2026-04-16, 13:03
Medlem
trickydicks avatar
Det kan inte vara roligt att vara Tobias Hübinette. Helt klart att den borgliga värdekonservativa kärnfamiljen trumfar regnbågsfamiljen och att utomeuropeiska adoptioner är skit.
Citera
2026-04-16, 13:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
För att han saknar filter, särskilt när han är pressad. Det finns hur många exempel på som helst på det och man ser det även då och då om man följer honom online. Att han då och då posatr saker som han följar reagerar på. T ex att han anklagar lite vem som helst för att ha släktingar som kanske var nazister. Eller när han nästan skrev en hyllning till Jocke Karsslon när han dog.
Sambon säger i polisförhör att hon tror att Tobias befinner sig i autismspektrat, han går nu hos psykolog och får kanske diagnosen. Möjligen har det med saken att göra. En högfunktionerande autist kanske, men där autismen ”tar över” ibland.
Citera
2026-04-16, 13:12
Medlem
Såhär väljer Expressen att rapportera:

Vänsterdebattör åtalas: ”Ska slå sönder era liv”
Citat:
En känd vänsterdebattör har åtalats för olaga hot och ofredande mot två anhöriga.

”Jag ska Ijuga för socialen och berätta lögner om er alla. Göra allt så att ni mister ert barn”, skrev han bland annat.

– Jag skrev allt för många meddelanden som jag i dag ångrar djupt, säger han i förhör.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vansterdebattor-atalas-ska-sla-sonder-era-liv/
Citera
2026-04-16, 13:35
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vansterdebattor-atalas-ska-sla-sonder-era-liv/
Citera
2026-04-16, 13:36
Medlem
Kalaskula544s avatar
Det sjuka är.. denna ''mannens'' beteende är standard hos dom flesta vänstermän.

Därför smeknamnet ''Vänsterbliven'' kom till ytan.
Citera
2026-04-16, 13:39
Medlem
theMowgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Såhär väljer Expressen att rapportera:

Vänsterdebattör åtalas: ”Ska slå sönder era liv”

Trodde först detta var en tramstråd för påståenderna var så bisarra...

Där ser man. "Vänsterdebattör" det ser man inte ofta i pressen...
Citera
2026-04-16, 13:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Här ser vi nackdelarna med internet. Människor som mår dåligt får en kanal att sprida sin oro till andra människor. Förr mådde de bara dåligt i sin egen bostad.

Jag tänker nästan alltid att när någon kommer ut i media som extrem så är grundproblemet att han mår dåligt, och han har bara letat upp en fråga som han kan provocera med.

Man kan från nu sluta läsa och kommentera Hubinette på FB. Helt bortkastad tid. Det är synd om honom.
Citera
2026-04-16, 13:47
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Sant, TH med svans är ju våldsbejakande. Var inte TH också skäligen misstänkt för mord i början av 00-talet, vilket dock föll i brist på mer konkreta bevis?

/AI
Nja, det påstods att han tagit på sig det så kallade Fryshusmordet 1994 på sextonårige Anders Gustafsson .
Det är nte otroligt att han skrytit om det på fyllan, men inte särskilt sannolikt att han begått dådet.

En annan fun fact om Tobbe är att han var IRA-sympatisör i yngre dar.
Citera
2026-04-16, 13:51
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Sambon säger i polisförhör att hon tror att Tobias befinner sig i autismspektrat, han går nu hos psykolog och får kanske diagnosen. Möjligen har det med saken att göra. En högfunktionerande autist kanske, men där autismen ”tar över” ibland.
Vad bra, då var det inte Tobbes fel ju.
Citera
2026-04-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
En annan fun fact om Tobbe är att han var IRA-sympatisör i yngre dar.

Det är han nog fortfarande. Det är/var heller inget ovanligt.
Citera
2026-04-16, 14:02
Medlem
Jäävlar vilken mörk läsning i FUP!

Snubben verkar både gravt autistisk och på tjack.

Mainstream-media har nog svårt att hantera detta.

Jag har sett tråkiga livshistorier men det här är fan psykotiskt.

Jag tycker nästan lite synd om honom även fast han bäddat sin egen säng. Det var nog inte meningen att det skulle bli såhär. Hans sambo verkar i efterhand försöka skydda honom men det är för sent nu.

Det här kommer gå till fällande dom.

Hans liv som det har varit är nu över.
Senast redigerad av Benasque 2026-04-16 kl. 14:04.
Citera
2026-04-16, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Sant, TH med svans är ju våldsbejakande. Var inte TH också skäligen misstänkt för mord i början av 00-talet, vilket dock föll i brist på mer konkreta bevis?

/AI
Han förhördes men är väl inte som misstänkt. Hubinette höll väl på med någon kartläggning om högerextrema så hängde på Höder på Fryshuset, jag tror att det var ett skäl till att han förhördes. Polisen ville veta vad han visste.
Han var ju aldrig gripen eller häktad utan enbart förhörd
Så vitt jag vet är fortfarande huvudspåret att det handlar om folk från Höder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in