2026-04-16, 11:13
Medlem
dogsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Jag blev vänsterpartist, men det visste jag om att jag skulle bli.

Dessa undersökningar är lustiga. Jag är, lite fördummat, en rasistisk, drogliberal vänsterpartist, så dessa undersökningar kan slå både vitt och brett när jag tutar in mina preferenser.

Högern och nationalister hatar mig för att jag är drogliberal, och vänstern hatar mig för att jag hatar blattar. Jag får inte vara med i någons lag.
Citera
2026-04-16, 11:31
Medlem
Facades avatar
Jag valde 6st kategorier.
M
KD
SD

I storleksordning och det speglar nog faktiskt mig i verkligheten.
Tidigare SD väljare som gillar KD och M bättre idag. Lite svårt för M pga det Reinfeldt gjorde mot landet men alternativen är få och kanske dags att sluta vara så långsynt.
Citera
2026-04-16, 14:24
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Förstod jag dig rätt så stämde ditt resultat med dina förväntningar. I så fall verkar många tycka att valkompassen stämmer, så då får vi väl säga att den inte verkar vara så riggad! Mest jag själv som misstänkte att expressen skruvat lite

Riggad vet jag inte. L kom på fjärde plats för mig. Frågor om kriminalitet, invandring och de övriga förslagen intresserar mig föga.
Citera
2026-04-16, 15:39
Medlem
Det var alldeles för lite frågor.

Man får rösta i blindo som vanligt för en journalist vet inte vad en journalist är.
Citera
2026-04-16, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Fick 76% L och M.

Är partipolitiskt obunden högerliberal högerman.

Har taktikröstat SD i några val men senast M och nu blir det nog L för att få dem över ribban så det kan bli ett Tidö 2.0.

Låg skatt, låg invandring (dock 100% för öppen svenskhet), pro-euro.

Glömde svara på frågan huruvida valkompassen är riggad: Svaret är NEJ. Jag fick ett resultat som är på pricken där jag står politiskt numera.
Citera
2026-04-16, 17:14
Medlem
Snabbtesten gav SD 68 %. S tvåa med 67 %.

Det stora med samtliga alternativ gav SD 75 %. KD tvåa med 62 %.

Vissa frågor är svåra att svara på och andra lätta!
Citera
2026-04-16, 22:41
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Snabbtesten gav SD 68 %. S tvåa med 67 %.

Det stora med samtliga alternativ gav SD 75 %. KD tvåa med 62 %.

Vissa frågor är svåra att svara på och andra lätta!

Svarsalternativet "Jag vet inte/ frågan intresserar mig inte alls" finns ju inte heller.

Plus att många som röstar SD gör det av en enda anledning. Att de tycker att invandringen ska minska/stoppas. Då blir en sån här undersökning ganska missvisande så länge du inte bara väljer ämnet invandring och inget mer.
Citera
2026-04-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Svarsalternativet "Jag vet inte/ frågan intresserar mig inte alls" finns ju inte heller.

Plus att många som röstar SD gör det av en enda anledning. Att de tycker att invandringen ska minska/stoppas. Då blir en sån här undersökning ganska missvisande så länge du inte bara väljer ämnet invandring och inget mer.
Har inte gjort den stora men alla frågor skulle också ha 1-3 hur viktig frågan är.
Citera
2026-04-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson

Du kanske missade att jag valde alla frågor de hade, alltså samtliga alternativ? Mer noggrant kan jag inte lämna min syn på saken. Tycker inte vet ej vore ett saknat svar utan mer en annan variant än att allt är 0 eller 1 likt en dator. Jag kände inte ens igen alla förslag utan det kan ju mer varit tidningens egen uppfattning.
Citera
2026-04-17, 14:13
Avstängd
ViCenterpartisters avatar
SVT och SR borde ha haft en valkompass den 1 april där alla hade fått svaret: SD 100%.
Citera
2026-04-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag fick samma. KD sen M sen SD. Jag kommer nog rösta AFS om jag röstar alls.

AFS? Putins nyttiga idiot? Du flörtar med med fienden och är lika dålig för Sverige som de mest extrema miljöpartisterna som återigen vill öppna gränsen på vid gavel. Inte ett dugg bättre.
Citera
2026-04-17, 15:31
Medlem
Tydligen svårt att bli "socialdemokrat", är dom för nära Tidö?
https://bulletin.nu/dadgostar-till-lindberg-visste-att-du-skulle-bli-v
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in