2026-04-16, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
Men det kan bli problematiskt om målet är exakt lika och advokaten uttalar sig på ett sätt i ena och på ett annat sätt i det andra.
Att en advokat kan bara vara målsägarbiträde och försvarare har inget med saken att göra.

I detta fallet gäller det varumärkesintrång där gw:s ansikte användes. Mark tyckte inte det var inskränkning på varumärket. Svårt att se hur han ska kunna motivera att använda någons namn blir det då.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OQyGVE/leif-gw-persson-och-bingo-rimer-i-brak-om-tavla--kraver-att-den-forstors
De två målen kommer inte att ställas mot varandra i rätten. Han för sin klients talan - han talar inte i egen sak.
Ingen av rättens ledamöter kommer alltså säga "men förra gången sa du" .. utan de ska utgå ifrån det som säga där och då. Vilka argument läggs fram. Advokatens argumentering är aldrig prejudicerande eller ledande eller har giltighet i andra mål .. utan det är hur rätten resonerar som kan åberopas som stöd i andra mål
Citera
2026-04-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
Men det kan bli problematiskt om målet är exakt lika och advokaten uttalar sig på ett sätt i ena och på ett annat sätt i det andra.
Att en advokat kan bara vara målsägarbiträde och försvarare har inget med saken att göra.

I detta fallet gäller det varumärkesintrång där gw:s ansikte användes. Mark tyckte inte det var inskränkning på varumärket. Svårt att se hur han ska kunna motivera att använda någons namn blir det då.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OQyGVE/leif-gw-persson-och-bingo-rimer-i-brak-om-tavla--kraver-att-den-forstors

Fast i och med att de här två fallen är allt annat än lika kan det inte bli några problem med olika uttalanden. GW har en bakgrund med fall som ofta handlade om utsatta kvinnor och han har sedan decennier byggt ett varumärke mot prostitution. Framför allt hans ena dotter har berättat om alla bilturer GW gjorde upp och ner för Malmskillnadsgatan, till och med med barnen i bilen, för att jaga och lagföra torskar.

Att Rimér (med sin bakgrund med att fotografera lättklädda damer) gör en tavla med GW kan av omvärlden tolkas som ett samarbete dem emellan och därmed som att GW lämnat något tyst godkännande till Rimérs verksamhet. Det skulle potentiellt kunna skada hans rykte och anseende kraftigt i branschen.

Vad detta skulle ha att göra med en tröja med “Fuck Lundell” vet jag inte riktigt. . . Lite allmän kritik och till och med hån är något många offentliga personer behöver tåla i yttrandefrihetens namn.
Citera
2026-04-16, 13:57
Medlem
extravaganjas avatar
Vad är tidsramen för Jockes varumärkesintrång-stämning? Och en rimlig Roadmap att förvänta sig?
Fåntratt-svar på mina frågor undanbedes.
Dvs. vad är nästa steg, vilka steg är att förvänta sig och vad är en kvalificerade gpssning på hur lång tid kommer det ta innan det är avgjort osv?
Senast redigerad av extravaganja 2026-04-16 kl. 14:37.
Citera
2026-04-16, 14:56
Medlem
Enligt fru medvikt på instagram har jocke inte ens betalat stämningsansökan, är detta ett sätt för honom att hota med stämning i hopp om att dom skulle be om ursäkt och inte behöva stämma dom eller är Stefan Hallgren bara så retarderad?
Citera
2026-04-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Enligt fru medvikt på instagram har jocke inte ens betalat stämningsansökan, är detta ett sätt för honom att hota med stämning i hopp om att dom skulle be om ursäkt och inte behöva stämma dom eller är Stefan Hallgren bara så retarderad?

Han har väl hållt på såhär förr?
Alltså okynnes-anmäla allt och alla, jag tror nog rökrunkarn är lite skakis nu!
Citera
2026-04-17, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
5 sålda t-shirtar ... Det kan inte handla om många kronor om ens någon.
Vare sig "Joakim Lundell" eller Jockiboi är varuskyddade utan deras varumärke är Jocke & Jonna.
Jag har svårt att tänka mig att han kommer någonstans med det.

Hade varit kul om axel eller medviktarna ansökte varuskyddande på det, synnerhet jockibou, dom borde informeras om det
Citera
2026-04-17, 08:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gortug
Hade varit kul om axel eller medviktarna ansökte varuskyddande på det, synnerhet jockibou, dom borde informeras om det
De vet om det men även om tanken är kul så tror jag inte de tänker registrera namnen, men jag vet givetvis inte.
Citera
2026-04-17, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De vet om det men även om tanken är kul så tror jag inte de tänker registrera namnen, men jag vet givetvis inte.

Om dom ägde det, så borde väl jockibois anmälan falla platt?
Citera
2026-04-17, 09:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gortug
Om dom ägde det, så borde väl jockibois anmälan falla platt?
Jag vet faktiskt inte. Jag är inte insatt i juridiken kring varumärkesskydd alls.
Citera
2026-04-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Hade varit ännu bättre om Axel och Medviktarna tog tag i sina liv istället för att stalka andra.

Nej det är toppen att andra kreatörer börjar synar lögnerna. Speciellt efter jocke, anjo, rask med fler som förföljt och trakasserat chrippa och Linnea ex senaste åren.

Och främst jockiboi som hotat folk hela sitt liv till tysnad.
Citera
2026-04-17, 13:43
Medlem
Intressant att Jocke som hänger ut andra som knarkare när han han själv knarkar.
Citera
2026-04-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Intressant att Jocke som hänger ut andra som knarkare när han han själv knarkar.
Ser verkligen lite underligt ut med de stora pupillerna på bilden ("stora pupiller") här nedan. Det är inte ljuset som gör det, trötthet är tveksamt... mediciner eller något annat man egentligen inte borde ta, vad kan det annars bero på?
Om det du skriver stämmer så verkar det ju även gälla Jonna, i falla fall om man ska tro på vad bilden visar.

Normala pupiller: https://metromode.se/files/2024/09/joakim-och-jonna-lundell-lamnar-lyxhuset-efter-tvisterna-med-skatteverket-1.jpg

Stora pupiller: https://static.bonniernews.se/images/1e/6d/1e6db417ad7a4a088df1997ec6078aff/16x9/2560.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in