2026-04-16, 18:20
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra dokumentär! Ny info:

”Vi kan se från dokument att han under åren har haft lite olika jobb, han har jobbat på lager, han har packat livsmedel, han har varit tidningsbud vid något tillfälle. Vi tar ganska nära i tid här, under 2023 och 2024 så var han inskriven hos Arbetsförmedlingen och då sökte han jobb väldigt aktivt, vitt och brett över hela landet. Så småningom så blev han utskriven från Arbetsförmedlingen i början av 2024 och då finns en notering om att han har hittat ett jobb, det vet vi inte riktigt vad det är för någonting.”

Från Krimrummet: Dubbelmordet i Brattås – jakten på ensamvargen 16 apr. 2026
https://podcasts.apple.com/se/podcast/krimrummet/id1604824561?i=1000761717975&r=2068
Kan man tänka sig att han har hamnat på Tors gård under arbetstid när han kört tex budbil, tidningsbud eller posten? Mord på arbetstid? Känns lagom slumpartat.

Förresten, man verkar ha försökt mördat ett tidningsbud i Brattås år 2002. Wtf :

https://www.sverigesradio.se/artikel/49208

Obs kanske inte samma Brattås ?
Citera
2026-04-16, 18:29
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Är Barbro polis?
Nej jag blandar nog ihop det.
JJs mamma är utbildad polis.
Citera
2026-04-16, 18:30
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Känns som fler personer i denna tråd vill avleda olika saker. Lite som stefan karlsson tråden där inblandade var inne och skrev innan dom åkte fast.
Möjligtvis om fler är inblandad så är nog jj tyst. Men ja jag skrev de också väldigt ovanligt att folk med autism är så sugen på att flytta runt då de är jobbigt med förändringar. Kan bara vara en disorganiserad person med empatistörningar, paranoid personlighetsstörning att fly, eller någon som har svårt att få och bibehålla jobb. Finns massor av alternativ.
Vem har sagt autism.

Han kan väl bara ha typ social fobi, eller folkskygg som man sade förr.
Citera
2026-04-16, 18:31
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
T ex #1004

Citerar inlägget:

"quote=clostarwano|60519407]Det fanns visst ett testamente! Detta testamente har undersökts av SKL två gånger, enligt dottern B*rbro. Dottern In*er fick pengar och dottern B*rbro fick ärva hela gården.[/QUOTE
1. Vem hade träffat Tor när han sågs komma hem den 31 maj 2005 ca kl 11:00 vid brevlådan(sista gången vid liv)? Varför denna person anmäler inte mötte med Tor till polisen? Har Tor träffat nån denna morgonen?
2. Varifrån kommer de 10 000 kr? Man kan inte spåra de, de är inte från Tors konto!
3. Med vem Tor hade "affär" just innan mordet? Vilken "affär" och vilka träffade Tor sista dagar , eller sista månad?
4. Vad fanns i Gärds väskan? Har läst att både Tors och Gärds pass var i väskan och försvann?

Denna "pågående affär" fanns i pärmen och i väskan,men var inte offentlig, tror jag? Där kan vara motivet till mord?"

Men viken röra.

Det verkar som ett selektivt plockande i väskan och påsen.
Undrar vad som fanns i passet.

Varför inte ta rubbet, ta det viktigaste och bränna resten nånstans.
De lämnar ju spår efter sig ju.
Varför inte bränna rubbet.

Varför plocka vissa delar och lämna resten kvar?

Väldigt märkligt hela detta fallet.
Citera
2026-04-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Lojal med pappa, som dessutom inte längre lever.
Jag tycker den där teorin är mycket trolig att pappan var sin son behjälplig i något som sonen på egen hand hade kommit överens med Tor om.
Pappa var polis så han tänkte sig för hela tiden, sonen var inte polis och han var dessutom ung, han satte sitt dna på platsen och tydligen kanske även ett fingeravtryck.
Tor kanske vågade vända ryggen till för att pappan identifierat sig som polis och där och då kunde Tor inte göra annat när stämningen blev hätsk än att visa sin kroppsstyrka med huggkubben.
Finns nog en uppsjö med olika scenarier som är enkla och troliga i detta fall bara man får reda på fakta. Finns ofta mer logik bakom det just nu ologiska än vad vi förstår på grund avsaknad av bevis och fakta.
Jag bor själv i härnösand, en liten stad där två för varandra helt okändas vägar lätt kan korsas på olika sätt.
Nu har vi DNA men ingen logik bakom varför deras vägar korsades. Riktigt spännande detta.
Citera
2026-04-16, 18:44
Medlem
Citat:
Tors andra dotter bodde i Bergeforsen 2005.

Systrarnas mamma levde fram till 2009.

Är det verkligen ingen här som vet var Barbro bodde?

Barbro om att bo på gården:

Barbro bodde på Murbergsvägen har jag läst i tråden någonstans.
Citera
2026-04-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeOz

Tror det var Gerd som bodde på Murbergsvägen.
Citera
2026-04-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeOz

Gerd bodde där. Storasyster Barbro bodde i Ullånger när bouppteckningen gjordes. Men det betyder inte automatiskt att hon gjorde det vid tiden för dubbelmordet. Bouppteckningen förrättades i augusti 2005.
Citera
2026-04-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Har du länk på källa till det här påståendet?

Hur skulle GW kunna ha någon egen uppfattning om reaktioner från misstänkt i förhör? GW har väl knappast insikt i eller tillgång till förhören.

Jag såg det på Nyhetsmorgon helgen efter gripandet.

Han skrattade lätt som han brukar och sa något i stil med att det är intressant hur han inte reagera vid en sån här situation. De flesta brukar klättra på väggarna i en sådan situation. Han börjar prata om Brattås 02:45:00 men nämner detta 02:51:00
Källa (02:51:00) Nyhetsmorgon 12 april

Dumt av mig att säga specifikt förhör. Var mer en tolkning från min sida. Men någon form av insikt har han annars är uttalandet väldigt ogrundat och det tror jag inte på.
Senast redigerad av NeOz 2026-04-16 kl. 19:20.
Citera
2026-04-16, 19:17
Medlem
Citat:
Gerd bodde där. Storasyster Barbro bodde i Ullånger när bouppteckningen gjordes. Men det betyder inte automatiskt att hon gjorde det vid tiden för dubbelmordet. Bouppteckningen förrättades i augusti 2005.
Aha, my bad!
Citera
2026-04-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Lite väl konspiratoriskt.
Hon är polis, känner Tor och hans konflikter och anar på goda grunder oråd när ingen svarar på ett par dagar.
De flesta normalt tänkande människor hade agerat som Tors dotter.

Nja. Många skulle nog åkt ut tidigare om dom var riktigt orolig skulle hon åkt ut tidigare.
Citera
2026-04-16, 19:35
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla78
Nja. Många skulle nog åkt ut tidigare om dom var riktigt orolig skulle hon åkt ut tidigare.
Om det vore ett barn eller ungdom absolut.
Men knappast en vuxen man som verkar ha lätt för att fylla dagarna med aktiviteter.
Dessutom kan hon ha misstänkt fel på telefonen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in