2026-04-15, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Då är du oskyldig och slipper "folkdomstolen" här i tråden.

Varför pudlar inte Katja? Att pundarpudla är väl snart hennes enda alternativ?
Punda? Kokain är väl vad jag vet en lyxdrog.
Hon är nog snarare narcicisstisk.
Citera
2026-04-15, 17:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Vad spelar det för roll vilken narkotika det var eller hur mycket?

Provresultaten har kommit och hon hade bevisligen narkotika i blodet, därför blev hon av med körkortet och blev utslängd ifrån SD.

Är du helt cp i huvudet? Självklart spelar det roll vilken sorts narkotika det var och hur mycket. Dels handlar det om rättssäkerhet men också om vilket straff hon eventuellt får.

Om provresultaten har kommit är det konstigt att ingen i tråden kan lägga upp dessa resultat.
Citera
2026-04-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Ok, men inte rattfylla, utan drograttfylla.

rattfylla kan du åka på om du dricker en folköl och sätter dig bakom ratten ifall lulligheten gör dig oskickad att framföra fordonet säkert. och Katja åkte ju in i en stolpe.

men det kan ju ha mer att göra med baksmällan hon måste haft om hennes historia om att hon inte druckit sen dan innan stämmer. hon blev tagen på kvällen så hon måste haft en ansenlig mängd under västen om hon blåser 0.12 kvällen efter.

Men låt oss kalla det att hon körde rattonykter då
på en blandning av alkohol och narkotika
Citera
2026-04-15, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
rattfylla kan du åka på om du dricker en folköl och sätter dig bakom ratten ifall lulligheten gör dig oskickad att framföra fordonet säkert. och Katja åkte ju in i en stolpe.

men det kan ju ha mer att göra med baksmällan hon måste haft om hennes historia om att hon inte druckit sen dan innan stämmer. hon blev tagen på kvällen så hon måste haft en ansenlig mängd under västen om hon blåser 0.12 kvällen efter.

Men låt oss kalla det att hon körde rattonykter då
på en blandning av alkohol och narkotika
Bakfylla är inte olagligt i trafiken.
Rattonykter är en person med över 0.2 promille alkohol i blodet, i lagens mening. Att ha 0.12 promille är helt lagligt, men drograttfylla är det som är intressant här. Inte vad hon gjorde dagen innan, eller ljög om. För ljuga kan hon allt, om än dåligt.
Citera
2026-04-15, 17:59
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är du helt cp i huvudet? Självklart spelar det roll vilken sorts narkotika det var och hur mycket. Dels handlar det om rättssäkerhet men också om vilket straff hon eventuellt får.

Om provresultaten har kommit är det konstigt att ingen i tråden kan lägga upp dessa resultat.
Rättssäkerheten påverkas inte av att du personligen inte har insyn i alla brott som sker, och vi lär ju garanterat märka vilket straff hon får så småningom.
Citera
2026-04-15, 18:01
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Från en nära vän till henne

”Nära vän”, tillåt mig gapskratta. Jag känner igen den där initialen JTP från Facebook, det är ingen du vill använda som nån form av källa. Komplett galen.
Citera
2026-04-15, 18:26
Medlem
Citat:

Nej CP-kompis, några provresultat har inte redovisats. Åklagaren väntar med att redovisa sin inställning i fråga om rattfylla och innehav till i maj var det någon som upplyste om. Man kan tro att åklagaren dragit en holk för han är så jävla långsam.
Citera
2026-04-15, 18:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Rättssäkerheten påverkas inte av att du personligen inte har insyn i alla brott som sker, och vi lär ju garanterat märka vilket straff hon får så småningom.

Vad jag får reda på har naturligtvis inte med saken att göra. Men den som blir dömd för ett brott måste självklart få reda på vilken drog som brottet gäller och vilken mängd.
Citera
2026-04-15, 18:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Nej CP-kompis, några provresultat har inte redovisats. Åklagaren väntar med att redovisa sin inställning i fråga om rattfylla och innehav till i maj var det någon som upplyste om. Man kan tro att åklagaren dragit en holk för han är så jävla långsam.

Jag vet att provresultaten inte har redovisats och därför är det onödigt att spekulera. Vad folk i denna tråd tror skiter jag i. Släpp provresultaten så är saken biff!
Citera
2026-04-15, 18:57
Medlem
Citat:
Jag vet att provresultaten inte har redovisats och därför är det onödigt att spekulera. Vad folk i denna tråd tror skiter jag i. Släpp provresultaten så är saken biff!

Lugn Biffen. Flashback är inte mycket annat än just spekulationer sa Bananen.
Citera
2026-04-15, 18:58
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Vad jag får reda på har naturligtvis inte med saken att göra. Men den som blir dömd för ett brott måste självklart få reda på vilken drog som brottet gäller och vilken mängd.
Givetvis är det vad som skett i detta fall också, att det inte står på flashback betyder inte att det inte hänt.
Citera
2026-04-15, 19:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Givetvis är det vad som skett i detta fall också, att det inte står på flashback betyder inte att det inte hänt.

Det jag vände mig emot var att du sa att mängd och vilken sorts knark det är inte spelar någon roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in