Igår, 23:19
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazooie
Han är ännu inte vald till styrelsen, utan föreslagen ledamot (tillträder först efter årsstämmans omröstning).

Men ja, självklart får du som styrelseledamot äga aktier i bolaget i fråga. Frågan är snarare om han har handlat på information som inte varit känd för marknaden vid tidpunkten för förvärvet.
Men ponera att vid samtal om att bli ledamot fått veta viktiga saker i företaget, och köpt aktier trots att det kunde bedömas som insider. Finns verkligen orsak att anhållas och häktas för det?
Citera
Igår, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Fake news.

Insiderhandel är omöjligt. Günther skulle aldrig betala för något.

Verkar vara det han begärs häktad för. Jag personligen är lite chockad, jag (precis som många med mig tydligen) levde i tron stt han var helylle, en riktig mysgubbe med lite sköna spartips och lagom torr humor. Men, det verkar ju faktiskt röra sig om insiderbrott?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gunther-marder-har-begarts-haktad-6szfq/

Thomas Hertz, statsåklagare vid Ekobrottsmyndigheten, uppger för Dagens industri att Günther Mårder har begärts häktad misstänkt för grovt insiderbrott.

– Häktningsframställan rör grovt insiderbrott under åren 2024-2026. I övrigt kan jag inte kommentera.
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Äntligen tog de han tjänat stora pengar på inside info
Citera
Igår, 23:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Det faktum att det rör sig om misstNkar om grovt insiderbrott och under tre olika år gör att det känns som välgrundade misstankar.

Men folk har blivit friade från grövre anklagelser än såhär!
Citera
Idag, 00:07
Moderator
Schlesiens avatar
Spotlight
Prisma
läkare-apotekare
Plejd
GoSol
Ray Search
firma m F Bengtsson
Amido

Många disparata förslag i tråden.
Citera
Idag, 00:17
Medlem
Som han plågat familjen trodde äntligen de satt dit han för denna terror stackars arma fru och barn vilket monster han är
Citera
Idag, 01:48
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Häktad blir man väl inte för bokföringsbrott det får gissas att det rör något allvarligt som insiderhandel.

Själv blir jag ledsen och vill inte tro något illa om GM. Han känns ju som en man av folket i finrummen.

Tyvärr.
Alla GIRIGA jävlar slutar det ofta rättvist för. Även för denna helylle-spararen eller helylle-bedragaren, menar hag. Så lätt det ändå är för vissa att predika om hur vi andra ska leva och hur man ska bli rik och lyckas här i livet. Spara, spara, spara! ”Gör sparandet till en sport”, tyckte han, medan han fifflade med grova insiderbrott.

Mer ska mer ha…
Nåja, han klarar sig bra i finkan, han är ju van att äta havregryn morgon, lunch och middag och torka röven med bark och kompisarna därinne kan vända honom upp-å-ner och använda honom som gemensam SPARGRIS 🐖 Han kan ju skriva nästa bok därinne och berätta hur den upplevelsen var.

Win-win 💰
Citera
Idag, 01:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Tyvärr.
Alla GIRIGA jävlar slutar det ofta rättvist för. Även för denna helylle-spararen eller helylle-bedragaren, menar hag. Så lätt det ändå är för vissa att predika om hur vi andra ska leva och hur man ska bli rik och lyckas här i livet. Spara, spara, spara! ”Gör sparandet till en sport”, tyckte han, medan han fifflade med grova insiderbrott.

Mer ska mer ha…
Nåja, han klarar sig bra i finkan, han är ju van att äta havregryn morgon, lunch och middag och torka röven med bark och kompisarna därinne kan vända honom upp-å-ner och använda honom som gemensam SPARGRIS 🐖 Han kan ju skriva nästa bok därinne och berätta hur den upplevelsen var.

Win-win 💰

Jaha du har dömt honom på förhand.
Citera
Idag, 02:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Verkar vara det han begärs häktad för. Jag personligen är lite chockad, jag (precis som många med mig tydligen) levde i tron stt han var helylle, en riktig mysgubbe med lite sköna spartips och lagom torr humor. Men, det verkar ju faktiskt röra sig om insiderbrott?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gunther-marder-har-begarts-haktad-6szfq/

Thomas Hertz, statsåklagare vid Ekobrottsmyndigheten, uppger för Dagens industri att Günther Mårder har begärts häktad misstänkt för grovt insiderbrott.

– Häktningsframställan rör grovt insiderbrott under åren 2024-2026. I övrigt kan jag inte kommentera.

Nog för att han ger sken av helylle, men samtidigt verkar karl rätt gränslös. Inte ett dugg förvånad att han har problem att rätta sig i ledet bland vanliga normer och regler.
Citera
Idag, 04:04
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jaha du har dömt honom på förhand.

Just D. Vi får se om jag får rätt.
Grovt insiderbrott. Groooovt. Häktning. Det betyder att polisen inte tror, de vet.

Ingen rök utan eld…
Citera
Idag, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Spotlight Groups styrelseordförande Günther Mårder har begärts häktad. Enligt ett pressmeddelande har Spotlight Group ”inget skäl att tro att att det rör bolaget”.

Günther Mårder har ett förflutet som vd för Företagarna och sitter även med i styrelsen för Arbetsförmedlingen.

https://efn.se/spotlight-ordforanden-gunther-marder-begard-haktad

Vad kan det här handla om? Ännu ett fall av insider-handel?
”Hörni, varför slita när man kan utnyttja statens ineffektivitet för maximal avkastning? Genom att bli oskyldigt häktad för ekobrott i ett halvår skapar jag en kassaflödesmaskin utan motstycke. 600 000 i ersättning för inkomstbortfall plus 180 000 skattefritt för lidande, samtidigt som mina privata levnadskostnader är obefintliga. Det är 780 000 kronor i ren vinst för att sitta still och låta skattebetalarna stå för notan. Den ultimata sparåtgärden för den som förstår ränta-på-ränta-effekten av ett frihetsberövande!”
Citera
Idag, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
”GM” fick ju en dubbelbetydelse i detta fall…

I stundens allvar kunde jag inte hålla mig från att ha med en liten ordvits Men jag står fast vid känslan av att jag gillar GM och blir fortsatt ledsen om han har gjort något fel med uppsåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in