Citat:
Ursprungligen postat av
Regnflingan
Adoptivbarn brukar ju vara knepiga. Har säkert en hel del med hans mående att göra. Fattar inte varför man måste adoptera ?? Det är väl bara att gilla läget om man inte kan skaffa egna barn. Eller skaffa en hund. Han hade säkert varit lyckligare i själen men kanske fattigare ekonomiskt om han fått stanna i sitt hemland med sina föräldrar.
Mycket kan man säga om Tobias men just hans åsikter om adoption är faktiskt mycket vettiga, Det blir mer och mer uppenbart nnu att 1, Adoptionsprocesser i princip aldrig går rätt till. 2. Att barnen alltid tar skada.
Så där håller jag med både dig och Tobias, Adoption är troligtvis något av det mest destruktiva man kan göra i ett samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
bildburgare
Ungens riktiga pappa verkar också vara superotrevlig och konfrontativ när man läser deras konversation. Han insinuerar att TH manipulerat barnet att välja en skola som passar TH. Då går TH bananas och börjar rada upp hur han tänker att mamman och bögen och nypappan ser på honom. Sen rasar han ner i ett hål av ångest när han ser hur cuckad han är, att det egentligen inte är hans barn, att han aldrig kommer få något eget barn och att han är med i "sin" dotters liv på nåder. Att bögen och nypappan för alltid kommer styra hans liv.
Som jag skrev i ett inlägg tidigare igår så tror jag att alla trodde gott om "projektet" i början. Men alla som har barn vet att det är rätt tufft och det är inte alltid lätt att samarbeta med den andra föräldern oavsett om man är ihop eller ej. Och finns det styvföräldrar med i bilden är det ännu värre. Så jag kan tänka mig att när man har 4 föräldrar som anser sig vara mer eller mindre riktiga föräldrar varav 2 är biologiska så kan det bli hemskt och man inte får det att fungera. Och som du skriver verkar pappan ha varit ett as. Så det är uppenbart att båda Tobias och hans sambo har haft det rätt svårt. Och att sambon har blivit bränd av det. Och att drömmar om egna barn mellan Tobias och sambom då helt enkelt inte orkades med. Det är inte ovanligt att dom problem som Tobias nämner att hon knappt vill ta i honom sker i vanliga förhållanden med småbarn också. Så jag tror dom fick en jävla soppa helt enkelt. Och pga Tobias personlighet och möjliga diagnoser så kunde han inte hantera det,
Citat:
Ursprungligen postat av
blown
"Brukar vara" är väl inte riktigt min upplevelse, även om jag sett de jag känner i olika utsträckning hantera faktumet att man inte har en riktigt lika självklar identitet med ett etniskt yttre som inte matchar ens kulturella inre. En del anknyter till sina etniska rötter, andra förkastar dem och anammar helt den kultur de vuxit upp i och oftast hamnar man på ett spektrum däremellan som känns bra.
Tobias verkar inte ha gjort så. Han har uppenbarligen enorma problem med att hitta sin plats. Min amatörmässiga analys (läs magkänsla) är att han projicerar sin egna ängslighet eller kanske uppgivenhet inför att vilja vara svensk men att se ut som en kines på den svenska kulturen och kallar därför allt svenskt för nazistiskt och högerextremt.
Detta är lite av ett missförstånd och en bild av honom som inte stämmer. Han hatar absolut inte svensk kultur. Tvärtom verkar han ha ett autistiskt intresse av gamla kungar t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Varför blandar alla in hans yrkesliv som forskare och vithetshets och allt vad det är
Ja han kanske är en galen vänsterforskare
Men även ett offer i just dessa privata historier
Dels med exfrun som stack kniven i honom och nu denna röra med "tre men and a baby" och hans kvinna! Klart han känt att " nu är det nog"
Problemet är att han varit för naiv
Jag tror inte riktigt han förstår hur skör han är. Eftersom han i princip en övermänniska när det kommer till arbeta så kan det vara så att han inte riktigt inser hur lätt det brister för honom när han pressas. Det har vi sett rätt många exempel på. Och som jag skrev så tycker jag nog att gå in i ett föräldraskap med tre andra verkar rätt tufft även för dom som är hel friska och stabila. Så jag förstår att det blev för mycket.