Christian Peterson har faktiskt skrivit en längre och utmärkt artikel om Jacques Wallner:
DN-mördaren och offret som fick skulden
Det här är berättelsen om natten då Magnus Nordenmark mördades en natt i mars 1982 i Stockholm, om syndikalisten Jacques Wallner som högg ihjäl honom, och om hur svensk vänsterdominerad press och en hovrätt med lätt hand såg till att det slutade med ett mycket kort fängelsestraff och hur mördaren gick vidare till en rad mediejobb i offentligheten, däribland som redaktör på Dagens Nyheter.
Citat:
Han har även figurerat som misstänkt i tråden om Fryshusmordet:
(FB) Fryshusmordet (på Anders Gustafsson) (1995-01-01)
Mordet på Anders GustafssonBild på Tobias Hübinettes mail:
Tobias Hübinette har av utredande poliser hörts om det olösta mordet på 16-årige Anders Gustafsson, det så kallade fryshusmordet nyårsnatten 1995. Bevisen har dock inte räckt för ett frihetsberövande. År 2008 i samband med åtalet för olaga hot framkom det att Tobias Hübinette skickat hotfulla mail till personer med anknytning till en fakultet vid Stockholms universitet. I mailet beskriver Tobias Hübinette mordet på Anders Gustafsson.
https://sv.metapedia.org/m/images/e/e9/Tobias_H%C3%BCbinette_mail.jpg
Citat:
Även insikt24 har skrivit om detta:
Insikt24: Tobias Hübinette åtalas för olaga hot och ofredande
Den vänsterextreme Expo-grundaren Tobias Hübinette står åtalad för olaga hot och ofredande mot en kvinna som han haft en relation med samt en man som är far till ett barn som alla gemensamt tar hand om. I en gruppchatt förklarade Hübinette bland annat att han skulle "slå sönder" målsägandenas liv så mycket som han kan. Vänsterextremisten tog även upp sitt brottsliga förflutna i chatten och skrev saker såsom ”mitt hat mot er är gränslöst och jag har redan så otroligt många domar på mig att jag inte bryr mig längre”.
Senast redigerad av HBTQislamism 2026-04-15 kl. 16:20.
Senast redigerad av HBTQislamism 2026-04-15 kl. 16:20.