Citat:
Ursprungligen postat av
Illuminatore
Då tror jag att jag förstått allt du skrivit till 100%.
Jag är mer brydd över denna tillsats av kemi där "naturlig smak" inte är just naturlig.
Det är det som lurar konsumenter att tro att "naturliga aromer" är från naturen.
Sockret i mjölken är en liten kaloribov där många inte vet att laktos är socker. De vet inte att mjölk innehåller mycket kalorier.
Haha, får ursäkta mitt snäva språk, hade precis vaknat.
Ja, laktos är ju socker. Det blir kalorier. Laktos triggar dock inte lika snabbt insulin som glukos. Ju mer insulin desto snabbare är kroppen på att kapsla in maten som fett.
Naturliga aromer måste komma från naturen, dock kan man få omvandla dessa. Så det är nog inte äkta jordgubbar, utan något från naturen som man sammansatt och behandlat så att det ska smaka jordgubbe.
Jag hoppas att folk förstår att jordgubbsmjölk är ett slags godis. Men å andra sidan har unga druckit Oboy länge och det är sjukt mycket socker i den, och man äter sockrade flingor.
Jag äter inte godis så jag tycker jag kan få unna mig smaksatt mjölk ibland. Eftersom själva mjölken i sig är god. Just nu missbrukar jag mer yoghurt än mjölk, men det kanske ändras med rosa mjölken.