2026-04-15, 22:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Av någon anledning föder inte dessa nyblommade jäntor barn, det är väl rimligt för krispiga pojkar att även kolla upp sin spermakvalitet då.

Ja det skulle de ju såklart kunna göra, även om vi numera vet att det är pga människors okunskap om att kvinnor är fertila i ung ålder som färre barn föds.
Citera
2026-04-15, 22:46
Medlem
Citat:
Du tänkte väl att kvinnor skulle försörja män, eller missförstod jag?

Det räcker att bunkra från kanske ett 100-tal män och det kan ju inte vara så svårt.
Ja.

Det kan väl leda till inavel på sikt om du ska slå ut det på 3-4 miljarder kvinnor. Hur som helst så kommer män vara enade ni kan inte köra nån fuling med oss. Matriarkat betyder liksom inte att män ska göra som ni säger. Män har ju fortsatt våldskapitalet obviously.
Citera
2026-04-15, 22:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Fast nu svarar du inte riktigt på frågan. Biologiskt är kvinnor anpassade för att få barn i ålder 15-20. Sen har det alltid förekommit 40 + som får barn, men risken för defekt avkomma ökar då.

Som man gör man rätt i att satsa på yngre kvinnor. Främst 20-25-åringar.

Om man själv är yngre så visst. Men man ska göra det av rätt anledning. Man ska tycka om henne.

Ja, det har alltid funnits 40+ kvinnor som fått barn, som flera äldre i min släkt, också de som gått ur tiden alltså födda för 120 år sedan. Använde man bara menscykeln som p-medel så blir det till slut barn även om man inte tänkt sig ett eller två till. Min farmor trodde hon gjort sitt, sedan kom två sladdisar.

I afrikanska länder särskilt på landsbygden så är det brist på kondomer och man kör på cykelmetoden, inte för att helt ta bort barn, utan för att försöka återhämta sig mellan barnen och få färre. Även i dessa områden har fertiliteten (barn per kvinna) gått ned. Det tål att tänkas på.

När vi levde som jägare-samlare så kunde barn födas till unga föräldrar. Nu har man förstått att nomadiserandet var överdrivet och de flesta hade någon form av fast punkt med hyddor. Men man gick ändå mycket långt varje dag. Det som gjorde att det funkade att ha en mamma som var 16 var att det fanns en mormor eller farmor som var extramamma. Eftersom de även då nådde fysisk pubertet innan de var mentalt mogna. Man ser samma hos naturfolk idag. Man och kvinna håller ihop, men det finns en äldre kvinna med i det också. I vissa kulturer finns mankvinnor, dvs bögar och trans, som också blir extraföräldrar.

I vår kultur är mannen ofta två år äldre än kvinnan. Det är relativt jämnårigt. Särskilt när det är ett ungt par för pojkar ligger efter. Kollar man på par som gifter om sig, så är män och kvinnor mer samma ålder, att mannen är två år äldre försvinner här.

En 40-årig man ska absolut inte satsa på en 25-årig kvinna för att hon är fertil. Det kan förekomma stora åldersskillnader i relationer vilket är OK bara man är vuxen, men detta ska ju grundas i kärlek, inte ett kallt beräknande.

Vad gäller kvinna över 40, så kan hon i snitt bli gravid inom ett år med levandefött barn i 30 % av fallen. Utökar man tiden så har man mer chans även om kvinnan blir äldre. Det finns även graviditeter som slutar i missfall pga trisomier som är snabbt dödliga som inte räknas med här. Vad gäller downs så är risken 1 % över 40 och några år till. Då menas alltså alla foster, även dem som aborteras. Så att alla skulle få downs är inte sant.

Jag tror absolut att kvinnor förstår att fertiliteten sjunker med åldern, men är man 30-35 år så finns egentligen ingen anledning att vara orolig. De flesta kan bli gravida. Men om då mannen är äldre så kan han orsaka genmutationer hos barnet. Därför kanske inte män ska bli pappor efter 45 såvida det inte är oplanerat och de vill behålla barnet.

Det känns som kvinnor vet sina kroppar bättre än män vet sina. Men det gör inget, man kan utbilda sig och bli bättre.
Citera
2026-04-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ja det skulle de ju såklart kunna göra, även om vi numera vet att det är pga människors okunskap om att kvinnor är fertila i ung ålder som färre barn föds.

Det går att göra och är förhållandevis lätt för killar, det är väl jättebra om unga män har regelbunden koll på sin produktion då ev problem i många fall går att åtgärda!
Citera
2026-04-15, 22:51
Medlem
Citat:
Hahaha feministtrams. Män är fertila ett halvt sekel efter att kvinnor slutat vara det, så kvinnor är de med störst begränsningar och minst tidsfönster att skaffa barn.

Den som kom upp med de siffrorna mätte inte något relevant.

Unga, fräscha nyblommade jäntor, med begär i blicken - de är naturliga att befruktas.

Gamla feministkärringer - njet.

Du fattade alltså inte vad jag skrev?

Du kollade inte min länk från 1177? Som beskriver orsaken till ofrivillig barnlöshet hos par. I 1/3 av fallen beror den ofrivilliga barnlösheten på mannen. I 1/3 av fallen beror på kvinnan. Och 1/3 av fallen har olika orsaker.

Dvs. Ofrivillig barnlöshet hos par beror lika mycket på män som på kvinnor.

Resten, som inte är ofrivilligt barnlösa, har ju antingen fått barn eller vill inte ha barn.
Citera
2026-04-15, 22:52
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Det går att göra och är förhållandevis lätt för killar, det är väl jättebra om unga män har regelbunden koll på sin produktion då ev problem i många fall går att åtgärda!

Känns lite onödigt, då det är viktigare att inte kvinnan är för gammal, men absolut det är bra att vara mån om sin hälsa. Att mäta saker är dock ingenting som i sig påverkar spermakvalitén, det vet du va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ett barn har också mycket trevligt när det plaskar i en vattenpöl. Jag kommer inte att ta efter det.
Nej håll dig till "vetenskapliga fakta" och principer. Du kommer tacka dig själv på dödsbädden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ja.

Det kan väl leda till inavel på sikt om du ska slå ut det på 3-4 miljarder kvinnor. Hur som helst så kommer män vara enade ni kan inte köra nån fuling med oss. Matriarkat betyder liksom inte att män ska göra som ni säger. Män har ju fortsatt våldskapitalet obviously.

Aha, jag tänkte mig Sverige. Vad ska kvinnorna med er till då? Jag anar något slags slutgiltig lösning, så att säga…
Citera
2026-04-15, 22:56
Medlem
Citat:
Känns lite onödigt, då det är viktigare att inte kvinnan är för gammal, men absolut det är bra att vara mån om sin hälsa. Att mäta saker är dock ingenting som i sig påverkar spermakvalitén, det vet du va?

Tack, det vet jag. Men det är alltid bra för alla parter om båda har koll på sina kroppar. Har man lite sämre spermaproduktion så har man.
Citera
2026-04-15, 22:58
Medlem
Citat:
Hahaha feministtrams. Män är fertila ett halvt sekel efter att kvinnor slutat vara det, så kvinnor är de med störst begränsningar och minst tidsfönster att skaffa barn.

Den som kom upp med de siffrorna mätte inte något relevant.

Unga, fräscha nyblommade jäntor, med begär i blicken - de är naturliga att befruktas.

Gamla feministkärringer - njet.

Ja, pm du pratar om 20-30 åriga kvinnor, så är de i den bästa åldern för graviditet och förlossning. Naturliga att befruktas av sina jämnåriga Partners.

Skriver du åter igen om tonåringar, så är du helt skev. Lägg bara ner dina störda hebilfila fantasier! Gubbe.

Läs nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Du kollade inte min länk från 1177? Som beskriver orsaken till ofrivillig barnlöshet hos par. I 1/3 av fallen beror den ofrivilliga barnlösheten på mannen. I 1/3 av fallen beror på kvinnan. Och 1/3 av fallen har olika orsaker.

Resten, som inte är ofrivilligt barnlösa, har ju antingen fått barn eller vill inte ha barn.
Citera
2026-04-15, 22:59
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Nej jag behöver inte kolla din länk då det direkt går att avgöra att den statistiken inte mätte något relevant. Ifall det faktumet att en 50-årig man kan bli pappa medan en 50-kvinna inte kan bli mamma inte påverkar statistiken om ofrivillig barnlöshet, så är det uppenbart att den missar helt avgörande fakta. T.ex. kan det ju vara så att gamla kvinnor över 30 - 35 accepterat sitt öde att de är för gamla för att få barn och således inte längre anser sig vara ofrivilligt barnlösa. Oavsett bakomliggande orsak så mäter uppenbarligen inte undersökningen något relevant. Vi vet nu att kvinnor väntar för länge med att skaffa barn och det är anledningen till det låga barnafödandet.
Citera
2026-04-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Nej håll dig till "vetenskapliga fakta" och principer. Du kommer tacka dig själv på dödsbädden.
Jag kommer säkert ångra att jag tagit rationella beslut. Säkert.

Citat:
Aha, jag tänkte mig Sverige. Vad ska kvinnorna med er till då? Jag anar något slags slutgiltig lösning, så att säga…
Du måste vända på frågan: vad ska män med kvinnor till? Svaret är att de kan få jobba för män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in