Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Och så var det här med lateralt tänkande igen. Om vi släpper frågan om rätt eller fel vård då. Kan du tänka dig att svara på frågan om mammans agerande har påverkat de vårdinsatser som beslutats och genomförts?
Ja, det kan jag. Men din fråga förutsätter att det finns dokumenterat stöd för att så skett. Det är precis det som saknas. Påståendet finns, underlagen gör det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Det är tyvärr egentligen helt meningslöst att föra en diskussion med dig eftersom du själv bestämmer vad som är sant, relevant, lagligt, bevisat, rättssäkert och så vidare. Du påstår att ingen annan kommer mad sakliga argument trots att det du som har en helt förvrängd verklighetsuppfattning.
Det är ett personangrepp, inte ett argument. Du beskriver min position som "förvrängd verklighetsuppfattning" utan att peka på ett enda konkret fel jag gjort. Det håller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Du duckar konsekvent frågan om varifrån dina uppgifter kommer och hänvisar lika konsekvent till två fall i media för att styrka systemfel.
Ja och varför har jag gjort det? Därför att det är skolexempel vad som är ett generellt systemfel som drabbar alla barnfamiljer som dras in i denna kafkaprocess.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Du struntar i att IVOs kritik i huvudsak består i att för få barn skyddas.
Och där satte du fingret på det verkliga problemet. IVO granskar med barnets skydd som huvudfokus, inte rättssäkerheten i utredningsprocessen. Det är inte samma sak.
Ett barn kan ha skyddsbehov och samtidigt ha utretts på ett sätt som inte håller rättsligt. Dessa utesluter inte varandra.
IVOs utredare är socionomer. Samma yrkesgrupp, samma utbildning, samma grundsyn på vad som utgör en omsorgsbrist. Det är inte en konspirationsteori, det är ett strukturellt jävsproblem som aldrig seriöst adresserats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Du underkänner en läkares vittnesmål för att han erkänner en diskrepans. Jag hoppas att de allra flesta inser att ett sådant vittnesmål givetvis tas på största allvar av domstolen. Och att detta är i sin ordning dessutom. Han har ju beaktat eden och svarat sanningsenligt på en konkret fråga.
Tvärtom. Att läkaren erkänner en diskrepans är inte ett vittnesmål som stödjer underlaget, det är ett som ifrågasätter det. Domstolen tar det på allvar, precis. Det är därför det är ett problem för din sida, inte min.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Det är ju återigen precis tvärtom mot vad du påstår. Att du inte tycker om vad han säger för att det stör din absoluta verklighetsuppfattning är en helt annan sak. Och så fastnade vi återigen på förmågan till lateralt tänkande.
Du upprepar "lateralt tänkande" utan att förklara vad jag tänkt fel. Det är en etikett, inte ett argument. Visa konkret var min analys av diskrepansen är felaktig, annars är det du som fastnat