Citat:
Ursprungligen postat av
BattlestarValhalla
Vart kan man se videon på slagsmålet mellan D och M?
Den finns tidigare i tråden, tyvärr har jag inte tid att leta upp den åt dig men fungerande länk finns.
Citat:
Ursprungligen postat av
GGGAffel
Jag tror också att anledningen att han försvann så fort från Huset var att Arab gänget (Hans fiender) ringde på på öververvåningen och ville ha tag på M.
Fanns ingen tid att ta på sig skor etc. (Smet ut ut via källaren)
Kanske var M Påverkad. Men inte en chans att han skulle hoppat i vattnet och dö på detta viset.
Efter diversse strul med grannar (Ca 2 tim) sprang hann iväg:
Min gissniing är att han därefter blev han infångad av bil-grannarna eller Arabgänget.
Det var någon av dessa som tog kål på M.
Liket gömdes strax efter
Finns det någon som påstår att ett utomstående sällskap ringde på huset den natten eller spekulerar du?
Mig veterligen hade hans bror samma politiska åsikter och jag finner det ganska osannolikt att han inte skulle gjort världens grej av detta om det var så det gick till. Om
"invandrare!!" gjort något mot hans bror hade det varit guldläge att hetsa.
Själv syftade jag på att det i alla fall finns en muslimsk kille i ungefär samma ålder som Mattias vars förälder har maktposition i Ljungby (något som säkerligen stack i ögonen på Mattias som hatade just muslimer) - och de bodde på samma gata man sist såg Mattias. En (vild och ogenomtänkt) teori skulle vara att de rök ihop efter att Mattias sagt något provocerande och att handgemänget slutade illa. Det är långsökt, men i alla fall troligare än att han skulle ha flyttat till Italien eller blivit uppbränd av sin mammas kille.
"Bil-grannarna" var väl en helt vanlig småtjej och hennes pappa, i mina ögon är det högst otroligt att dom har något med detta att göra - men vet du mer så dela gärna med dig.