Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag har haft körkort i mer än 30 år och blivit stoppad två gånger men då kör jag också rätt mycket.
På tok för lite om du frågar mig.
Nu med polisens automatiska nummerskyltskontroll så kan jag tänka mig att risken ökar om man en gång blivit kontrollerad och då fått någon form av tillsägelse eller böter så länge man nu använder samma bil.
Men har man skött sig tidigare så är risken minimal att bli stoppad igen.
Ungefär samma. Tok för litet beror väl på. Kör man normalt och ok är det ju bara skit detta med kontroller. Men beror som sagt vart man bor och även vid vilken tid man kör. På dagen kan det vara kontroller men kör man på natten finns risk för "random stop", att polisen bara stannar en och undrar varför man är ute och kör mitt i natten. Det har hänt flera har man hört. Som då haft rent mjöl i påsen, och de är i regel pissura på polisen efter. Att polisen med blåljus stoppade dom. Tänk liksom om någon såg detta...
Sedan om kontroller. Ja det brukar vara en tid på året när polisen är ute mer och stör vanliga Svenssons. Antingen då den tid när aspiranter kommer till dom, eller när de behöver höja kvoten för insamlade böter.
Gällande detta militär så kan man ju undra. Han måste ju ha kört väldigt lite i tjänsten, eller om han nu gör det kanske polisen skippar att kontrollera bilar med gult reg-nummer?