2026-04-14, 11:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är ingenting som hindrar dig från att ta en motsvarande position. Om du har stake tillräckligt för att pallra dig iväg till riksdagshustrappan med ett eget plakat, förstås.

Det är ju så man får folk att lyssna, helt tydligt.

Och på tal om "översittarfasoner", hur skulle du klassa att skriva anonyma, nedvärderande och direkt hatiska inlägg om Greta Thunberg på internet (FB)? Utan att ens våga stå för de egna åsikterna under eget namn?

För att inte tala om det totalt råttliknande fega förhållningssättet att dessutom skylla sitt eget beteende på Thunberg, också det är "hennes fel". Fast nu gick det nog fel, så jag får passa på att be alla råttor om ursäkt. De är faktiskt både socialt kompetenta och intelligenta djur.

Det är nog ytterst få på Flashback som skulle våga stå för sina åsikter i verkligheten. Det är därför jag tycker Greta varit modig när hon vågade stå upp för sina åsikter om klimatet. Sen tycker jag hon som sagt har spårat ur genom att blanda sig i andra frågor som hon inte bör ha lagt sig i för att inte tappa trovärdighet kring sitt arbete kring klimatfrågan.
Citera
2026-04-14, 11:14
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det var ett fånigt inlägg du svarade på
Men anser du att Greta 23 år är ett barn ?

Självklart inte, men hon var ett barn när drevet mot henne startade, och det har inte förändrats överhuvudtaget. Den enda förändring som inträffat är att en massa rabiata sionister och wannabe-sionister anslutit sig till kritikerna, och deras drivkrafter ska vi inte ens tala om...

Så utgångspunkten är förstås att samma psykosexuella drivkrafter ännu finns kvar och driver på hennes belackare.

En del av "anti-wokeriet" och klimatförnekelsen korrelerar ju starkt med både incelismen och en nedlåtande syn på kvinnor, och de båda företeelserna kännetecknas ju av väldigt starka psykosexuella drifter/drivkrafter, så det är inte alls en osökt korrelation.
Citera
2026-04-14, 11:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det är ingenting som hindrar dig från att ta en motsvarande position. Om du har stake tillräckligt för att pallra dig iväg till riksdagshustrappan med ett eget plakat, förstås.

Det är ju så man får folk att lyssna, helt tydligt.

Och på tal om "översittarfasoner", hur skulle du klassa att skriva anonyma, nedvärderande och direkt hatiska inlägg om Greta Thunberg på internet (FB)? Utan att ens våga stå för de egna åsikterna under eget namn?

För att inte tala om det totalt råttliknande fega förhållningssättet att dessutom skylla sitt eget beteende på Thunberg, också det är "hennes fel". Fast nu gick det nog fel, så jag får passa på att be alla råttor om ursäkt. De är faktiskt både socialt kompetenta och intelligenta djur.

Principiellt är det berättigat att kritisera människor med makt även anonymt och att göra det mycket hårt. Greta Thunberg var ett barn som protesterade, men det var längesedan, nu är hon en politisk aktivist som kraftigt vill förändra våra liv på olika sätt och som en stark sådan röst utövar hon makt.

Att dessa maktmänniskor använder som vapen att de som kritiserar dem hårt står för sk hat och hot för att de blir sågade vid fotknölarna är standard.

Det finns ingenting som är fel med att de får denna anonyma kritik, tvärtom är det en vital del av demokratin. Konkreta hot är ett brott, därför är det ett stort problem när politiker och andra med makt i propagandasyfte slår ihop ”hot och hat”.
Citera
2026-04-14, 11:22
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Principiellt är det berättigat att kritisera människor med makt även anonymt och att göra det mycket hårt. Greta Thunberg var ett barn som protesterade, men det var längesedan, nu är hon en politisk aktivist som kraftigt vill förändra våra liv på olika sätt och som en stark sådan röst utövar hon makt.

Att dessa maktmänniskor använder som vapen att de som kritiserar dem hårt står för sk hat och hot för att de blir sågade vid fotknölarna är standard.

Det finns ingenting som är fel med att de får denna anonyma kritik, tvärtom är det en vital del av demokratin. Konkreta hot är ett brott, därför är det ett stort problem när politiker och andra med makt i propagandasyfte slår ihop ”hot och hat”.

I din värld kan det vara moraliskt och etiskt rätt att spy ut hat mot andra människor anonymt på internet, men i min är det raka motsatsen. Det är fegt, fult, omoraliskt och kännetecknas faktiskt allra bäst av den tidigare nazistiska termen "untermenschen". De som av olika anledning inte nått upp till den nivå man förväntar sig av andra människor.

Att kritisera Thunbergs åsikter och påståenden i sak är givetvis okej. Men att hatiskt hoppa på henne som person och dessutom anonymt är, som sagt, nåt som kännetecknar "untermenschen".

I min värld. I din är det kanske annorlunda och där är ett sådant beteende okej. Men för mig är det fråga om "untermenschen"...
Citera
2026-04-14, 11:26
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hoten mot henens person är lika inbillade som klimathotet.

Det tror jag inte. Världen är full av idioter.
Problemet är att de har gått så långt i sina aktioner att de är bortom tröskeln för diskussion, och vissa motståndare inbillar sig att de måste också göra ”någonting, vad som helst” för att motverka.
Hela den grejen är naturligtvis totalt kontraproduktiv, det blir liksom inte bättre av det.
Å andra sidan måste man ha respekt för det att Greta är så övertygad och engagerad att hon till och med är beredd att offra livet för miljön, vilket hon anser är världens viktigaste fråga.
Rent allmänt som inställning är det naturligtvis inte bra, för det finns ju bättre sätt att påverka än att riskera livet.

Jag kan tänka mig att hon är relativt nöjd med att det är problem med oljan just nu.

Vilken ironi att Iran har större påverkan på den globala oljekonsumtionen än hon någonsin haft. Sorgligt nog är eldas den upp ändå till ingen nytta.
Citera
2026-04-14, 11:39
Medlem
öpöz000rs avatar
Tragiskt att vi inte har högre i tak än att Greta ska få uttrycka vad hon känner för miljön utan att få en massa hot mot sig.

Sen blev jag lite negativt förvånad att hon pluggar till undersköterska. Trodde att hon hade högre ambitioner.
Citera
2026-04-14, 11:46
Medlem
”Känner ” för miljön. Hennes åsikter bygger på djup okunskap och eftersom hon får genomslag bland många är hon farlig.
Citera
2026-04-14, 11:48
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Jag tänder inte på barn.

Men jag har länge misstänkt att det finns rätt mycket psykosexuella drivkrafter bland "anti-Greta"-mobben.

Hon är 23 år gammal. Hon har schysta lökar även om frisyren får henne att se mongo ut.
Citera
2026-04-14, 11:56
Medlem
Hahahaha. Den där äckliga smuts Vänsterpacket får smaka på sin egen medicin 😂😂😂
Citera
2026-04-14, 11:58
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Det funkar garanterat också jättebra som slogan på ditt plakat:

"Greta lyssnar bara till PK-forskare
som rövslickar politiker för forskningsanslag!"

Kör med det i stället. Eller varför inte med båda (ett plakat har ju två sidor):

"Greta hade fel hela tiden!
Klimatkrisen är en bluff och ett politiskt påhitt!
Lyssna INTE på forskarna!".

Bara viktigt att komma ihåg färgglada kläder, gärna också gummistövlar. Och så iväg till riksdagshuset.

Uppmärksamheten är garanterad, och du kan äntligen visa att du lika modigt står för dina åsikter som den lilla svenska tjejen Greta! På bild, video och under eget namn, och kom ihåg att berätta varifrån du är hemma också, många tittare vill säkert associera dina plakat med din hemort.

Vi väntar alla med spänning, och håller tummarna för att du faktiskt vågar!

Att vi måste bort från oljeberoendet är ju självklart så som det ser ut just nu. Inte bara för växthuseffektens skull, det är ju inte bra att sitta i knät på knäppgökarna i de oljeproducerande länderna.

Det hade kanske varit bättre att slippa göra detta med en ekonomisk chock, vi skulle kanske ha haft lite längre tid på oss att bygga alternativa system.

Just nu ser det ut som att vi kommer få klara oss på mindre och inte lika konstant tillgänglig energi helt enkelt. Greta hade aldrig kunnat övertala oss till att spara och ställa om i den utsträckning som vi kommer att bli tvingade att göra för att bara hålla igång Sverige.

Det är nog så att vi även kommer att överleva detta, men det kommer inte att vara lika bekvämt som en långsam gradvis utveckling. Framförallt blir det dyrare.

Ett annat alternativ vore att införa demokrati i Iran- frågan är om inte idioterna skulle rösta på mullorna ändå, de har ju varit kuvade så länge att de inte känner till något annat.
Citera
2026-04-14, 12:00
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
”Känner ” för miljön. Hennes åsikter bygger på djup okunskap och eftersom hon får genomslag bland många är hon farlig.

Jag vill bara flika in en rättelse här. Hennes position/åsikter (åtminstone de hon lyft offentligt i frågor som klimatet och Israel) har konsekvent vilat mot en ganska så jäkla solid berggrund av klimatforskning och internationell lag.

Citat:
Ursprungligen postat av öpöz000r
Sen blev jag lite negativt förvånad att hon pluggar till undersköterska. Trodde att hon hade högre ambitioner.

Jag känner en som skolade om sig från ett välbetalt akademikerjobb till undersköterska, från topp till botten i hierarkin. Han är också autist med IQ som sannolikt ligger på geninivå, och vars färdigheter troligen skulle komma till bättre nytta om de användes för forskning, och han har samma politiska orientering som Greta, så jag kan tänka mig att det finns någon ideologisk drivkraft där att göra direkt nytta för människor, och uppleva samma verklighet som de på den lägsta nivån, eller något sånt.
Senast redigerad av anomalign 2026-04-14 kl. 12:14.
Citera
2026-04-14, 12:04
Medlem
Vilken tokig människa. Jag kommer ihåg när hon stod med plakatet som hennes aktivistföräldrar satt i näven på henne. Att sociala myndigheter inte grep in där och då är för sorgligt. Nu börjar man se resultatet av hennes fostran och uppväxt. En psykiskt sjuk ung kvinna som ska studera till undersköterska på distans. Verkligen ett barn av vår tid dock. Jag hoppas att hon får den hjälp hon behöver innan hon går ner sig i narkotika eller annat missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in