2026-04-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Hübinette, tidigare Karlsson, står det i Wikipedia. Vad var skälet till namnbytet, månntro?

Han borde väl ha gift sig med en kvinna som hette Hübinette, eller?
Citera
2026-04-15, 22:41
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7

Han känns inte som giftas personen. Gissar på att det är taget.
Citera
2026-04-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Låter närmast som han lider av en psykos. Framkommer det om han har någon personlighetsstörning i tidigare domar?

Han har undersökts på rättspsyk två gånger, första gången i samband med en brottsserie i Uppsala. Andra gången när han satte eld på en lägenhet och begick en rad andra brott.
Citera
2026-04-15, 22:50
Medlem
Citat:
Han känns inte som giftas personen. Gissar på att det är taget.

Hur? Går väl inte att ta efternamn som redan är tagna? Alltså, det finns ju redan runt 500 pers med det efternamnet i Sverige, så då är det väl inte möjligt för andra att ta det utan koppling till andra med namnet, eller?
Citera
2026-04-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTQislamism
Ja, det mest sannolika är som sagt att DA blev ihop med TH för att båda har samma vänsteråsikter + att han är kändis.

Det är ändå lite roligt. För jag tror att hans vänsteråsikter gjorde så att hans livsöde bet han själv i röven.

Dessa vänsterextrema personer som TH och DA, brukar vara väldigt hycklande. De låtsas vara extremt goda människor, men i verkligheten är det totalt tvärtom.

Det var därför DA hade sådant stort behov av att kränka TH. Normala människor har inte sådana stora behov av att kränka andra människor.

Så man kan säga att cirkeln blev sluten.

Jag kan absolut se hur någon kan tycka att han är karismatisk och intressant om man delar ett specialintresse. För när det kommer tills forskning och arbete är han som jag tidigare skrev helt otrolig. Men jag har också svårt att se hur han är i ett förhållande, för mig känns det främmande efter att ha sett hur han är som person.
Jag tror faktiskt inte att DH menade att kränka honom. Av det lilla jag läste nu tolkade jag det som att dom både hade varit med på att skaffa barn med den homosexuella paret. Jag gissar att dom sen tänkte sig att dom skulle ha ett eget barn senare. Men att föräldraskapet heöt enkelt brände ut DH, jag gissar att det är rätt tufft att vara 4 personer om ett barn och det kan säkert vara som TH skriver att pappan till barnen var svår att samarbeta med. Och sedan pga sina egna problem så kunde TH inte hantera och förstå att sambon fick någon sorts kris och att istället för att reda ut saken så ballade han ur, pga att han inte är särskilt stabil.
Citera
2026-04-15, 22:52
Medlem
Citat:

Nej det var hans mamma som gifte om sig när han var barn.
Citera
2026-04-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Nej det var hans mamma som gifte om sig när han var barn.

Aha ok, tack för info.
Citera
2026-04-15, 22:58
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Hur? Går väl inte att ta efternamn som redan är tagna? Alltså, det finns ju redan runt 500 pers med det efternamnet i Sverige, så då är det väl inte möjligt för andra att ta det utan koppling till andra med namnet, eller?

Du fick svar på frågan men du får numera (tyvärr) ta vilket efternamn du vill inklusive utslocknade adelssläkters.
Citera
2026-04-15, 22:59
Medlem
Fenotyps avatar
Återigen en totalt värdelös person som måste lägga sig i ett sopnedkast! Den här galningen har dessutom varit lös allt för länge nu. Cannon fodder!
Citera
2026-04-15, 23:01
Medlem
Citat:
Du fick svar på frågan men du får numera (tyvärr) ta vilket efternamn du vill inklusive utslocknade adelssläkters.

Så om jag vill heta Wallenberg så får jag det?
Citera
2026-04-15, 23:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Var ha du fått dessa uppgifter ifrån?
Jag tänker inte lämna ut det givetvis - däremot kan jag säga att detta är ett spår som funnits med hela tiden - från dag ett
Citera
2026-04-15, 23:05
Medlem
Citat:
Det krävs minst 2.000 innehavare av efternamnet för att det skall vara "fritt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in