit, gammalt fungerande skick eller i klena kalibrar.
Några pistoler sticker ut och Mossberg hagelautomat
Om han hade haft 20 Glockar, Taurus, SIG etc.. hade de varit något annat eller 30 talet Svenska k-pistar, ryska ak47 eller östereuropeiska kloner av dem...
Såg inget sånt..
Men är man ung och dum och kriminell rappare så är väl sån skit coolt?
Tycker dock polis och åklagare och media blåst upp detta som det största och typ jävligaste vapenbeslaget någonsin och det finns ju kriminella som suttit på 200 k-pistar, Ak4 och hundratals handgranater tom p-skott efter sprängningar på militärförråd.
Så nog har de funnits värre grejer
Nu var det ju rapparen som ville köpa vapen av Umeåbon. Dvs, ägaren av vapnen verkar inte ha varit så oskyldig som han påstått.
Citera
2026-04-19, 12:09
Medlem
Fy fan. Hoppas på långa straff för svenskarna om de döms samt utvisning på blattarna oavsett dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in