2026-04-16, 16:32
Avslutad
Jag köpte för något år sedan, en gaming rug från Fruugo.se, varan kom och var i bästa kvalité, kinafolket gör fina mattor där. och därför rekommenderar jag sajten, finns mycket elektronik där också, hårddiskar, datorer, lite av allt möjligt.

Företagets säte ligger i Storbritannien, och är ett företag med bra omdöme.

Någon mer som gillar eller använder sajten?
Citera
2026-04-16, 17:18
Medlem
Connykrims avatar
Gaming rug? Vad är det? En matta? Och du rekommenderar oss att köpa kina elektronik?
Citera
2026-04-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaspern
Jag köpte för något år sedan, en gaming rug från Fruugo.se, varan kom och var i bästa kvalité, kinafolket gör fina mattor där. och därför rekommenderar jag sajten, finns mycket elektronik där också, hårddiskar, datorer, lite av allt möjligt.

Var den besprutad med giftiga cancerframkallande ämnen som allting annat som kommer ifrån Kina?
Citera
2026-04-16, 18:02
Medlem
Vad fan är en "gaming rug" för något? Någon kinamatta du sitter och spelar på? Själv tycker jag att en stol är skönare. För övrigt är annonsering förbjudet här.
Citera
2026-04-16, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Gaming rug? Vad är det? En matta? Och du rekommenderar oss att köpa kina elektronik?

https://www.fruugo.se/gaming-rug-med-fargglad-spelkontrolldesign-for-spelrum-spelrum-pojkar-sovrum-hd/p-347536186-759330151

Snart är de slutsålda verkar det som. Många som köper.

Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Vad fan är en "gaming rug" för något? Någon kinamatta du sitter och spelar på? Själv tycker jag att en stol är skönare. För övrigt är annonsering förbjudet här.

Ja, om det är ens egen hemsida eller företag.
Citera
2026-04-16, 19:21
Medlem
Citat:
https://www.fruugo.se/gaming-rug-med-fargglad-spelkontrolldesign-for-spelrum-spelrum-pojkar-sovrum-hd/p-347536186-759330151

Snart är de slutsålda verkar det som. Många som köper.

Ja, om det är ens egen hemsida eller företag.

Ja det låter det definitivt som att det är då du annonserar för sidan, och dessutom med ett nyreggat konto.
Citera
2026-04-16, 21:33
Avslutad
Citat:
Ja det låter det definitivt som att det är då du annonserar för sidan, och dessutom med ett nyreggat konto.

Jag är inte från storbritannien så försök vara ontopic, detta är en känd sajt.
Citera
2026-04-16, 22:54
Medlem
Citat:
Jag är inte från storbritannien så försök vara ontopic, detta är en känd sajt.

Sajten du gör reklam för är inte heller från Storbritannien, den är från Kina.
Citera
2026-04-16, 23:00
Avslutad
Citat:
Sajten du gör reklam för är inte heller från Storbritannien, den är från Kina.

Ok, det visste jag inte, när jag beställde mina grejer så var supporten från UK iaf. Och diskussioner kan föras om sajten bara på bra nivå, inget annat offtopic.
Citera
2026-04-16, 23:45
Medlem
Jag har använt (eller försökt använda) fruugo en gång och här är mina erfarenheter:

1. 2024-11-10: Jag lade beställning på en elektronikvara. Säljaren var något kinesiskt företag som tydligen hette "Chong Qing Ming Tiao Fu Zhuang You Xian Gong Si". Betalning skulle göras i efterskott på faktura.
2. 2024-11-11: Det stod att ordern hade skickats. Jag fick en trackinglänk. Beräknad leverans 20-29 november.
3. 2024-12-08: Jag får ett e-mail med frågan hur jag upplevde shoppingen och om jag skulle rekommendera Fruugo till en vän eller min familj (skala 0-10). Jag hade fortfarande inte fått produkten.
4. 2024-12-08: Trackinglänken visar inget överhuvudtaget, trackingnumret finns men det står väl något i stil med att de inte har någon information förrän produkten har kommit till mitt land. Det stod att någon norsk firma skulle leverera produkten (trots att jag bor i Sverige).
5. 2024-12-08: Jag går in på Fruugo och rapporterar att paketet inte kommit inom avtalad leveranstid via deras formulär. Där ska man då bekräfta att man har kollat med grannar och med uthämtningsstället att de inte har varan, och att man kan bli polisanmäld om man försöker lura dem om jag minns rätt. Jag fick dock aldrig någon information om vilket utlämningsställe som skulle användas. Jag tryckte helt enkelt "ja".
6. 2024-12-08: Trots att jag inte uttryckligen valt att häva köpet utan bara påpekat för dem att jag inte fått varan än (jag hade gärna velat veta när de tänkt leverera varan, eftersom jag fortfarande ville ha den) så får jag ett meddelande från fakturaleverantören ett par timmar senare "din order har returnerats eller annulerats, din skuld är annulerad och du behöver inte göra något mer".

Köpte istället motsvarande vara på AliExpress och den kom utan problem efter 10 dagar.
Citera
2026-04-17, 05:56
Medlem
Dziwnes avatar
Finns som sagt inga originella tankar i grupphemsbabbars hjärnor, det är bara en oändlig parad av samma trådar i repris

(FB) Gaming rugs, något nytt som finns nu
Citera
2026-04-17, 16:04
Medlem
Citat:

Köpte en multimeter. Bra pris. Mycket noggrann mätning. +/- 1%. Stora tydliga siffror. Blev imponerad av den. Det tog ett par veckor - men var värt att vänta på. Betalade med klarna faktura.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in