2026-04-13, 18:20
Medlem
godboys avatar
Vem fan köper skiten? Visst kan jag tänka mig göra en milkshake, men då kommer det bli en del grädde i också, för ska man göra något gott och onyttigt så kan man göra det ordentligt. Nu är det många år sen, men minns när jag gjorde milkshake med grädde, mjölk och plockade hallon och blåbär.

En kollega hade köpt den och hon sa att hon tyckte den smakade "kemi" och jag är väl inte förvånad. Detta har bara blivit en superlöjlig trend som inte kommer hålla över särskilt lång tid, det har ju ju funnits smaksatt mjölk tidigare och hur gick det med den? Just det, den försvann och det gjorde den givetvis p g a vikande efterfrågan.

Detta är lika töntigt som den där jävla kaffeburken som cirkulerade i media för några veckor sedan.
Citera
2026-04-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Det är jordgubbsmjölk. Har funnits innan, knappast någon nyhet. Fattar inte varför det ens får uppmärksamhet. Blir folk alldeles till sig när de hittar chokladmjölk också?
Ny generation och man får nått att sprida via tik tok

Löjligt men så är helvetet vi lever i
Citera
2026-04-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Dom som hänger på dessa trender är människor med väldigt låg IQ
Vi hade dubai choklad
Vi hade även Labubu
Handlar om att tjäna pengar
Citera
2026-04-13, 18:24
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Behövs det sötning och rolig färg för att barn ska vilja dricka mjölk?
Nej. Däremot kanske det behöva för att folk ska bli helt jävla galna och hänga på låset inför öppning och lägga hela lönen på mejerier.
Citera
2026-04-13, 18:26
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Detta är lika töntigt som den där jävla kaffeburken som cirkulerade i media för några veckor sedan.
Jag blir lika förvånad varje gång någonting blir en sån där hetssuccé. Som när Lidl hade springskor eller badtofflor eller vad det var, och tradera var helt spammat med deras merch till överpriser i flera månader.
Citera
2026-04-13, 18:29
Medlem
Smaksätts mjölk för att få curlade ungar att dricka mindre läsk? vad är nästa steg i så fall, kolsyrad mjölk på flaska?
Citera
2026-04-13, 18:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag blir lika förvånad varje gång någonting blir en sån där hetssuccé. Som när Lidl hade springskor eller badtofflor eller vad det var, och tradera var helt spammat med deras merch till överpriser i flera månader.

Helt jävla hjärndött är vad det är. När den där fjantiga kaffeburken var som mest på tapeten så kollade jag för skoj skull vad folk som sålde skulle ha för den. Såg några idioter som begärde runt 5K för burken. Fanns ett antal för 2500 på Blocket och Marketplace. Uppenbarligen måste ju några ännu större idioter köpt skiten för dessa fantasipriser. Googlade nu och nu försöker de få typ 8-900 och då har ändå annonserna legat ett tag, så jag gissar att trenden dog jävligt snabbt. Det där kommer heller inte bli ett samlarobjekt med tanke på hur många som spottats ut.

EDIT: Minns de där jävla fritidsskorna från Lidl jag med, rådde ju full hets kring dessa.
Citera
2026-04-13, 18:34
Medlem
Huzzahs avatar
Min dotter har lyckats få tag på en förpackning och den var tydligen väldigt god. Smakar som jordgubbar med mjölk på sommaren enligt henne.
Citera
2026-04-13, 18:36
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Tiktok är ondskan för hjärndöda muppar när det handlar om saker och 'trender', bra som dåligt, religion som rosa mjölk.

Seså hata mig, skiiiiiter i!
Här & irl!
Citera
2026-04-13, 18:37
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
ÄR det bovaer i denna?

Just ja!
Den frågan försvann snabbt!

Känner Du till någon bovaerfri svensk mjölk?
Citera
2026-04-13, 18:42
Medlem
Mjölkdryck, inte mjölk. Arla borde få smäll på fingrarna som inte skriver ihop ordet på kartongen.
Citera
2026-04-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Behövs det sötning och rolig färg för att barn ska vilja dricka mjölk?

Mjölk är redan söt som den är tycker jag. Jordgubbsmak låter knappast vidare gott, men har inte provat. Chokladsmak däremot är rätt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in