2026-04-16, 10:53
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5p8kvW/keyyo-idol-2026-ny-programledare-med-par-lernstrom
Citat:
Kristina "Keyyo" Petrushina blir ny programledare tillsammans med Pär Lernström i TV4:s "Idol".
Oliver Norqvist från Bolaget blir ny medlem i "Idol"-juryn i den kommande säsongen.
TV4 introducerar även en extra jury bestående av influencerprofilerna Tilda Törnqvist, Julia Ringblom, Johanna Öholm, och Sem Bloom, kallad "The iconic jury".
Bara försämringsr tycker jag. Vad anser ni?
Citera
2026-04-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5p8kvW/keyyo-idol-2026-ny-programledare-med-par-lernstrom

Bara försämringsr tycker jag. Vad anser ni?
The iconic jury ger ut egna guldbiljetter via sista chansen, det låter som en dålig ide just för att den här juryn är influensers. Denna variant kan fungera bättre just för att dom kommer sköta dessa auditions separata från juryn, vid Sergels torg. 1 person vann en plats in hos tv juryn dok senaste åren, nu får dom som går genom denna jury guldbiljett till slutaudition. Nu är jag inte lika säker på att dom är så dåliga som man tror. Dom kommer visas på tv.

Oliver, som indieartist kan förhoppningsvis göra något roligt, något eget, han ska vara bra live.

Keyyo hoppas jag får en chans att visa sitt hela jag, sidekicks dom senaste åren har inte fått något utrymme för att dom ska sitta och se lite ledsna ut bredvid deltagaren i frågan. Pär och Keyyo är duktiga, det var skepticism med Keyyo och Edvin inför Mello och det gick bra. Det mest positiva med denna säsong, enligt mig är att det verkar som att auditionturnén är tillbaka. Som ett fan av Idol kommer jag vara försiktigt optimistisk, jag vill se hur dessa förändringar implanteras.
Citera
2026-04-24, 16:32
Medlem
Någon som vet om det blir den klassiska mysiga Idol scenen som var förr? Typ 2019 o bakåt. Och om finalen blir i friends?

Googla o jämför idol scenen 2019 o bakåt och jämför med den som är nu. Hur basic det är. Får ni ens samma myskänsla för Idol?
Citera
2026-04-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Någon som vet om det blir den klassiska mysiga Idol scenen som var förr? Typ 2019 o bakåt. Och om finalen blir i friends?

Googla o jämför idol scenen 2019 o bakåt och jämför med den som är nu. Hur basic det är. Får ni ens samma myskänsla för Idol?
2011-2018 var den bästa scenen. Jag får myskänsla med Idol när det börjar tidigt i oktober eller i slutet av september. Inte som förra året när det verkligen kändes som att lördagsfinalerna, uppläggsmässigt var en eftertanke. Började i mitten av oktober med kvalomgångar och sen mötte alla varandra när det var 6 veckor kvar på säsongen, två utröstningar 4 av 5 veckor och 12 deltagare är för många.

Jag tror personligen att dom tänkte sig final i Friends men backade tillbaka på det beslutet under hösten, Edvin ropade att det skulle bli final där, som enligt producenten var ett missförstånd. Jag tror även att dom tänkte dubbelutröstning varje vecka då Peg sade det i direktsändning men fick förmodligen kalla fötter på det beslutet och hade bara en vecka då en person åkte, alltså Edvin. När Idol är stabilt, får jag den känslan. Så klart är Idol på fredagar någonting som jag hoppas kommer tillbaka, men lördagar fungerar också bra.
Citera
2026-04-26, 20:39
Medlem
Idol har saknat något att dom slopade gruppmomentet, jag vet, corona tvingade bort det. Det var så klart något speciellt med nerven som bara det momentet kunde ge. 5 pers som skulle försöka sjunga en låt ihop efter flera timmars träning, man kunde skylla på den person som sämst. Vem kan glömma tjejen som gick lade det sig och lämnade sina kollegor i sticket
https://www.youtube.com/watch?v=DBBmIx29lT0

eller Hugo som drabbades av näringsbrist
https://www.youtube.com/watch?v=8NsuXQTJmKY
Visst är duetter mer realistiskt, men det är inte samma tävlingsnerv
Citera
2026-05-03, 22:59
Medlem
Något jag har tänkt på är att Idol 2010-2019 var scen och arenan generellt mer glammigt & spektakulärt. Alltså de gjorde de mer festligt & mysigt med scenbygget och arenorna generellt. Frågan är varför TV4 slutade med detta. Uppenbarligen är det fler tittare som saknar gamla Idol, varför ändrar man inte till det då?
Citera
2026-05-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Något jag har tänkt på är att Idol 2010-2019 var scen och arenan generellt mer glammigt & spektakulärt. Alltså de gjorde de mer festligt & mysigt med scenbygget och arenorna generellt. Frågan är varför TV4 slutade med detta. Uppenbarligen är det fler tittare som saknar gamla Idol, varför ändrar man inte till det då?
Jag håller med om att det kändes mer storslaget då. Det var så för att Tv4 ville satsa på Idol, det var ett väldigt populärt program, men mot slutet av 2000-talet, början av 2010-talet började tittarsiffrorna dala. Det var första året då en av fredagsfinalerna hade tittare under miljonen och det var kontroversiellt. Dom producerade en säsong till 2011 och sen skulle The voice och X-factor antagligen ta över efter Idol.

Så när det skulle komma tillbaka blev det antagligen en mycket lägre budget. Från Frihamnen till Spånga, från 5 olika arenor till en studio. Dom lade också på 2 fredagsfinaler vilket var guld fast konsekvenser i längden. Det är inte dåligt, just nu är dom på sparlåga. Hade dom velat ställa in allt tidigare, hade dom gjort det, dom vill ju inte att Idol ska kännas billigt. Dom jobbar på att öka tittarsiffrorna och det har dom, tack vare streaming. Finalen förra året genererade totalt sätt över miljonen vilket dom är nöjda över. Det är sparande just nu, men nån gång snart är vi tillbaka i ett mer storslaget scenbygge, först i en mindre studio med stor scen. Sen I Globen. Som du märker är jag ett fan av Idol.
Sen så klart bryr sig tv4 om Idol, något litet klipp uppladdat av någon från och med 2013 blir med stor sannolikhet ganska snabbt copyrightstrikad. Jag har försökt flera gånger.
Senast redigerad av flashbaker95 2026-05-04 kl. 16:10.
Citera
2026-05-09, 20:40
Medlem
Om ni är sugna kan ni ta plats som publik solosången i Idol den 22a maj. Se till att vara fint klädda utan loggor och filma inte. Det ska vara en hemlighet till hösten när det börjar. På Fildadelfia convention center.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in