Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
jaha, så har då Katja delgivits misstanke om brott!
För grov olovlig körning!
Jag har sedan länge påstått att så snart hon blir meddelat misstanke om brott, så får vi veta det.
Och det var precis vad som hände.
Detta bekräftar det jag också hävdat länge, att hon fortfarande INTE delgivits misstanke om brott gällande narkotikan.
Åklagaren säger också att han ska ge besked om det ärendet under nästa vecka. Det är väl tredje eller fjärde gången han fäller den kommentaren, så vi vet att åklagaren inte är att lita på. Men visst, för eller senare kommer det ju att hända.
Frågan jag ställer mig är varför Katja blivit delgiven misstanke om brott för den olovliga körningen. Såvitt jag förstått har hon medgivit den, och då borde det bara vara ett strafföreläggande och så är det klart med den biten. Dock är jag inte ett skvatt förvånad att åklagaren gör allt han kan för att ta så långa omvägar som möjligt för att hänga ut högerpolitiker så långt det bara går, även om det innebär att han inte ens följer lagen själv.
Men det kanske är så att hon nekar till olovlig körning mot bakgrund av att hon anser att indragningen av körkortet är gjort på oriktig grund.
Du svamlar. Jag var tvungen och själv gå in och läsa vad som står i aftonblaskan. Står ju rakt upp och ned att hon hade blivit delgiven allt det andra.
"I mellandagarna förra året stoppades den tidigare SD-ledamoten Katja Nyberg av polis efter misstankar om att hon kört påverkad.
Det visade sig stämma i ett snabbtest och samtidigt togs en påse med vitt pulver i beslag.
Hon misstänktes sedan för rattfylleri och narkotikabrott, vilket Aftonbladet avslöjade i januari."
Misstanke är synonymt med din bild av vad det innebär att bli delgiven. Katja har blivit
delgiven misstankarna om rattfylleri och narkotikabrott. Snart så blir Katja även
åtalad på dessa punkter och lite till.