2026-04-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Finns det några riktiga fördelar med att rösta blankt? Hade kunnat tänka mig göra det i så fall.
Vad jag vet är det endast en röst på systemet så att säga. Ett "statement" att man inte tycker något enskilt parti duger men att valsystemet är bra.

Kommer inte ihåg nu, räknas fortfarande blankröster?
Citera
2026-04-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Vad jag vet är det endast en röst på systemet så att säga. Ett "statement" att man inte tycker något enskilt parti duger men att valsystemet är bra.

Kommer inte ihåg nu, räknas fortfarande blankröster?

Det borde väga tyngre tycker man. Tillräckligt många blankröster=svårare att bilda regering eller omval i extremfall.
Är ju trots allt en form av misstroende mot valsystemet.
Citera
2026-04-15, 20:22
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Har alltid lagt min röst på piratpartiet sen dom bildades
Skulle jag inte lägga min röst på dom hade jag nog röstat blankt
Citera
2026-04-15, 20:23
Medlem
hippilis avatar
Jag har röstat en enda gång i livet det var ja eller nej till EU på 90 talet, kommer den frågan röstar jag men inte på partier där kommer jag aldrig att rösta
Citera
2026-04-15, 20:33
Medlem
Jordgubbes avatar
Varför försöker du ragga blankröster och underminera demokratin? Du har tidigare röstat SD säger du, så enda följden är att de tappar en röst. Sen har du börjat knapra Duloxetin, som typiskt skapar trötthet. Varför skall andra inspireras sluta rösta för dina biverkningar?
Citera
2026-04-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Varför försöker du ragga blankröster och underminera demokratin? Du har tidigare röstat SD säger du, så enda följden är att de tappar en röst. Sen har du börjat knapra Duloxetin, som typiskt skapar trötthet. Varför skall andra inspireras sluta rösta för dina biverkningar?

Underminera? Är väl pga. demokratin som blankrösten finns överhuvudtaget
Citera
2026-04-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Varför försöker du ragga blankröster och underminera demokratin?
Vem försöker ragga blankröster?
Citera
2026-04-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Underminera? Är väl pga. demokratin som blankrösten finns överhuvudtaget
Hos en del går nog inte riktigt hissen ända upp så att säga.
Citera
2026-04-15, 23:14
Avslutad
Vad kommer du att göra i stället för att lämna över ett bättre Sverige till våra barn? Ligga i soffan och tycka att du är någon rebell?
Citera
2026-04-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Vad kommer du att göra i stället för att lämna över ett bättre Sverige till våra barn? Ligga i soffan och tycka att du är någon rebell?
Som sagt: vi kan endast ändra på det som är i vårt inre och i vår omedelbara närhet. Själv kommer jag fortsätta meditera, läsa de gamla filosofernas verk och fila på min egen bok.

Kanske kommer andra också vakna tids nog men det krävs kanske att hela detta luftslottet kollapsar först. Och det är detta luftslott som för övrigt lägger orden i din mun just nu, en försvarsmekanism. "Hu? Inte rösta? Pfft.. Vem tror du att du är egentligen va?" jag skulle råda dig att fundera över varför du skrev som du gjorde, varför du reagerade just så. Är det verkligen dina egna tankar?
Citera
2026-04-15, 23:43
Medlem
Jag kommer inte att rösta eftersom jag anser att misskötseln av Sverige och alla problemen inte har någon politisk lösning. Det går inte att använda samma verktygslåda som skapade problemen för att lösa problemen.
Citera
2026-04-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Soffliggare i alla länder - förenen eder!

Jag är förstås inte ensam om att bojkotta den fars som politiken är. Att rösta (även blankt) är att legitimera detta korrupta skitsystem, därför ligger vi på soffan i höst!

Ett gäng lismande kappvändare som gett upp all ideologi för status och pengar. Mutkolvar och globalister är de allihopa, från höger till vänster. Avgå alla och börja jobba inom hemtjänsten istället där de kan göra nytta för en gångs skull. Eller använd dem som bojsänken, i kraftfoder eller vad som helst, bara de aldrig får bestämma över oss mer.

Fall inte för floskler och plattityder om att det är din plikt, eller att man inte har någon rätt att klaga om man inte röstar. Låt inte det globala, kapitalistiska tankevirusets svammel få er att ändra er utan nu står vi fast i vårt beslut. Precis som de som vill leka pang-pang i skogen får sköta sitt så kan de som tror på politiken dyrka sina avgudar - oss bekommer det inte.

Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!

Väl mött och det ska bli ett nöje att skratta tillsammans åt den fars som nu kommer utspela sig i TV och på internet
Det fanns en tid när jag var mycket ung att tro på det här systemet. Men det som är idag är berikning inte bra. Jag gillar det inte.
Spelar ingen roll vem man röstar på. Båda sidor gör det sämre för en så fuck it. 🙅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in