2026-04-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Och vänstermannen Tobias är dömd för olaga hot, allmänfarlig vårdslöshet och skadegörelse.

Men det är de högerextrema som är den största faran eller?

All extremism är farlig och skadlig för ett samhälle, det kan nog de flesta hålla med om.

Dock är det den extremism som ett samhälle börjar tillåta, ursäkta eller till och med stödja framför en annan via stat, media, politisk propaganda och styrd opposition som är den absolut farligaste för ett samhälle då en stor del av processen handlar om att föra medborgarna bakom ljuset.
Därför är vänsterextremismen mest skadlig och "farligast" i Sverige av idag.
Citera
2026-04-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Målnummer:

(FB) Vem är den kända debattören som greps för mordbrand? Tråden om Tobias Hübinette

Vad försöker du säga här? Nu blir allting snurrigt. Detta är skilda saker vilket får mig att undra om målnumret också tillhör ett äldre ärende.

Det vi diskuterar är inte det ärende som du länkar till utan detta ärende.
Citera
2026-04-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
All extremism är farlig och skadlig för ett samhälle, det kan nog de flesta hålla med om.

Dock är det den extremism som ett samhälle börjar tillåta, ursäkta eller till och med stödja framför en annan via stat, media, politisk propaganda och styrd opposition som är den absolut farligaste för ett samhälle då en stor del av processen handlar om att föra medborgarna bakom ljuset.
Därför är vänsterextremismen mest skadlig och "farligast" i Sverige av idag.

Nej, det kan vi inte hålla med om. Utan exceptionell extremism kommer Sverige inte att överleva den situation vi befinner oss i nu.
Citera
2026-04-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. texten som länkas i trådstarten så skötte Hübinette 2020 sitt arbete på Karlstads universitet "på distans från lägenheten" på den platsen. Det är väl värt ett försök om Södertörns tingsrätt i Flemingsberg är rätt instans.

Nej, Stockholms tingsrätt är korrekt. Se slutet i denna artikel. https://frihetsnytt.se/porrmissbruk-och-vaaldtaktsforsok-tobias-hubinette-aatalas-for-chockerande-sms/

Rättegången är planerad till den 27 maj 2026 vid Stockholms tingsrätt. Målet bygger i huvudsak på de sparade sms-konversationerna, tidslinjer och vittnesförhör.
Citera
2026-04-15, 16:28
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Jag fick samma svar. Detta är helt klart systematiskt. När man förr brukade kunna få ut 99 gånger av 100 får man nu ut 0 gånger av 100. De säger ALLTID så nu att det kostar pengar även om det skickas digitalt.

Det kan inte varit detta som var tanken med offentlighetsprincipen.

Man löser detta genom att begära ut tio sidor åt gången. Det är bara att köra copy-paste på beställningen, och ändra sidantalet.

/AI
Citera
2026-04-15, 16:32
Avslutad
Citat:
Vad försöker du säga här? Nu blir allting snurrigt. Detta är skilda saker vilket får mig att undra om målnumret också tillhör ett äldre ärende.

Det vi diskuterar är inte det ärende som du länkar till utan detta ärende.
vadårå, händelserna är ju från aug 2025, behövdes väl ett målnr pga häktning eller nåt även om åtal sker först nu
Citera
2026-04-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Man löser detta genom att begära ut tio sidor åt gången. Det är bara att köra copy-paste på beställningen, och ändra sidantalet.

/AI

Du menar att, om vi nu låtsas som om det är 1000 sidor, man skickar 100 mejl med exakt samma fråga men säger att man vill ha

1) Sida 1-10
2) Sida 11-20
3) Sida 21-30
4) Sida 31-40

Osv?

Måste säga att jag älskar ditt förslag även om jag inte tror att det fungerar. Jag älskar det eftersom, om nu tanken var att de vill slippa offentlighetsprincipen, så ger man dem ännu mer jobb istället för mindre vilket gör att de måste sluta med det.

Så jag älskar förslaget men det kan omöjligt fungera.
Citera
2026-04-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Nej och nej?

Detta var fan det bästa hittills i år
Hehe, ja det är lockande att vara skadeglad.

Han verkar allvarligt osympatisk. Vet inte så mycket om honom egentligen, förutom att han verkar vara oerhört rasistisk och obehaglig i sin yrkesutövning.

Men samtidigt är han nog inte helt kry i knopp och själ privat. Har säkert haft det svårt i livet för att bli sådär. Detta måste ju vara oerhört skämmigt för honom, och han låter ju som han är väldigt nära gränsen.

Vet inte om det är så kul egentligen att se nån crash and burn sådär. Hur elak han än är.
Citera
2026-04-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. texten som länkas i trådstarten så skötte Hübinette 2020 sitt arbete på Karlstads universitet "på distans från lägenheten" på den platsen. Det är väl värt ett försök om Södertörns tingsrätt i Flemingsberg är rätt instans.
Att sitta i Flemingsberg och jobba därifrån känns ju lagom kul ! Alla känner kanske inte till Flemingsberg. Färgglada höga betong klumpar i ett kriminella invandrarghetto. På väg mot Huddinge.
Senast redigerad av Djuse 2026-04-15 kl. 16:38.
Citera
2026-04-15, 16:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Du menar att, om vi nu låtsas som om det är 1000 sidor, man skickar 100 mejl med exakt samma fråga men säger att man vill ha

1) Sida 1-10
2) Sida 11-20
3) Sida 21-30
4) Sida 31-40

Osv?

Måste säga att jag älskar ditt förslag även om jag inte tror att det fungerar. Jag älskar det eftersom, om nu tanken var att de vill slippa offentlighetsprincipen, så ger man dem ännu mer jobb istället för mindre vilket gör att de måste sluta med det.

Så jag älskar förslaget men det kan omöjligt fungera.

Givetvis skriver du ett script som skickar iväg begäran. Har de gått med i leken, får de leken tåla.

/AI
Citera
2026-04-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
vadårå, händelserna är ju från aug 2025, behövdes väl ett målnr pga häktning eller nåt även om åtal sker först nu

Ja, det kan vara jag som snurrar till det min vän. Jag läste något om mordbrand och tänkte att det är ju inte det vi pratar om nu men mordbranden kanske bara var tråden i vilken kommentaren fanns som du hänvisar till.
Senast redigerad av Avalancheking 2026-04-15 kl. 16:41.
Citera
2026-04-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Givetvis skriver du ett script som skickar iväg begäran. Har de gått med i leken, får de leken tåla.

/AI

Ja, det skulle nog ta mig cirka 45 sekunder att skriva ett skript som skickar det! Det är en riktigt kul idé för som sagt, deras försök till att kringgå Offentlighetesprincipen skulle ju bli magplask.

Istället för 10 gånger mindre jobb för dem blir det nu 100 gånger MER jobb.

De kommer säga såhär: "Förundersökningen består av fler sidor än 10 så vi kan inte skicka 10 sidor i taget utan vi måste skicka hela förundersökningen".
Senast redigerad av Avalancheking 2026-04-15 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in