Hundföraren som sökte av området har skrivit bok, han har nämnt det här jobbet i boken.
Utdrag ur boken:
Citat:
Vi började om vid själva brottsplatsen och sökte oss sen ut allt längre i terrängen och på eftermiddagen när vi gått i ca 7
timmar så kom vi över en bergskam och ner mot fastighetens
dubbla uppfarter från stora vägen.
När vi är ca 200 meter från fastigheten viker hunden vänster
tillbaks parallellt med hur vi kom och försvinner in under en gran. Efter en stund kommer hunden med en väska i munnen, Visar sig vara ena mordoffrets väska. Kopplar då hunden och hon går tillbaks under granen och mot bergskammen markerar hon ett så kallat arkiv som tillhörde fastigheten.
Citat:
Sen, drygt tio år senare så ville man från Grova brott att jag skulle visa ut platsen där hunden hittat föremålen, visade sig att snacket gått att väskan och arkivet i princip hade legat efter stora vägen och att vem som helst hade kunnat hittat föremålen.
Vet inte om jag hade varit så djävla dålig på att skriva i mitt
anträffande Promemoria vart föremålen legat eller om det var så att den som tagit emot det slarvat bort uppgifterna, surt kändes det i alla fall.
Den som vistats i skog vet att det inte är lätt att komma ihåg en speciell plats där folk inte rör sig i vanliga fall för växtligheten ökar enormt då, men så mycket vet jag att det inte låg efter någon djävla väg