Citat:
Ursprungligen postat av
Dan88
Morrow banks hemsida visar 2,40% ränta, men när jag loggar in står det 2,65%
Kommer de sänka efter jag för in pengar?
Morrow Bank är kända för att ge högre sparränta till vissa kunder än den som visas på hemsidan. Efter att jag tagit ut nästan allt och inte satt in något på länge (mer än ett år) fick jag ett erbjudande om högre sparränta, vilket jag nappade på och satte in ett större belopp. Ingen tidsgräns för den högre räntan angavs, men de har enligt villkoren rätt att sänka när de vill. Det gjorde de också c:a 3 månader senare, då till räntan som stod på hemsidan.
Nu se jag att de sänkt till 2,20% på hemsidan medan jag fortfarande har 2,40%. Du kan nog inte räkna med att dina 2,65% är särskilt varaktiga, men däremot kan du kanske få en högre ränta under några månader ungefär som jag fick. Om de skickade mail om den högre räntan till dig nyligen kanske oddsen är lite bättre. Men eftersom normalräntan sänkts från 2,40% till 2,20% gissar jag att den extra förmånliga räntan kan följa med nedåt. Så i det gynnsamma fallet skulle du kunna få mindre än 2,65% men fortfarande mer än 2,20% som tydligen är det nya normala.