2026-03-27, 10:12
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamflickaaa
Det ska finnas film på M när han springer runt efter att han lämnat festen. Är det ett klipp som redan kommit fram i denna tråd? Isåfall kan någon länka klippet.
ska ha funnits en till video tidigare i tråden (om jag minns rätt) men hittar inte den just nu, här har du 1 film: https://imgur.com/a/sista-videon-My6F8cu
Citera
2026-03-28, 13:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Kan den mannen blivit så arg så att han i rena ilskan slog till Patrik ?

(Bara en spekulation).

Var inte han polis sen tidigare ?

Har för mig att det stod i tråden långt tillbaka.

Undrar varför han både sålde bilen sin ,och även flyttade därifrån i rask takt efter att Patrik försvunnit ?
Vem är Patrik? Menar du Mattias?
Citera
2026-03-28, 14:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem är Patrik? Menar du Mattias?

Jo jag menar Mattias .

Han och Patrik som försvann i Hallsberg när han var på väg hem till Malmö ifrån Falun ; blandade jag ihop .
Har läst mycket om just dessa två .
Citera
2026-03-28, 21:48
Medlem
gullfias avatar
Oj, fallet gicks igenom på Youtube kanalen CanAm Misssing 411 för 2 veckor sen. Jag följer den kanalen, för de tar upp mystiska försvinnanden spm skulle kunna ha "övernaturliga" förklaringar.

Kan så klart inte uttala Ljungby och är förvånad att 25% av invånarna är utlänningar.

Värt att lyssna! Följer tydligen ett vanligt mönster. Vet inte om man får länka, så sök själv...
Citera
2026-03-29, 04:09
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Oj, fallet gicks igenom på Youtube kanalen CanAm Misssing 411 för 2 veckor sen. Jag följer den kanalen, för de tar upp mystiska försvinnanden spm skulle kunna ha "övernaturliga" förklaringar.

Kan så klart inte uttala Ljungby och är förvånad att 25% av invånarna är utlänningar.

Värt att lyssna! Följer tydligen ett vanligt mönster. Vet inte om man får länka, så sök själv...

25% ”utlänningar” gäller väl typ i hela Sverige också.
Inget ovanligt.
Citera
2026-04-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
25% ”utlänningar” gäller väl typ i hela Sverige också.
Inget ovanligt.
Det finns en specifik detalj rörande Steam-kontot som verkar ha förbisetts i tråden: det tidigare användarnamnet ☆Racist Ape☆. Utöver detta framgår det i litteraturen om fallet (Saknad i Ljungby) att brodern ägde en bok om John Ausonius. Även om drunkning orsakat av ett psykotiskt tillstånd framstår som den rimligaste förklaringen, kvarstår frågan om eventuella konfrontationer med invandrargrupperingar har utretts tillräckligt?
Citera
2026-04-08, 15:42
Medlem
panthr0s avatar
Jag lade fram att han hade sådana sidor (utöver sitt missbruk var han ganska tydlig med sin rasism) och att ignorera dessa vore ett misstag när vi utforskar möjligheter (alltså utöver den rimligaste slutsatsen), men det uppskattades inte. Att ens antyda att Mattias inte var guds bästa barn var "äckligt"... Men det öppnar likväl upp för fler scenarion för den som vill spekulera. Dessutom ska det ju ha bott en av hans... politiska fiender, om man så vill, i just det området han sist sågs. Konstigt att ingen sprang med det, med tanke på hur många långsökta teorier i övrigt som luftats i tråden.
Citera
2026-04-10, 03:36
Medlem
Vart kan man se videon på slagsmålet mellan D och M?
Citera
2026-04-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panthr0
Jag lade fram att han hade sådana sidor (utöver sitt missbruk var han ganska tydlig med sin rasism) och att ignorera dessa vore ett misstag när vi utforskar möjligheter (alltså utöver den rimligaste slutsatsen), men det uppskattades inte. Att ens antyda att Mattias inte var guds bästa barn var "äckligt"... Men det öppnar likväl upp för fler scenarion för den som vill spekulera. Dessutom ska det ju ha bott en av hans... politiska fiender, om man så vill, i just det området han sist sågs. Konstigt att ingen sprang med det, med tanke på hur många långsökta teorier i övrigt som luftats i tråden.

Jag tror också att anledningen att han försvann så fort från Huset var att Arab gänget (Hans fiender) ringde på på öververvåningen och ville ha tag på M.
Fanns ingen tid att ta på sig skor etc. (Smet ut ut via källaren)
Kanske var M Påverkad. Men inte en chans att han skulle hoppat i vattnet och dö på detta viset.
Efter diversse strul med grannar (Ca 2 tim) sprang hann iväg:
Min gissniing är att han därefter blev han infångad av bil-grannarna eller Arabgänget.
Det var någon av dessa som tog kål på M.

Liket gömdes strax efter
Citera
2026-04-14, 14:02
Medlem
panthr0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Vart kan man se videon på slagsmålet mellan D och M?
Den finns tidigare i tråden, tyvärr har jag inte tid att leta upp den åt dig men fungerande länk finns.

Citat:
Ursprungligen postat av GGGAffel
Jag tror också att anledningen att han försvann så fort från Huset var att Arab gänget (Hans fiender) ringde på på öververvåningen och ville ha tag på M.
Fanns ingen tid att ta på sig skor etc. (Smet ut ut via källaren)
Kanske var M Påverkad. Men inte en chans att han skulle hoppat i vattnet och dö på detta viset.
Efter diversse strul med grannar (Ca 2 tim) sprang hann iväg:
Min gissniing är att han därefter blev han infångad av bil-grannarna eller Arabgänget.
Det var någon av dessa som tog kål på M.

Liket gömdes strax efter
Finns det någon som påstår att ett utomstående sällskap ringde på huset den natten eller spekulerar du?

Mig veterligen hade hans bror samma politiska åsikter och jag finner det ganska osannolikt att han inte skulle gjort världens grej av detta om det var så det gick till. Om "invandrare!!" gjort något mot hans bror hade det varit guldläge att hetsa.

Själv syftade jag på att det i alla fall finns en muslimsk kille i ungefär samma ålder som Mattias vars förälder har maktposition i Ljungby (något som säkerligen stack i ögonen på Mattias som hatade just muslimer) - och de bodde på samma gata man sist såg Mattias. En (vild och ogenomtänkt) teori skulle vara att de rök ihop efter att Mattias sagt något provocerande och att handgemänget slutade illa. Det är långsökt, men i alla fall troligare än att han skulle ha flyttat till Italien eller blivit uppbränd av sin mammas kille.

"Bil-grannarna" var väl en helt vanlig småtjej och hennes pappa, i mina ögon är det högst otroligt att dom har något med detta att göra - men vet du mer så dela gärna med dig.
Senast redigerad av panthr0 2026-04-14 kl. 14:07.
Citera
2026-04-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panthr0
Den finns tidigare i tråden, tyvärr har jag inte tid att leta upp den åt dig men fungerande länk finns.

Hittade bara en icke fungerande länk, men det är inte så viktigt. Blev förvånad över kommentarerna som beskrev klippet och ville se om det stämde att det var så blodigt.
Citera
2026-04-15, 16:18
Medlem
panthr0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Hittade bara en icke fungerande länk, men det är inte så viktigt. Blev förvånad över kommentarerna som beskrev klippet och ville se om det stämde att det var så blodigt.
För någon som inte varit med om ett ordentligt knytnävsslagsmål kan den nog uppfattas som obehaglig, men på det stora hela fick jag intrycket av att de höll igen och särskilt blodigt var det inte.

Men det är klart, det är inget man vill se två syskon göra mot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in