Jag ska om två veckor resa till Berlin över helgen. Det är första gången jag är där. Jag vet att det inte är så billigt i Berlin som det brukade vara men om någon har tips på billiga foodtrucks, sk. Imbisses, cafeer, marknader, stånd eller till och med restauranger med billigare mat så vore jag tacksam. Currywurst intresserar mig inte har ätit min beskärda del av det då jag bor i Tyskland, men långt i från Berlin. Också tips på intressanta områden att besöka tas tacksamt emot. Turistattraktioner och andra världskrigsmonument är inte intressant för mig. Men om någon har tips på intressanta bostadsområden att besöka eller barer, klubbar med bra musik. Elektronisk eller annan musik. Gärna dagtid. Min plan är att köpa ett Tageskarte på U-bahn så att man snabbt kan ta sig runt. Gärna lite ruffigare områden men som inte är direkt farliga att besöka. Eller något annat som är värt att besöka i Berlin.
Missa inte en Döner med durumbröd, kalvkött och dillsås. Men det kanske finns redan där du bor.
Billigast är det ju i östsidan. Särskilt farligt är det inte heller.
Döner och billig öl i solen. Billigt mysigt och härligt. Hyr en cykel också det är enormt bra som transport
Jo. Fast Berlin är så stort. Jag cyklar varje dag till jobbet och överallt på min fritid. Bor i en medelstor stad typ Uppsala. Kommer åka med tunnelbanan i Berlin. Jag är inte så intresserad av öl och mysiga ställen. Jag bor i Bayern och vi har nog av det här. Mer ruffiga kvarter. Typ Berlinkänsla. Eller ja vad jag har hört om Berlin.
Besöker alltid svenskstället Möllers köttbullar i Kreuzberg när jag är i Berlin vilket inte sker så ofta. Ligger en gata från schlesische tors U banestation....
Besöker alltid svenskstället Möllers köttbullar i Kreuzberg när jag är i Berlin vilket inte sker så ofta. Ligger en gata från schlesische tors U banestation....
Åh. Tack för tipset. Jättemycket! Jag saknar svensk mat otroligt mycket. Jag ska definitivt besöka Möllers köttbullar
Välj ut en slutstation på U-bahn, sätt dig på banan och åk till slutstationen och kliv av. Promenera runt lite, kanske käka något som ser intressant ut för att sedan ta sikte på en annan slutstation och upprepa proceduren.
För musik och dans rekommenderar jag Tresor och Weisse Hase.
Välj ut en slutstation på U-bahn, sätt dig på banan och åk till slutstationen och kliv av. Promenera runt lite, kanske käka något som ser intressant ut för att sedan ta sikte på en annan slutstation och upprepa proceduren.
För musik och dans rekommenderar jag Tresor och Weisse Hase.