Norrmejerier lade ner deras försök. I samma veva så återgick Fjällfilen till sitt gamla goda tjockare och spritsigare självt trots att den enligt uppgift inte ingått i testsortementet. Märkligt det. Fortfarande ett tveksamt företag men helt klart inte lika förtappat som Arlahelvetet.
Den var varken god eller äcklig, kul med omväxling för folk som dricker vanlig mjölk kan jag tänka mig, min favorit är ändå 500ml blåbärsmjölken, den är ju dock inte "blå" och man får hälften så mycket mjölk för pengarna.
Vaa... jordgubbsmjölk har alltid funnits. Tror den kom till Sverige runt 1996, det är TRETTIO år sedan. Arla har haft minst 4 olika sorter. Ett tag hade inte Arla denna mjölk, men den har funnits i andra märken.
Är folk helt dumma i huvet?
Nu råkar jag älska chokladmjölk och jordgubbsmjölk. Hoppas den smakar bra bara, en av deras jordgubbsmjölker var ett riktigt bottennapp.
Vad gäller sockerinnehållet så kan mjölkprodukter redovisa det på två sätt, allt socker inklusive det som redan är i mjölken, och tillsatt.
Tyvärr har jag ingen vanlig affär nära så får passa på framöver när jag råkar vara vid en Ica.
Socker alltså. Så klart folk och barn tycker om den då..
1,8 % år inte mycket. I smaksatt fil är tillsatt socker det fyrdubbla. I chokladmjölk ofta mer också, beror på märke, men de med låg halt ligger runt 3 %.
Norrmejerier lade ner deras försök. I samma veva så återgick Fjällfilen till sitt gamla goda tjockare och spritsigare självt trots att den enligt uppgift inte ingått i testsortementet. Märkligt det. Fortfarande ett tveksamt företag men helt klart inte lika förtappat som Arlahelvetet.
Arla har sålt sig.
Beklagligt att svenska bönder inte äger sig själva längre.
lite oklart om arla håller på med det där ännu. danska och brittiska bönder har rapporterat om att korna de haft har fått sämre allmäntilstånd, balansproblem och djur som fallit ihop. England la ner det där när dom lämnat EU. Men danmark är tvingad att använda det. Men forskning pågår om de har någon påverkan eller inte och allt är ännu nytt. Men ekologisk mjölk får inte innehålla bovaer.