2026-04-17, 01:00
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Besatt av Israel mer andra länder? Det vi vet är pengar som går till personliga säkerhet. Inget annat.

Och vad menar hon med personlig säkerhet? Jo, att hon är hotad då kanske? Bör inte polisen eller säpo ta hand om hennes hotbild och säkerhet? Litar hon inte på dem? Går hon runt med extra livvakter? Har hon bytt ut fönstren därhemma mot skottsäkra? Extra många och dyra larm?Eller kör hon runt i en extra dyr skottsäker bil?

Vad menar människan? Varför gräver ingen journalist i detta? Hon kan ju lätt vara en israelisk superspion av rang med tentakler långt upp i Kd’s, EU’s och Sveriges allra heligaste!
Slår hennes stora ögon, långa hår uppsatt i gammeldags bondemoras hårband blå dunster i ögonen på folk eller vad är det frågan om?

Follow the money….
Citera
2026-04-17, 01:04
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-sjoberg
>I detta fiktiva scenario skulle jag frågat efter något trovärdigt som backar upp dessa påståenden som görs. Precis som jag gör angående personen tråden handlar om.
Tack, jag tror det räcker så. Du saknar alltså all form av grundläggande logik och slutledningsförmåga. Det har varit kul upplevelse att försöka debattera med någon svagbegåvad fas 3:are, men jag tror tyvärr inte att vi kommer längre än såhär. Lycka till med morgondagens dagliga verksamhet!

Jösses så illa det blev när jag satte dit dig för att du hittar på trams för att förtala en politiker baserat på judehat i bakgrunden.

Nä det är klart vi inte kommer längre då det nu är fastslaget att det bara var hittepå från din sida. Bra att det kom fram i tråden. För nu vet vi att trådstarten är påhittat trams för att i förlängningen förtala judar.

Fortfarande svårt att veta om du är vänsterbliven eller nazist? Jag gissar på vänsterbliven för de brukar för det mesta smita undan snabbare. Som du gör här.
Citera
2026-04-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Jösses så illa det blev när jag satte dit dig för att du hittar på trams för att förtala en politiker baserat på judehat i bakgrunden.

Nä det är klart vi inte kommer längre då det nu är fastslaget att det bara var hittepå från din sida. Bra att det kom fram i tråden. För nu vet vi att trådstarten är påhittat trams för att i förlängningen förtala judar.

Fortfarande svårt att veta om du är vänsterbliven eller nazist? Jag gissar på vänsterbliven för de brukar för det mesta smita undan snabbare. Som du gör här.
Ställer samma fråga till dig: IFALL det var så att det var så att Israel donerade till ATM, hade du tyckt det var problematiskt? Och tycker du att hon skulle ha en skyldighet att berätta det?

Jag säger inte att så är fallet, utan OM det vore så.
Citera
2026-04-17, 01:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ställer samma fråga till dig: IFALL det var så att det var så att Israel donerade till ATM, hade du tyckt det var problematiskt? Och tycker du att hon skulle ha en skyldighet att berätta det?

Jag säger inte att så är fallet, utan OM det vore så.

Om en främmande stat donerar pengar till en svensk politiker för att hen ska jobba politiskt för den främmande staten så låter det inte så bra. Har du något trovärdigt som tyder på att någon politiker gör detta? I så fall backa upp det du påstår på ett trovärdigt vis.

Å lägg ner den där vänsterblivna attityden.
Citera
2026-04-17, 01:20
Medlem
Citat:
Om en främmande stat donerar pengar till en svensk politiker för att hen ska jobba politiskt för den främmande staten så låter det inte så bra. Har du något trovärdigt som tyder på att någon politiker gör detta? I så fall backa upp det du påstår på ett trovärdigt vis.

Å lägg ner den där vänsterblivna attityden.
Jag tycker det verkar väldigt troligt att så skulle vara fallet med ATM, likt många andra i tråden.
Detta då hon har på sistone profilerat sig på att vara extremt pro-Israel (se till exempel detta uttalande: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kd-toppen-personer-som-ansoker-om-medborgarskap-ska-erkanna-israel)

Nu är det ju tydligt att du antingen spelar korkad eller är korkad (min gissning är att det är båda!), så du ser inte ATM som pro-Israel. Det är dock ett problem som ligger hos dig, då det är en allmän uppfattning eftersom det är sant.

Här är hur Chat-GPT ser på saken: https://ibb.co/nsQDmhVn

Kollar man hennes Wikipediasida står det följande:

'During the ongoing war in the Middle East since 2023, Teodorescu Måwe has taken a strong pro-Israel stance in the public debate in Sweden. In 2024, she proposed that everyone, especially immigrants from the Levant who becomes a citizen of Sweden must recognize Israel as a state. In an interview with Swedish Television, she said: "Many of those who engage in "Hamas-hugging" in these demonstrations also do not support other values that we take for granted in a Swedish context".[18]

She is a strong defender of Israel in the ongoing war in Gaza. She has also called people demonstrating for a free Palestine "contemporary left-wing Nazis".[19] '

Ser fram emot ett sakligt svar med något som helst motargument, men troligen kommer din släta hjärna bara spotta ur sig fler personangrepp.
Citera
2026-04-17, 01:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag tycker det verkar väldigt troligt att så skulle vara fallet med ATM, likt många andra i tråden.
Detta då hon har på sistone profilerat sig på att vara extremt pro-Israel (se till exempel detta uttalande: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kd-toppen-personer-som-ansoker-om-medborgarskap-ska-erkanna-israel)

Nu är det ju tydligt att du antingen spelar korkad eller är korkad (min gissning är att det är båda!), så du ser inte ATM som pro-Israel. Det är dock ett problem som ligger hos dig, då det är en allmän uppfattning eftersom det är sant.

Här är hur Chat-GPT ser på saken: https://ibb.co/nsQDmhVn

Kollar man hennes Wikipediasida står det följande:

'During the ongoing war in the Middle East since 2023, Teodorescu Måwe has taken a strong pro-Israel stance in the public debate in Sweden. In 2024, she proposed that everyone, especially immigrants from the Levant who becomes a citizen of Sweden must recognize Israel as a state. In an interview with Swedish Television, she said: "Many of those who engage in "Hamas-hugging" in these demonstrations also do not support other values that we take for granted in a Swedish context".[18]

She is a strong defender of Israel in the ongoing war in Gaza. She has also called people demonstrating for a free Palestine "contemporary left-wing Nazis".[19] '

Ser fram emot ett sakligt svar med något som helst motargument, men troligen kommer din släta hjärna bara spotta ur sig fler personangrepp.

Att du tycker något verkar troligt är inget annat än att du sitter och killgissar.

Alla normalbegåvade människor tar parti för länder (Ukraina och Israel) som måste försvara sig mot angripare.

Det jag ser är att hon står upp för mänskliga rättigheter och försvarar Israels rättigheter att få leva när de ständigt blir utsatta för muslimer som har för avsikt att utrota judarna enligt islam.

Då står hon upp mot vänstersnusket som stödjer islams vilja att utrota judarna. Hon är alltså mot folkmord med andra ord. De enda som är för muslimernas rätt att utrota judarna är vänstersnusket, nazisterna och ja, muslimerna. Det svenska folket står givetvis bakom Israels rätt att försvara sig mot försöket att utrota dem.

Nu påstår ju tråden att hon mer eller mindre är avlönad av den israeliska staten. För att det ska bli seriöst så måste det backas upp annars så blir det bara trams. När man backat upp det så blir det intressant att analysera det. Annars så kan man börja analysera allt möjligt skit som kanske inte har med verkligheten att göra. Helt meningslöst.
Citera
2026-04-17, 02:05
Medlem
Citat:
Har du något trovärdigt som styrker det eller är det bara en killgissning från dig?
Att hon vägrar säga vem som ger henne större möjlighet att sprida en viss ideologi genom att betala för det kan anses vara något trovärdigt som styrker det
Citera
2026-04-17, 02:10
Medlem
Citat:
Att du tycker något verkar troligt är inget annat än att du sitter och killgissar.

Alla normalbegåvade människor tar parti för länder (Ukraina och Israel) som måste försvara sig mot angripare.

Det jag ser är att hon står upp för mänskliga rättigheter och försvarar Israels rättigheter att få leva när de ständigt blir utsatta för muslimer som har för avsikt att utrota judarna enligt islam.

Då står hon upp mot vänstersnusket som stödjer islams vilja att utrota judarna. Hon är alltså mot folkmord med andra ord. De enda som är för muslimernas rätt att utrota judarna är vänstersnusket, nazisterna och ja, muslimerna. Det svenska folket står givetvis bakom Israels rätt att försvara sig mot försöket att utrota dem.

Nu påstår ju tråden att hon mer eller mindre är avlönad av den israeliska staten. För att det ska bli seriöst så måste det backas upp annars så blir det bara trams. När man backat upp det så blir det intressant att analysera det. Annars så kan man börja analysera allt möjligt skit som kanske inte har med verkligheten att göra. Helt meningslöst.
Nämen titta -- du vägrade bemöta något av det jag skrev utan skrev osammanhängande om personliga åsikter! Enligt dig är alltså ATM inte pro-Israel, så Chat-GPT, Wikipedia, SVT samt alla med ögon och öron har fel.
Tack för att du erkänner att du förlorade debatten.
Citera
2026-04-17, 02:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Utgör tant Alice ett tidigt svenskt exempel på det amerikanska fenomenet där de som invandrat då möjligheterna till det kraftigt stramats åt tenderar att både motsätta sig förenklingar och att stödja ökade försvåringar av invandringsprocessen för att de sjäva fick stå ut med att möta höga krav utarbetade av politiker som inte vill ha invandring?

Att hon plötsligt blev kristdemokrat var redan då en varningssignal. Men massmedierna hade fullt upp med att bevaka KD-ledarens skandalösa och skvallervänliga privata och rättsliga angelägenheter så några större spekulationer om Alice T:s bevekelsegrunder uteblev.
Citera
2026-04-17, 02:25
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Hon behöver avslöja vem som pröjsar, annars är det en officiell hemlighet att det är judiska intressen bakom.
Så mycket talar för det, och det finns inga trovärdigt uppenbara alternativ.
Är själv rätt trött på hennes självgoda attityd, så en sorti ur politiken skulle emottas väl.
Men 'ATM' talar för att det går lika bra att betala under bordet i fortsättningen.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2026-04-17 kl. 02:57.
Citera
2026-04-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?
KD är skenheliga och korrupta. Rösta rött i nästa val
Citera
2026-04-17, 02:45
Medlem
Citat:

Nu påstår ju tråden att hon mer eller mindre är avlönad av den israeliska staten. För att det ska bli seriöst så måste det backas upp annars så blir det bara trams.
”Trams”, eh?

Intressant ordval. Kan svära på att jag hört det förut…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in