2026-04-15, 16:43
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Sök på "steve ballmer iphone" på youtube så kommer du känna igen dig
Jag förstår inte liknelsen. Det är alla bagholders som låtsas skratta å Waymo och Baidu, trots att dom de facto ligger ett halvt decennium före Tesla.
Citera
2026-04-15, 17:13
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det enda som gör Steve Ballmers hån av iPhone till en dålig jämförelse är att Tesla faktiskt har billigare bilar MED denna teknik inbyggd. Jösses, hur kan folk inte fatta vad som håller på att hända? Man behöver ju inte ens vara insatt längre, bara kolla på ett par videos på tuben.
Ha ha jag tycker den utmärkt. Förlöjligande av ny teknik för att man har ett bias kring hur saker och ting är här och nu.
Citera
2026-04-15, 17:23
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ha ha jag tycker den utmärkt. Förlöjligande av ny teknik för att man har ett bias kring hur saker och ting är här och nu.

Den delen är så klart klockren. Blackberrys CEO var närmast religiös i sin uppfattning att folk ville ha knappar på sina mobiler. Filmen Blackberry är för övrigt rekommenderad!

Vilken fart det blev på kursen idag. Funderar på om det var köprekommendationen som blev triggern, men att aktien var ganska hårt nedtryckt av hoppfulla blankare. Dessa vilsna björn-själar.
Citera
2026-04-15, 17:37
Medlem
otellos avatar
Citat:
Men ingenting av det Tesla gör är nytt, det finns andra företag som gör det bättre.
Citera
2026-04-15, 17:39
Medlem
otellos avatar
Citat:
Den delen är så klart klockren. Blackberrys CEO var närmast religiös i sin uppfattning att folk ville ha knappar på sina mobiler. Filmen Blackberry är för övrigt rekommenderad!

Vilken fart det blev på kursen idag. Funderar på om det var köprekommendationen som blev triggern, men att aktien var ganska hårt nedtryckt av hoppfulla blankare. Dessa vilsna björn-själar.
Inte ens 2% short interest. Det är snarare institutioner som dumpat sina positioner, dom vet vartåt det barkar.
Citera
2026-04-15, 17:42
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Inte ens 2% short interest. Det är snarare institutioner som dumpat sina positioner, dom vet vartåt det barkar.

Jobbigt idag när alla blankare får panik och de som sålde bort sig nu får FOMO. Jag försökte varna dig men du gillar helt enkelt att förlora pengar och sitta och känna att du har rätt. Det kostar att vara hjärntvättad.
Citera
2026-04-15, 17:57
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jobbigt idag när alla blankare får panik och de som sålde bort sig nu får FOMO. Jag försökte varna dig men du gillar helt enkelt att förlora pengar och sitta och känna att du har rätt. Det kostar att vara hjärntvättad.
Sant, Tesla-sekten sitter med aktier som är värda mindre nu än 2021. Kommer du sälja eller blir det att bagholda i ytterligare 5 år?
Citera
2026-04-15, 17:57
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej, det är ingen som tror på Teslas övervakade och/eller fjärrstyrda taxibilar. Dom vill att småsparare ska köpa in sig så dom kan dumpa sina bags. A tale as old as time.
Något är det Morgan Stanley tror på när dom sätter $815 som bullcase. Jag gissar att du är snett på det och att Robotaxi visst är en stor del av den analysen.

Att säga hela tiden säga "ingen tror på det" är bara tomma ord från dig, i brist på andra argument.
Senast redigerad av Flaskhank 2026-04-15 kl. 18:05.
Citera
2026-04-15, 18:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhank
Något är det Morgan Stanley tror på när dom sätter $815 som bullcase. Jag gissar att du är snett på det och att Robotaxi visst är en stor del av den analysen.

Att säga hela tiden säga "ingen tror på det" är bara tomma ord från dig, i brist på andra argument.

Otello är ett välkommet inslag i tråden. Han hjälper till att få björnarna att se ut som ännu större tokstollar. Han har nog övertygat fler om att Tesla är en bra investering än vad jag någonsin kommer göra.

Adam Jonas på Morgan Stanley är en duktig analytiker som kan sina grejer. Hans insikter i Teslas verksamhet är utöver vad vi vanliga investerare får lov att ta del av.

https://www.morganstanley.com/insights/videos/humanoid-robots-adam-jonas
Citera
2026-04-15, 18:13
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Adam Jonas på Morgan Stanley är en duktig analytiker som kan sina grejer. Hans insikter i Teslas verksamhet är utöver vad vi vanliga investerare får lov att ta del av.

Det är just det som fashinerar mig. Vad har otello för självbild när han ratificerar experters bedömningar med rationalen "det är ingen som tror på det"?

Tror otello att folk faktiskt ställer sig på hans framför Morgan Stanleys sida av argumentationen?
Citera
2026-04-15, 18:19
Medlem
otellos avatar
Citat:

Morgan Stanley skulle ju aldrig ljuga, det är inte som att dom var otroligt insyltade och delvis ansvariga för subprime-bubblan.

Nej, det troliga är att någon på Morgan Stanley bagholdar Tesla. Ungefär som när Chamath satte fantasi-price-targets och uppmanade småsparare att köpa, bara för att senare erkänna att han dumpat sina aktier.
Senast redigerad av otello 2026-04-15 kl. 18:22.
Citera
2026-04-15, 18:20
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Det är just det som fashinerar mig. Vad har otello för självbild när han ratificerar experters bedömningar med rationalen "det är ingen som tror på det"?

Tror otello att folk faktiskt ställer sig på hans framför Morgan Stanleys sida av argumentationen?

Jag tror att politiska aktivister tror att de kan bidra med att ge Tesla en sämre image. Men åtminstone jag börjar ju kolla på vad den andra sidan har för argument när någon låter totalt galen. Vem fan vill tycka likadant som någon som limmar fast sig på vägar för att stoppa trafik, någon som kastar färg på konst eller någon som blint hatar Tesla liksom?

Trollen här är den bästa kontraindikatorn man kan önska sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in