2026-04-13, 21:07
Medlem
jimhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
SÄPO gör en annan bedömning:
Att visa upp den hudlösheten skrämmer dem. De är väl medvetna om offentlighetens baksida. Minnen flimrar förbi: hoten och hatet på sociala medier, stalkers utanför dörren, och säkerhetspolisens närvaro. Själv minns jag hur Säpo inför en presskonferens säkrade Greenpeaces lokaler för att se till att ingen krypskytt kunde ha fri sikt mot Greta Thunberg.

Artikeln ligger bakom betalvägg och därför undrar jag vem var det som påstod det ovanstående? Artikelns författare eller någon annan?

Stämmer det verkligen att Thunberg har någonsin haft SÄPO:s beskydd och i så fall på vilka grunder? Det där med att det skulle finnas ett realistiskt hot om en professionell prickskytt utsänd av någon att klippa Thunberg mitt under Greenpeaces presskonferens låter som manus för en dålig actionfilm.
Citera
2026-04-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Är hon verkligen så påläst, är frågan vi borde ställa oss. Vad är det hon är påläst om och hur har hennes känslokampanjer fått världen att förändra sig?

Hatkampanjer?

Det har ju varit ett kompakt stöd för Greta i så gott som samtlig MSM i hela västvärlden. Greta could do or say no wrong. Statsledare har stått i kö för att hylla henne, hela FN står bakom henne. Vartenda rött eller geönt parti i hela västvärlden har gett henne sitt stöd.

Tvärtemot svamlet om hatstormar är det knappast någon annan i modern tid som varit så intetsägande och ändå blivit så översvallande hyllad och älskad, av irrationella skäl som knappt låter sig beskrivas.

Ja men tydligen är det något som hon upplever. Varför ska allt ifrågasättas? Om Greta oroar sig för klimatet, låt henne göra det. Hon är uppenbarligen inte den enda.

Om Greta känner sig otrygg och utsatt av hat, fråga dig varför och vad kan man göra åt det då istället för att ifrågasätta validiteten i hennes yttrande.
Citera
2026-04-13, 21:10
Medlem
Ratads avatar
Hursomhelst så har ju Greta "otryggheten i Sverige" gemensamt med Jimmie Åkesson numera.

De kanske kunde starta en offerkoftepodd?
Citera
2026-04-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Ja men tydligen är det något som hon upplever. Varför ska allt ifrågasättas? Om Greta oroar sig för klimatet, låt henne göra det. Hon är uppenbarligen inte den enda.

Om Greta känner sig otrygg och utsatt av hat, fråga dig varför och vad kan man göra åt det då istället för att ifrågasätta validiteten i hennes yttrande.
Men fakta då, att oroa människor som inte är så värst insatta är elakt och motsträvande.
Citera
2026-04-13, 21:14
Medlem
Citat:

Men fakta då, att oroa människor som inte är så värst insatta är elakt och motsträvande.
Jag har svårt att tro att någon vill skada henne, det är inte direkt en gängledare.
Bara ett barn med Asperger.
Citera
2026-04-13, 21:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Är hon verkligen så påläst, är frågan vi borde ställa oss. Vad är det hon är påläst om och hur har hennes känslokampanjer fått världen att förändra sig?

Hatkampanjer?

Det har ju varit ett kompakt stöd för Greta i så gott som samtlig MSM i hela västvärlden. Greta could do or say no wrong. Statsledare har stått i kö för att hylla henne, hela FN står bakom henne. Vartenda rött eller geönt parti i hela västvärlden har gett henne sitt stöd.

Tvärtemot svamlet om hatstormar är det knappast någon annan i modern tid som varit så intetsägande och ändå blivit så översvallande hyllad och älskad, av irrationella skäl som knappt låter sig beskrivas.
Men snälla lilla pansarvagnen.. Du vet väl att när man är vänster så är allt som inte är hyllningar hat.
Citera
2026-04-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag blir sjösjuk av Greta. SJÖSJUK! Aaahhh!! Hellre en kvinna som sitter i kassan på ICA, som är söt, trevlig, snabb i huvudet, van att småprata lite ytligt, socialt funktionell snarare än Asperger insnöade Greta som ser ut som en 13-åring.
Ja och varför kan inte alla killar vara och se ut exakt som dig? Tänk vilken rolig värld fylld av framsteg, välfärd och uppfinningsrikedom vi levt i om alla var precis som dig och tjejen på ICA.
Citera
2026-04-13, 21:22
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Greta tar vetenskapsmännens upptäckter på allvar och det borde vi alla göra. Men en del vill inte ta till sig kunskapen eftersom dom inte vill att bränslepriserna ska stiga för då har dom inte råd att köra bil när dom vill.

Jag håller inte med. Läser man IPCC:s klimatrapporter så är det fråga om möjliga scenarier som ges olika sannolikheter. Det råder alltså både ödmjukhet och osäkerhet bland forskarna som bidrar till texten. ”Listen to the scientists!” brukar Greta säga. Möjligen gör hon det men hennes slutsatser är osakliga, dogmatiska och ungefär lika balanserade som hennes engagemang i Palestina. Läs: Greenpeace pressekreterare on steroids. Hon är exempelvis motståndare till all form av kärnkraft, trots att det föreslås som lösning av IPCC. Det är det heroiska som lockar henne dvs. att rädda världen osv. möjligen som martyr. Att bli viral lyckades hon i alla fall med även om hon haft backning av idel lobbyister. De senare gav sig på biltrafiken men kritiserade mig veterligen aldrig big tech dvs. den enorma och stigande strömförbrukning som orsakas av sociala medier, streamingtjänster, AI och shitcoins av alla de slag!

OnT: Man önskar att Greta snart mår bättre, förslagsvis genom att skippa (sociala) medier eftersom det skapar ångest. Att bli undersköterska kanske är ett steg i rätt riktning? Hoppas hon trivs med det och patienterna likaså.
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2026-04-13 kl. 21:28.
Citera
2026-04-13, 21:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ja och varför kan inte alla killar vara och se ut exakt som dig? Tänk vilken rolig värld fylld av framsteg, välfärd och uppfinningsrikedom vi levt i om alla var precis som dig och tjejen på ICA.

Du låter lesbisk, du uppskattar Greta lite för mycket. Låt hon hålla på med sin skit, jag ser hon ändå som en kråka, alltså ett skadedjur. Jag kan leva bra i mitt egna lilla paradis med ICA-tjejen. Det gör jag också, konstigt nog. Ni är allergisk mot folks olikhet, ni tolererar inte det, kommunistpack! Jag ser sådant här kommunistskit som en orm i paradiset, ffs!!
Citera
2026-04-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimhacker
Artikeln ligger bakom betalvägg och därför undrar jag vem var det som påstod det ovanstående? Artikelns författare eller någon annan?

Artikelförfattaren Fanny Jönsson.

Citat:
Stämmer det verkligen att Thunberg har någonsin haft SÄPO:s beskydd och i så fall på vilka grunder?

Personskydd kallas det för. Det är oklart om det är Säpo eller Polisen som står för det för privatpersoner. Dock står det inte i artikeln att GT haft personskydd bara att Säpo ansåg det viktigt att säkra en lokal hon skulle tala i.

Citat:
Det där med att det skulle finnas ett realistiskt hot om en professionell prickskytt utsänd av någon att klippa Thunberg mitt under Greenpeaces presskonferens låter som manus för en dålig actionfilm.

Det kanske man skulle tyckt innan Rickard Andersson mördade tio på en invandrartät skola och en annan sate mördade en medelålders kvinna bara för att hon var lik Annie Lööf. Efter de och många andra incidenter är det nog vettigt att ta hoten på allvar.
Citera
2026-04-13, 21:39
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag tror Greta gillar att sitta på golvet när hon åker tåg och sova på köksgolv hos kompisar och leva ett lågbudgetliv som nomad. Free as bird.

Det är Gretas fiender här som gråter över att hon inte slog sig tillräckligt hårt mot köksgolvet.

Men snälla. Hon är 23. När hon är 35 och inser vad hon gjort med sitt liv kommer det inte vara lika kul.
Citera
2026-04-13, 21:46
Medlem
Hon var nog ärlig med sitt klimatstrejkande som barn. Vad som hände var att extrem vänstern satte klorna i henne och fick henne att börja rapa upp deras gamla käpphästar om Israel. Hon är ju inte särskilt begåvad och lättledd.

Nu senast ser jag att de vänsterextremister som styr henne fått henne att börja svamla om USA mot Cuba, hjälp Cuba (kommunistdiktatur) osv. Gääääsp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in