2026-04-16, 11:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Så ni fuskade alltså? Men om kuverten var på golvet så äre bara att sortera dom i rätt fack igen. Är väl inte svårt?

Det var lite klurigt, men jag löste det i alla fall. Det var de räknade rösterna som var kluriga, eftersom dessa röster absolut inte får "komma bort" då det var en massa oanvända valsedlar här och där.

BARA PÅ GRUND AV KOMMUNEN HADE SNÅLAT MED ATT INTE KÖPA EN NY URNA.
"Urna och urna", det rör sig om en plywood-låda med tre fack i. Med ett litet lås från Claes Olsson och "valtejpen" med. Första medborgaren som dyker upp på söndag morgon får skriva sitt namn och intyga att urnan är tom innan valet börjar.

-Men efter valet, så skiter folk i allt.. Även kommun. Sverige i ett nötskal kan man säga..
Citera
2026-04-16, 11:44
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det var lite klurigt, men jag löste det i alla fall. Det var de räknade rösterna som var kluriga, eftersom dessa röster absolut inte får "komma bort" då det var en massa oanvända valsedlar här och där.

BARA PÅ GRUND AV KOMMUNEN HADE SNÅLAT MED ATT INTE KÖPA EN NY URNA.
"Urna och urna", det rör sig om en plywood-låda med tre fack i. Med ett litet lås från Claes Olsson och "valtejpen" med. Första medborgaren som dyker upp på söndag morgon får skriva sitt namn och intyga att urnan är tom innan valet börjar.

-Men efter valet, så skiter folk i allt.. Även kommun. Sverige i ett nötskal kan man säga..
Jag förstår fortfarande inte. Ni ser ju att valkuvert som har valsedlar i är erlagda röster? Är väl bara att stoppa in dom i lådan igen? Du säger "valsedlar här och där", Men om dom inte är i ett kuvert så är de ju inte röster. Menar du att lådan gick sönder och att kuverten ramlade på golvet?

Och ja, ni fuskade och borde begärt omval. Fyfan för sådana som dig. Ännu ett argument för att inte rösta när lata sossar som du bara vill räkna klart och gå hem.
Citera
2026-04-16, 11:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Jag förstår fortfarande inte. Ni ser ju att valkuvert som har valsedlar i är erlagda röster? Är väl bara att stoppa in dom i lådan igen? Du säger "valsedlar här och där", Men om dom inte är i ett kuvert så är de ju inte röster. Menar du att lådan gick sönder och att kuverten ramlade på golvet?

Och ja, ni fuskade och borde begärt omval. Fyfan för sådana som dig. Ännu ett argument för att inte rösta när lata sossar som du bara vill räkna klart och gå hem.

Jag är inte sosse. Absolut inte. Men så var det, alla kuvert hamnade på golvet.
Allt tog en timma att städa, lokalen var stor. Inga röster fick komma bort.
Jag påtalade detta med urnan till valnämnden innan valet, inför döva öron.
Citera
2026-04-16, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Soffliggare i alla länder - förenen eder!

Jag är förstås inte ensam om att bojkotta den fars som politiken är. Att rösta (även blankt) är att legitimera detta korrupta skitsystem, därför ligger vi på soffan i höst!

Ett gäng lismande kappvändare som gett upp all ideologi för status och pengar. Mutkolvar och globalister är de allihopa, från höger till vänster. Avgå alla och börja jobba inom hemtjänsten istället där de kan göra nytta för en gångs skull. Eller använd dem som bojsänken, i kraftfoder eller vad som helst, bara de aldrig får bestämma över oss mer.

Fall inte för floskler och plattityder om att det är din plikt, eller att man inte har någon rätt att klaga om man inte röstar. Låt inte det globala, kapitalistiska tankevirusets svammel få er att ändra er utan nu står vi fast i vårt beslut. Precis som de som vill leka pang-pang i skogen får sköta sitt så kan de som tror på politiken dyrka sina avgudar - oss bekommer det inte.

Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!

Väl mött och det ska bli ett nöje att skratta tillsammans åt den fars som nu kommer utspela sig i TV och på internet

Nej nej, jag kommer absolut inte att rösta. Jag bestämde mig vid det valet då rösträkningen släcktes ned, och när det tändes upp va resultaten helt förändrade.
Där gick droppen.

Det är ett j-a skämt alltihop.

Men om (OM) vallöftena blir bindande och att de presenterar planen kring löftet, så skulle jag börja fundera på att rösta.
Men jag är ytterst tveksam.
Och jo, om de pratar om sin egen politik, och inte om andras.

Men så allt fusk i varje led.

Nä, de har tappat mig för gott.
Citera
2026-04-16, 12:06
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
Accelerationism är mitt personliga opium.

Somliga onda män vill se världen brinna. Du är en av de små. Liknande magiska tänkande som marxister som tänker att revolutionen kommer att ske och då kommer allt bli bra.
Citera
2026-04-16, 12:13
Medlem
En blank röst är en röst på sossarna!
Citera
2026-04-16, 12:23
Medlem
Honeytraps avatar
Svensk ”demokrati” = rösta på vilket parti du vill och få SAMMA SKIT!
Regeringen LÅNAR till valfläsk dvs KÖPER RÖSTER, samma som man anklagar diktaturer för. Sverige är en ENPARTI STAT/REGIM.
De ”nötter” som röstar är ju direkt korkade 😂😂😂
Citera
2026-04-16, 12:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeytrap
Svensk ”demokrati” = rösta på vilket parti du vill och få SAMMA SKIT!
Regeringen LÅNAR till valfläsk dvs KÖPER RÖSTER, samma som man anklagar diktaturer för. Sverige är en ENPARTI STAT/REGIM.
De ”nötter” som röstar är ju direkt korkade 😂😂😂

Återinför guldmyntfoten, avskaffa FIAT!
-Då skulle jag rösta.
Citera
2026-04-16, 12:52
Medlem
Jag har alltid röstat på SD i de allmänna valen. Det senaste åren har jag stört mitt mentala utrymme med frågan om jag ska rösta på dem, något annat parti, eller inte alls. SD skulle vara ett socialt samvete men det var bullshit. Sen är den andra sidan ingen garant för ett mänskligt välfärdssystem för de utfattiga, handikappade, psykiskt sjuka, arbetslösa och sjukskrivna, eller för den delen pensionärerna som fick femtio spänn i skattesänkning av Maggan för några år sen. Allt handlar inte om högre ersättningar men åtminstone inte att försämra, och ge riktig hjälp för att få folk på fötter som inte har det egna drivet. Att svälta ut dem är inte lösningen.

Sverige har ett enormt antal myndigheter som regeringen inte vet vad de pysslar med. Misslyckade politiker och generaldirektörer hamnar på Elefantkyrkogården utan krav på att söka riktiga arbeten inom till exempel hemtjänst. Regeringen "tar tag" i gängkriminaliteten men de tar det inte helt seriöst, det går för sakta och de vågar inte gå in militärt och verkligen slå ut gängen. Man behöver inte döda dem man kanske skicka dem till anstalter på obestämd tid som regeringen gjorde i El Salvador, då försvann nästan all grov brottslighet.

Kristersson är en arrogant fan. Ebba är ännu värre. Värst av alla är Magdalena Andersson. De tror att de är så jävla bäst men de skulle aldrig fixa ett riktigt arbete som hemtjänstpersonal eller rörmokare. SD har förslappats. De hetsar om problemen med islam och säger att de vill skicka hem imamer som hetsar män att slå sina fruar men inget blir ju gjort.

Att avstå att rösta är att peka finger. Hade jag sett att ett majoritetsalternativ hade varit bättre hade jag röstat, men nu skiter jag i det, de förtjänar inte min röst då jag är en tänkande och empatisk människa till skillnad från de egoistiska rövhålen i toppolitiken oavsett om de är sossar eller moderater, som aldrig skulle ta ett svettigt arbete som en annan utför varje dag.
Citera
2026-04-16, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Somliga onda män vill se världen brinna. Du är en av de små. Liknande magiska tänkande som marxister som tänker att revolutionen kommer att ske och då kommer allt bli bra.

När kallbranden riskerar att sprida sig så är jag villig att hugga av armen, medan den ängslige hellre invaggar sig i en falsk positivism om att "det säkert stannar där". Hur tror du sagan slutar om man inte agerar?

Ibland krävs det att Rom brinner, men att kalla det för ondska är småsint, och visar bara på att du tycks sakna ett större perspektiv. Med det sagt tror jag inte att Sverige och vi svenskar är tillverkade av det rätta virket för att styra upp det här vansinnesskeppet, så vi lär istället få den utdragna dystopi vi redan befinner oss i, i vilken allting alltid blir sämre och sämre. Grattis, du store tänkare...
Citera
2026-04-16, 14:39
Medlem
folkgemenskaps avatar
Att inte rösta är att acceptera att vara ett passivt objekt för andras beslut. Den som vill ha ordning i kaoset måste delta i formandet av den ordningen, hur ofullständiga alternativen än må vara. Det är din skyldighet mot dig själv som rationell aktör.
Citera
2026-04-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Att inte rösta är att acceptera att vara ett passivt objekt för andras beslut. Den som vill ha ordning i kaoset måste delta i formandet av den ordningen, hur ofullständiga alternativen än må vara. Det är din skyldighet mot dig själv som rationell aktör.
Denna typen av reflexmässiga svar är just det jag nämner i trådstarten. Det tycks ligga i systemets natur att mata befolkningen med färdiga "motargument" att upprepa så fort någon inte följer strömmen. Ingen verkar ifrågasätta det, ingen verkar se det.

Att komma förbi detta tog lång tid för mig men jag hoppas innerligt att vi blir fler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in