2026-04-15, 12:50
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Ganska mycket märkliga saker i det här. Världen är ju märklig, så det kanske stämmer, men jag skulle inte bli alls överraskad om det är Christian som blivit trollad eller själv hittat på hela historien.
Kommer från ingenstans, enda källan är Christians hemsida och där finns inga faktiska källor heller. Hela historien är ju precis vad en random högerextrem skulle fantisera om har hänt.
Mer information bakom betalvägg..
Vi får väl se, men i dessa tider är det ju rimligt att kräva betydligt mer underlag innan man tar nåt för sanning.

Citat:
I polisförhör har Tobias Hübinette bekräftat att det är han som skrivit alla meddelanden, varav många enligt honom också ska stämma i sak. Hübinette beskrev även i förhöret att han fick ett utbrott och ”tappade kontrollen” över sig själv när meddelandena skrevs och att det hela handlade om att han ville värna barnet som de alla tagit hand om. Samtidigt har Hübinette förklarat att hans beteende inte var okej, men trots detta förnekat brott.
https://insikt24.se/tobias-hubinette-atalas-for-olaga-hot-och-ofredande/

Citat:
"Mitt hat mot er är gränslöst och jag har redan så otroligt många domar på mig att jag inte bryr mig längre", skriver den 54-årige profilen i ett meddelande.

"Jag har dessutom en historia av att försöka lägga beslag på och ta andras barn – jag har betett mig så här tidigare mot sådana som er, det vill säga mot föräldrar som ni, och gått över gränsen…"

"Inget kan få stopp på mig annat än våld eller polisen/häktet - jag fortsätter nu att göra mer jävelskap så att livet förstörs även för dig. Ingen av er förtjänar ert barn eller ett lyckligt och lyckat liv."
https://www.friatider.se/din-javla-hora-tobias-hubinette-atalas-hot-mot-vansterkvinna
Citera
2026-04-15, 12:58
Medlem
trickydicks avatar
Han är väl dömd för mordbrand? Misstänkt för mord. Flera fall av misshandel. Har skrivit saker som den ”Den vita rasen måste tillintetgöras” Ja inget bra trackrecord. Och nu detta.

Han tycks vara en riktig trasig människa.
Citera
2026-04-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
https://insikt24.se/tobias-hubinette-atalas-for-olaga-hot-och-ofredande/

https://www.friatider.se/din-javla-hora-tobias-hubinette-atalas-hot-mot-vansterkvinna

Väl medveten om att jag kanske framstår som trög om det visar sig stämma, så finns det ju fortfarande inga källor eller någon som uppger sig sitta på informationen från polisen.. Båda de artiklarna är ju upprapningar av det som Christian har skrivit, på Friatider hänvisar de ju specifikt till enbart honom.
Citera
2026-04-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Haha detta är sjukt komiskt!

"Konflikten tog sin början när sambon – vänsteraktivist och integrationssamordnare – vägrade skaffa barn med Hübinette. I stället fick hon en dotter genom insemination med en homosexuell vän, ett barn som Hübinette tröttnat på att arbeta övertid för att försörja."

Man kan ju se hur ett liv i ständig offerkofta kan sluta som den ultimata betacucken. Den här snubben måste ha blivit uppfostrad totalt fel, men så blir det väll om man växer upp indoktrinerad i vänsterpropaganda.

Tobias Hübinette var tidigare gift. Äktenskapet skulle dock komma att få ett dramatiskt slut efter att hans dåvarande hustru inledde en relation med hans bästa vän. Efter en blöt krogrunda följde hon öppet, framför ögonen på Tobias, med vännen hem för att ha sex.

Inte konstigt att proppskåpet exploderade till slut.

LOL
Han var väl ideologiskt övertygad om att det där var i sin ordning. Man kommer osökt att tänka på filmen Tillsammans.
Citera
2026-04-15, 13:12
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Han är väl dömd för mordbrand? Misstänkt för mord. Flera fall av misshandel. Har skrivit saker som den ”Den vita rasen måste tillintetgöras” Ja inget bra trackrecord. Och nu detta.

Han tycks vara en riktig trasig människa.

Han är dömd för allmänfarlig ödeläggelse. Rätten ansåg då att rekvisiten inte räckte för att döma till mordbrand.
Citera
2026-04-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kan inte åtalas för att man hotar med att ta livet av sig själv. Det är helt okej att hota sig själv till livet.
Så konstig formulering.

Att hota att ta livet av sig kan bedömas som olaga tvång. Och om det riktas och upprepas mot en specifik person på ett sätt som skapar stark oro kan det också ta och koppla sig som ofredande..

Inte ett dugg förvånad över att han är en sån person... Man kan till och med se det på han.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-04-15 kl. 13:53.
Citera
2026-04-15, 13:13
Medlem
Ond.hickas avatar
Väldigt tyst i vanlig media. Är detta inte bekräftat? Hatar när jag måste hålla på med källkritik när det är något riktigt saftigt som serveras.
Citera
2026-04-15, 13:15
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Väl medveten om att jag kanske framstår som trög om det visar sig stämma, så finns det ju fortfarande inga källor eller någon som uppger sig sitta på informationen från polisen.. Båda de artiklarna är ju upprapningar av det som Christian har skrivit, på Friatider hänvisar de ju specifikt till enbart honom.
Ser ut att vara info ur ett förundersökningsprotokoll. Jag är generellt sett rätt ointresserad av sådan här socialporr, det är uppenbart att snubben inte mår bra, men jag skrattade högt efter att ha läst en helt bizarr konversation mellan regnbågsfamiljen åt formuleringen "Sedan eskalerade allt ytterligare." precis innan betalväggen.

Jag tyckte att det var rätt så utspårat redan innan.
Citera
2026-04-15, 13:37
Medlem
b00b00s avatar
Citat:

Bilderna är från förundersökningen... Jag väntar bara på ett målnummer så jag kan dra ut den.
Citera
2026-04-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Bilderna är från förundersökningen... Jag väntar bara på ett målnummer så jag kan dra ut den.
Du är en pärla om du lyckas få tag i den! Kommer skriva ut den direkt och ha i bokhyllan hemma, så kan jag plocka fram den när man har en dålig dag. TH är en av myclet få människor som jag verkligen önskar allt ont.
Citera
2026-04-15, 13:52
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Har varit i kontakt med Stockholms tingsrätt och använt både Tobias namn och fullständiga personnummer men de får ingen träff när jag vill begära ut en målförteckning. Vilken tingsrätt är det som gäller egentligen?
Citera
2026-04-15, 13:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Hade extremt dålig koll på TH innan, visste bara att han var något åt det vänsterextrema. Men nu blev jag väldigt intresserad, vilken jävla tomte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in