2026-04-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evy666
All snack om organiserad brottslighet så sitter denna jävla kärring och sponsrar deras största inkomst.
Sverige i ett nötskal
Beror på var man köper det ifrån men a
Citera
2026-04-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Nej, inte något dels. Det enda brottet hon är delgiven misstanke om är grov olovlig körning. Vad gäller det övriga har hon inte delgivits någon misstanke.

Hon var så berusad och narkotikapåverkad att hon inte förstod det, ALLA som tas för rattfylleri delges omedelbart misstanke
Citera
2026-04-15, 12:54
Medlem
mvpys avatar
Nu har jag inte koll på hur sånt här brukar gå till, men allt låter väldigt märkligt.

Katja blir först av med körkortet för metaboliter från kokain i blodet. Så vitt jag vet så har hon inte erkänt det brottet, men transportstyrelsen kan ändå agera polis, domare och bödel, och drar hennes körkort oavsett. När hon sedan kör olovligt så blir hon tagen på nytt (av Expressen).

Nu har hon alltså blivit delgiven det senare brottet, som alltså endast är ett brott (i alla fall moraliskt) om hon döms för det förstnämnda, vilket hon inte ens har blivit delgiven.

Det kan alltså sluta med att Nyberg blir rentvådd från det första brottet, får körkortet tillbaka, men döms trots allt för grov olovlig körning, fastän körningen aldrig borde varit olovlig till att börja med.

*Om* det är så att Nyberg inte har kört påverkad från första början så är hela den här soppan ett rättshaveri och Nyberg borde få gå ostraffad från det hela.
Citera
2026-04-15, 12:55
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
Åklagaren gör inte ett skit. Han är en klåpare.

Nejdå, det är inte så bråttom som en del vill få det till. Var ju bara bra att han har is i magen om man ser det ur ett rättsperspektiv. Pulversnoken återföll i ny brottlighet omgående. Då är det bara tacka och ta emot och slänga in det i åtalet också. Kan garanterat bli några nya punkter utöver det som hittills skramlats ihop. Den där Katja är ingen framgångsrik figur inom brottets bana måste jag säga.
Citera
2026-04-15, 13:01
Medlem
Laddtorsk och olovlig körning, nice tickar i boxarna för en generell pundare
Citera
2026-04-15, 13:06
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Nu har jag inte koll på hur sånt här brukar gå till, men allt låter väldigt märkligt.

Katja blir först av med körkortet för metaboliter från kokain i blodet. Så vitt jag vet så har hon inte erkänt det brottet, men transportstyrelsen kan ändå agera polis, domare och bödel, och drar hennes körkort oavsett. När hon sedan kör olovligt så blir hon tagen på nytt (av Expressen).

Nu har hon alltså blivit delgiven det senare brottet, som alltså endast är ett brott (i alla fall moraliskt) om hon döms för det förstnämnda, vilket hon inte ens har blivit delgiven.

Det kan alltså sluta med att Nyberg blir rentvådd från det första brottet, får körkortet tillbaka, men döms trots allt för grov olovlig körning, fastän körningen aldrig borde varit olovlig till att börja med.

*Om* det är så att Nyberg inte har kört påverkad från första början så är hela den här soppan ett rättshaveri och Nyberg borde få gå ostraffad från det hela.

Det är du själv som snurrar till allt. Vi kan börja direkt med själva huvudpunkten. Hade blodprovet varit rent hade detta redan varit nedlagt. Det hade inte ens gått till åklagare. Vad beträffar körkortet är det inget som är reglerat i lag att varje medborgare skall inneha ett sådant. Anser TS att det finns fog och anledningen till att återkalla körkortet så sker det så, utan inbladning av polis, åklagare eller whatever. Är körkortet indraget så är det indraget, även om pulversnoken mot all förmodan frikänns och sedan anses vara lämplig att framföra bil. Eftersom det är indraget kommer hennes körningar anses vara extra allvarliga och rendera i "grov olovlig körning" Bara det ensamt brukar ge 1 månads fängelse.

Samtidigt så måste jag medge att man känner lite för henne. Det är ingen rolig sits hon hamnat i och det som nu utspelar sig är inget direkt ovanligt att det brukar bli såhär, samtidigt som hon själv inte riktigt vill ta in allt som hänt sedan dom där ödesdigra dagarna innan jul när hon var laddad och på topp.

Sedan finns det såklart ett stort underhållsvärde av att se en bitsk narkotikapolis hamna i sin egna grop hon grävde åt så många dansande tonåringar när det begav sig. Hennes varumärke som narkotikapolis är lika slut som hennes politiska karriär.
Senast redigerad av eldrattan 2026-04-15 kl. 13:15.
Citera
2026-04-15, 13:22
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Anser TS att det finns fog och anledningen till att återkalla körkortet så sker det så, utan inbladning av polis, åklagare eller whatever.

Det är ju just här jag anser att moral och juridik skiljer sig åt. TS har ju en enorm makt över enskilda människors liv på det här sättet, och kan göra ganska stora övertramp där man inte har rätt till en "due process". PETh-testen har ju illustrerat det rätt väl.

Det hela borde vara mer rättssäkert.
Citera
2026-04-15, 13:27
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Det är ju just här jag anser att moral och juridik skiljer sig åt. TS har ju en enorm makt över enskilda människors liv på det här sättet, och kan göra ganska stora övertramp där man inte har rätt till en "due process". PETh-testen har ju illustrerat det rätt väl.

Det hela borde vara mer rättssäkert.

Ja fast det är en annan fråga. Det har inte polisen något att göra med. Ungefär som någon drar in ett gymkort för man missköter sig på ett gym.

Det brukar bli så när det sitter för många batikhäxor på en och samma institution och bestämmer över fikabordet hur saker och ting ska styras. Framförallt när de kan agera utan att ta hänsyn till medborgarens rättighet på samma sätt som statliga verksamheter måste beakta. Oftast brukar körkortsindragningen vara det värsta straffet i sammanhanget sett från den åtalade personen synvinkel.
Citera
2026-04-15, 13:27
Medlem
jaha, så har då Katja delgivits misstanke om brott!

För grov olovlig körning!

Jag har sedan länge påstått att så snart hon blir meddelat misstanke om brott, så får vi veta det.
Och det var precis vad som hände.

Detta bekräftar det jag också hävdat länge, att hon fortfarande INTE delgivits misstanke om brott gällande narkotikan.

Åklagaren säger också att han ska ge besked om det ärendet under nästa vecka. Det är väl tredje eller fjärde gången han fäller den kommentaren, så vi vet att åklagaren inte är att lita på. Men visst, för eller senare kommer det ju att hända.

Frågan jag ställer mig är varför Katja blivit delgiven misstanke om brott för den olovliga körningen. Såvitt jag förstått har hon medgivit den, och då borde det bara vara ett strafföreläggande och så är det klart med den biten. Dock är jag inte ett skvatt förvånad att åklagaren gör allt han kan för att ta så långa omvägar som möjligt för att hänga ut högerpolitiker så långt det bara går, även om det innebär att han inte ens följer lagen själv.

Men det kanske är så att hon nekar till olovlig körning mot bakgrund av att hon anser att indragningen av körkortet är gjort på oriktig grund.
Senast redigerad av Veridictores 2026-04-15 kl. 13:30.
Citera
2026-04-15, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
jaha, så har då Katja delgivits misstanke om brott!

För grov olovlig körning!

Jag har sedan länge påstått att så snart hon blir meddelat misstanke om brott, så får vi veta det.
Och det var precis vad som hände.

Detta bekräftar det jag också hävdat länge, att hon fortfarande INTE delgivits misstanke om brott gällande narkotikan.

Åklagaren säger också att han ska ge besked om det ärendet under nästa vecka. Det är väl tredje eller fjärde gången han fäller den kommentaren, så vi vet att åklagaren inte är att lita på. Men visst, för eller senare kommer det ju att hända.

Frågan jag ställer mig är varför Katja blivit delgiven misstanke om brott för den olovliga körningen. Såvitt jag förstått har hon medgivit den, och då borde det bara vara ett strafföreläggande och så är det klart med den biten. Dock är jag inte ett skvatt förvånad att åklagaren gör allt han kan för att ta så långa omvägar som möjligt för att hänga ut högerpolitiker så långt det bara går, även om det innebär att han inte ens följer lagen själv.

Men det kanske är så att hon nekar till olovlig körning mot bakgrund av att hon anser att indragningen av körkortet är gjort på oriktig grund.

Du kan sluta nu, Katja har bytt parti.
Citera
2026-04-15, 13:39
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExlEga/katja-nyberg-delgiven-misstanke-om-grov-olovlig-korning
Citat:
Nya partiet
Samtidigt har hon anslutit till ett nytt parti. Nyberg har plats 10 på riksdagslistan för nystartade Ambition Sverige, som leds av en annan före detta sverigedemokrat och numera vilde, Elsa Widding.
Citera
2026-04-15, 13:40
Avslutad
Pulversnokarna sd. Otroligt med hennes position att vara så dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in