Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Haha... Jag vet allt om örlogsflaggor till sjöss och fälttecken till lands.
Nåväl, tillbaka till topic: Du uppvisar här en inte så liten grad av intellektuell ohederlighet.
I din första post säger du att det räcker med att en "liten båt" skulle flagga om med den kinesiska örlogsflaggan så skulle det bli "krig" om USA skulle angripa den.
Jag påtalar då absurditeten i att handelsfartyg skulle föra örlogsflagg och dessutom att Kina inte heller har några eskortresurser som de plötsligt skulle kunna trolla fram.
Då flyttar du målstolparna och säger nu att det inte alls handlar om någon omflaggning av handelsfartyg, utan att "en liten kinesisk örlogsfarkost" plötsligt skulle uppstå ur tomma intet inne i Hormuzsundet och börja agera eskort och blockadbrytare, samt att det återigen skulle bli "krig" om den amerikanska flottan skulle hävda blockaden.
Du är ju en bluff från början till slut. Du drar fakta och argument ur röven på dig själv och försöker sedan slå i läsarna här på Flashback att du talar med något slags auktoritet. Denna har du nu dock förspillt. Det du kommer med är ju bara svammel.
Tråkigt för alla, men mest för dig.
Bla, bla, bla.
I den första posten var tal om ESKORT av tankers, vilket du påstod att Kina inte har kapacitet för. Alldeles som om det skulle gälla att börja skjtua på varandra (= ren idioti, alltså). Därför påpekade jag att det räcker med en liten båt som eskort, så länge den är flaggad som ett kinesiskt örlogsfartyg. Angriper USA den båten är det en krigshandling.
Du kör med snedtolkningar och felciteringar hela tiden, av nån för mig helt ofattbar anledning. Och vem bryr sig om nåt underligt, löjligt litet internettroll som alltid slutar med att gå till personangrepp. Jisses ändå, grow a brain...