2026-04-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Både Pelle och Henrik har ju pengar. Pelle får 350 000/år. Henrik 1 miljon/år.
Kvinnan väljer Pelle, för att hon är kär i honom.

Dina påhittade exempel säger ingenting om verkligheten. Kvinnor tenderar att välja/"bli kära" i män med högre socioekonomisk status. Detta gäller oavsett kvinnans egen socioekonomiska status.
Citera
2026-04-13, 20:29
Medlem
Citat:
1. Om Stina 24 och Petter 26 har ett barn. Hon är mammaledig och han jobbar. De vill ha fler barn, gärna tätt. Men bor i en två och vill ha minst en trea. Men har inte råd. Skulle de då kunna flytta till en trea som egentligen kostar 11 000 i månaden och få den för 8000 i månaden (pga. de är unga föräldrar) så skulle de satsa på det och på att skaffa ett litet syskon. Men de är givetvis inte sugna på att bo i tvåan och skaffa syskon.

2. Klart man kan. Men det är svårare med hem-insemination.

3. Just hon var inte från Thailand. Hon var från annat asiatiskt land. Nära Thailand. Och de träffades på resa i ett helt annat land.
1. Det är inget problem att bo i en tvåa med småbarn. Och om man inte har råd med 11 000 på en heltidsjobb och föräldrapenning är det nåt fel tex att man inte vill. Kolla på alla somalier de har hur många barn som helst och många av dem jobbar knappt alls.

2. Det är bara att göra en creampie hur är det svårt??

3.Så hon var från Vietnam/Kambodja det är ju i princip samma sak. Väx upp nu och sluta tramsa.
Citera
2026-04-13, 20:31
Medlem
Citat:
Vilka fantasier du har. Det är ytterst få kvinnor som "satsar på karriären". Flertalet kvinnor nöjer sig med en kort till medellång utbildning och en fast tjänst, när de är unga. Och de hinner skaffa både man och barn parallellt med utbildning och jobb! Går alldeles utmärkt! Om männen är intresserade dvs... Är männen inte redo för barn, så blir det inga barn förens vd 30+.

Det med skönhetsoperationer har du helt missuppfattat vad det handlade om och varför jag påtalade det. Läs om, läs rätt.

Ja det går alldeles utmärkt!

Det är därför vi har ett barnafödande på hela 1,42 barn per kvinna i Sverige (ännu lägre om man räknar bort utländska kvinnor).

Citera
2026-04-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
1. Det är inget problem att bo i en tvåa med småbarn. Och om man inte har råd med 11 000 på en heltidsjobb och föräldrapenning är det nåt fel tex att man inte vill. Kolla på alla somalier de har hur många barn som helst och många av dem jobbar knappt alls.

3.Så hon var från Vietnam/Kambodja det är ju i princip samma sak. Väx upp nu och sluta tramsa.

1. Hört talas om trångboddhet? Vill du inte öka barnafödandet?

2. Och hur ska en kvinna finna en man som vill överlåta sin sperma till henne? Nej, just det, det går inte hur som helst.

3. Nope. Icke. I övrigt har du extrema fördomar mot asiatiska kvinnor.
Citera
2026-04-13, 20:36
Medlem
Citat:

Japp, somalier visar tydligt att svenska kvinnors och TomatKungens ursäkter är just bara ursäkter. Förr kunde man ha 8 barn i en etta. Idag måste kvinnor i princip bo i ett slott innan de kan tänka sig att bidra till mänsklighetens fortlevnad.
Citera
2026-04-13, 20:39
Medlem
Citat:
1. Hört talas om trångboddhet? Vill du inte öka barnafödandet?

2. Och hur ska en kvinna finna en man som vill överlåta sin sperma till henne? Nej, just det, det går inte hur som helst.

3. Nope. Icke. I övrigt har du extrema fördomar mot asiatiska kvinnor.
1. Men det är bullshit. Jag bryr mig inte personligen det är inte mitt problem.

2. Jag kan ställa upp för en kvarts miljon. Skicka PM. Obs jag skriver inte på för faderskapet.

3. Filippinerna, Indonesien? Är det en slump att kvinnor från de länderna söker efter vita män i drivor och vice versa? Varför vallfärdar inte kvinnor från Schweiz eller Kanadatill norra Europa för att gifta sig med männen här?
Citera
2026-04-13, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Ja då finns ju bättre förutsättningar! Dock vad jag läser är det alldeles för få för att väga upp det låga barnafödandet

Jag har bland annat gett förslag på medborgarlön till unga kvinnor som vill ha barn. Så kan de ta det så lugnt, kanske plugga på distans under tiden som barnen är små, osv.
Citera
2026-04-13, 20:47
Medlem
Citat:
1. Men det är bullshit. Jag bryr mig inte personligen det är inte mitt problem.

2. Jag kan ställa upp för en kvarts miljon. Skicka PM. Obs jag skriver inte på för faderskapet.

3. Filippinerna, Indonesien? Är det en slump att kvinnor från de länderna söker efter vita män i drivor och vice versa? Varför vallfärdar inte kvinnor från Schweiz eller Kanadatill norra Europa för att gifta sig med männen här?

1. Vad är bullshit?

2. Hahahaha! Tror hellre kvinnor som vill inseminera sig privat, väljer någon som ställer upp gratis. Eller så betalar de en viss summa för att göra det på klinik.

3. De var ute och reste och träffades när de var ute och reste. Ingen av dem var ute efter att träffa någon, de träffades av en slump. Sådant händer.

Söker och söker... Män söker kvinnor och kvinnor söker män. Ibland träffar en man en kvinna och de är från olika länder. Och blir kära.
Citera
2026-04-13, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag föreslår att du lär dig vad ord betyder innan du börjar använda dem.

Kvinnor. Har redan gåtts igenom mängder av gånger.

Jag föreslår att du lär dig vad "symbolisk innebörd" betyder.

Tänk på att din idol Wordwarrior inte gillar när du kallar hans horor för "parasiter" och "gold diggers". Alltså hans fru, mamma och döttrar och de han köper i låginkomstländerna.

Eller nä vänta nu, det var bara hans fru, döttrar och mamma som var parasiterna och the gold diggers eftersom de är svenskar och antagligen inte horar(?) runt

Det är bara kvinnorna han köper i låginkomstländerna som du inte får kalla "parasiter" och "gold diggers" , det gillar han verkligen inte.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-13 kl. 20:57.
Citera
2026-04-13, 21:03
Medlem
Citat:
1. Vad är bullshit?

2. Hahahaha! Tror hellre kvinnor som vill inseminera sig privat, väljer någon som ställer upp gratis. Eller så betalar de en viss summa för att göra det på klinik.

3. De var ute och reste och träffades när de var ute och reste. Ingen av dem var ute efter att träffa någon, de träffades av en slump. Sådant händer.

Söker och söker... Män söker kvinnor och kvinnor söker män. Ibland träffar en man en kvinna och de är från olika länder. Och blir kära.
1. Att trångboddhet är problemet.

2. Dåså varför gnäller du om att det måste till åtgärder och att det inte finns villiga män?

3. Men snälla rara. Du kan inte vara så naiv och korkad att du inte ser mönstret.
Citera
2026-04-13, 21:10
Medlem
CMMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är inte 80 % av kvinnornas rättigheter att få förhållande och barn med 20 % av toppmännen. Det fattar du väl att ekvationen inte går ihop. Kvinnor ska dra ner på sina orimliga krav och bli tillsammans med jämnattraktiva män.

Jag har också sett dessa siffror, kan de vara grundade på undersökningar på t ex Tinder?

Det är ju även en bitter empiri att "some guys got all the luck" och då väldigt många medelmåttiga/mindre attraktiva kvinnor har fått sig en stund med en 20%-are (alkohol och stängningsdags är en mäktig kombo) så överskattar mängder av kvinnor sin attraktionskraft.

Bildar de familj med en medelmåttig kille så finns det nog ofta en tärande känsla av att de kunde fått någon bättre, säkert en orsak till många skilsmässor. På engelska talar man om "Alfa-änkor", vilket är en allvarlig röd flagga för den som vill ha ett bra förhållande.
Citera
2026-04-13, 21:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag menar att det är irrelevant i sammanhanget eftersom 4.8 barn är siffran från förra året. Om fattiga människor i Nigeria får 5 barn i snitt (vissa får ju fler) kan inte Svensson som kastar massa mat varje vecka och åker på semester skaffa lika många?

Fast om man börjar diskutera saken så hittar de på ursäkter istället för att säga som det är. Så funkar vi tydligen.

Varför skulle en vanlig familj ha 5-8 barn? Det är inte något självändamål att ha många barn. Vissa klarar fler barn, men de flesta med många barn ägnar inte tid med barnen på det sätt man gör i Sverige. Vi är emot att föda barn som sedan får ta hand om sig själva. Vi har hög standard på hur barn ska ha det. Att de ska ha det tryggt.

Födslotal i Nigeria (Ja jag kör AI här):

Nigeria – födelsetal (barn per kvinna)
1960–1980: ~6,5 – 6,8
1990-talet: ~6,0 – 6,5
2000–2010: ~5,5 – 5,8
2015: ~5,5
2025: ~4,3

Du ser att de har rätt många barn nu med, men det minskar hela tiden. Ska du åka och läxa upp dem nu?

Att talen går ned är globalt. Att det inte märks än i vissa länder betyder inte att de har samma som innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in