2026-04-13, 17:50
Medlem
Gsmtekniks avatar
Trump kör vad jag kallar ett rävspel mot Iran..
Han blottar sig när halva världen klagar och gnäller över det som sker i Iran..
Så framgår Trump som svag att han är pank förbrukat för mycket pengar och makt och att folk vill kasta ut han som sämsta President genom tiderna..
Det kallas La Social Engineering att få folk att tro dom är starka sen kommer ett hårdare slag..
Tror samma om alla tidsfrister att öppna sundet osv det står en sju jäkla massa tankers som vill ut därifrån..
Att han medvetet provocerar Terroristerna som styr i Iran så att han får stöd att gå på hårdare..
Men det är vad jag tror häromdagen skrev allt o alla att Usa får backa för dom har losat och Iran blivit så fruktansvärt starkt och vill ha miljarders i ersättning
Jag tror nog inte det kommer sluta så som mullorna hoppas
Jag skiter fullständigt i om usa vinner bråket men jag blir glad för iranierna om deras terrorist ledning råkar raderas helt
Vad Israel har för intressen ingen aning och bryr mig inte heller vet bara att dom är riskast av alla äger och styr det mesta utöver det vet jag inte ett skit om israel mer om att dom dyker upp på melodifestivalen med bra låtar ibland
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja trump är mer en man av utryck och handling, inte av pression och nyans

tur att han är omgiven av några av världens mest skarpa inom sina respektive fält
Citera
2026-04-13, 17:52
Medlem
Citat:
ni kan hålla utkik efter svampmoln över teheran och andra större städer i Iran, då vet ni att de lyckades , eller i praktiken lyckades införskaffa faktiska kärnvapen om än inte den omedelbara förmåga att använda,

Dessa arabhianer tror att världen funkar som deras egna klansamhällen. Skriker man och ljuger man bara tillräckligt högt så kommer man vinna. Men en vinst i det här sammanhanget innebär automatisk förlust genom kärnvapenbombning. De tycks tro att någon bryr sig om några hundra tusen eller några miljoner iranier dör. Ingen gör det. Världen går vidare. Det kommer inte spelas in några Hollywoodfilmer om den stora iranska atomdöden från någon annan vinkel än den från de allierades staber och bombflygplan.
Citera
2026-04-13, 17:53
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
tror nog att han får en choklad ask av nallepuh som tack för att uppräthåller internationell rätt.

tror svårligen att nalle puh med komunistiskt anhang skulle se med milda sinnen på en kiesisk båt som valde att starta ett krig mot USA över några contairar med get-klamydia medecin och jihadflaggor påväg till teheran sjövägen.

Haha, men Kina är ett rejält land, har dom inga fartyg inne i Gulfen som ska ut?
Citera
2026-04-13, 17:56
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du svarade inte på mina frågor.

Du skrev i ditt tidigare inlägg så här:

Jag visade då att Israel/USA med sina bombningar begravt uranet i marken och att Iran inte försöker gräva fram det. Jag visade också att Iran var på väg att kunna producera 300 ballistiska missiler i månaden men nu när militärindustrin är bombad kan dom inte det.

Jag upprepar frågan. Är det begravda uranet (utslagen kärnvapenförmåga krigsmål 1) och den förstörda militärindustrin (utslagen ballistisk förmåga krigsmål 2) verkligen "Ingenting"?

Om begravt uran och utslagen förmåga att bygga ballistiska missiler är "ingenting" måste du förklara hur du kommer fram till den åsikten.

Tycker att jag var ganska tydlig.

Israel har gått back. Minus. Dom har genomfört saker, absolut, men i slutändan kostar det mer än det smakar. Inte lika mycket som för USA här och nu iom petrodollarn, men över tid antagligen dyrare för Israel.

Tror Netanyahu med detta hafs förseglade Israels öde. Det finns inte en sportmössa att iranierna viker sig från att skaffa kärnvapen nu. Arabvärlden har också lärt sig att enda sättet för dom att vara safe är att hålla ihop.

"Åh du är så antisemitisk bla bla". Nej. Käften med det bara.

Det är en solklar slutsats. Man landar där. Ken Dryden snackade om amerikanernas krigssimuleringar häromdagen. Det är klart man har extrapolerat ut detta. Därför man har sån panik att man kröp till korset och ville förhandla helt plötsligt. Inte likt USA.

Det är också därför den röda linjen gäller kärnprogrammet. Iran kommer aldrig vika sig där, och USA vet att man måste få dom till det pga vad man startat igång.

Det blir marktrupper, eller iranska kärnvapen, som blir utgången av detta. PUNKT.
Citera
2026-04-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gsmteknik
Trump kör vad jag kallar ett rävspel mot Iran..
Han blottar sig när halva världen klagar och gnäller över det som sker i Iran..
Så framgår Trump som svag att han är pank förbrukat för mycket pengar och makt och att folk vill kasta ut han som sämsta President genom tiderna..
Det kallas La Social Engineering att få folk att tro dom är starka sen kommer ett hårdare slag..
Tror samma om alla tidsfrister att öppna sundet osv det står en sju jäkla massa tankers som vill ut därifrån..
Att han medvetet provocerar Terroristerna som styr i Iran så att han får stöd att gå på hårdare..
Men det är vad jag tror häromdagen skrev allt o alla att Usa får backa för dom har losat och Iran blivit så fruktansvärt starkt och vill ha miljarders i ersättning
Jag tror nog inte det kommer sluta så som mullorna hoppas
Jag skiter fullständigt i om usa vinner bråket men jag blir glad för iranierna om deras terrorist ledning råkar raderas helt
Vad Israel har för intressen ingen aning och bryr mig inte heller vet bara att dom är riskast av alla äger och styr det mesta utöver det vet jag inte ett skit om israel mer om att dom dyker upp på melodifestivalen med bra låtar ibland

så mycket efterbliven text i ett inläg....

här är presidenter som var mindre populära än trump vid något tillfälle (eller flera eller hela tiden) i modern tid bland usas väljare.....

Harry S. Truman, Richard Nixon, George W. Bush, Jimmy Carter, George H.W. Bush, Joe Biden, Ronald Reagan, Lyndon B. Johnson, Bill Clinton, Gerald Ford, Barack Obama,
Citera
2026-04-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dessa arabhianer tror att världen funkar som deras egna klansamhällen. Skriker man och ljuger man bara tillräckligt högt så kommer man vinna. Men en vinst i det här sammanhanget innebär automatisk förlust genom kärnvapenbombning. De tycks tro att någon bryr sig om några hundra tusen eller några miljoner iranier dör. Ingen gör det. Världen går vidare. Det kommer inte spelas in några Hollywoodfilmer om den stora iranska atomdöden från någon annan vinkel än den från de allierades staber och bombflygplan.

ja. men det kommer bli en jävla röra där jihadister slaktar varandra. så det är bra om israel och usa kan lösa det utan att det inträffar.
Citera
2026-04-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Haha, men Kina är ett rejält land, har dom inga fartyg inne i Gulfen som ska ut?

De kan de säkert lösa , det är bara höra av sig. som sagt, finns en grace period.
Citera
2026-04-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Tycker att jag var ganska tydlig.

Israel har gått back. Minus. Dom har genomfört saker, absolut, men i slutändan kostar det mer än det smakar. Inte lika mycket som för USA här och nu iom petrodollarn, men över tid antagligen dyrare för Israel.

Tror Netanyahu med detta hafs förseglade Israels öde. Det finns inte en sportmössa att iranierna viker sig från att skaffa kärnvapen nu. Arabvärlden har också lärt sig att enda sättet för dom att vara safe är att hålla ihop.

"Åh du är så antisemitisk bla bla". Nej. Käften med det bara.

Det är en solklar slutsats. Man landar där. Ken Dryden snackade om amerikanernas krigssimuleringar häromdagen. Det är klart man har extrapolerat ut detta. Därför man har sån panik att man kröp till korset och ville förhandla helt plötsligt. Inte likt USA.

Det är också därför den röda linjen gäller kärnprogrammet. Iran kommer aldrig vika sig där, och USA vet att man måste få dom till det pga vad man startat igång.

Det blir marktrupper, eller iranska kärnvapen, som blir utgången av detta. PUNKT.

har du fått en ny 10 punktslista av din nigerianska kontakta....

det där var synnerligen efterblivet...

hur har israel gått back, inte på börsen , det är helt säkert.... https://tradingeconomics.com/israel/stock-market
Citera
2026-04-13, 18:08
Avstängd
Citat:
kommer likna det en smula ja, fast inkludera samtliga fartyg som närmat sig iransk kust, eller lämnat iransk kust.

pricnipen är ju att gör man det, så har man även förklarat usa krig. så det räcker nog väldigt långt för att avstyra den överväldigande majoriteten av sjötrafik till och från iran.

Ja, precis. Det var samma sak med Irans tidigare blockadförsök. Även om rederierna rent fysiskt hade kunnat passera, så vågade de inte riskera sina försäkringar och andra juridiska konsekvenser.

Frågan är om ens något land eller rederi är villigt att ta den risken nu, oavsett vilken flagga fartyget bär.
Citera
2026-04-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja, precis. Det var samma sak med Irans tidigare blockadförsök. Även om rederierna rent fysiskt hade kunnat passera, så vågade de inte riskera sina försäkringar och andra juridiska konsekvenser.

du kan kolla min posthistorik, tror jag namgav något 20 tal fartyg som glidit genom sundet, många fler gjorde det, så inte samma sak nej.

en olaglig blockad behöver du inte bry dig om (den iran svamlade om i tid o otid)

Citat:

Frågan är om ens något land eller rederi är villigt att ta den risken nu, oavsett vilken flagga fartyget bär.

jag tippar nej.
Citera
2026-04-13, 18:19
Medlem
Citat:
ja. men det kommer bli en jävla röra där jihadister slaktar varandra. så det är bra om israel och usa kan lösa det utan att det inträffar.

Ingen vill ha arabröra eller döda arabhianer. Men alternativet Iran med kärnvapen finns inte på kartan. Alla tänkande människor fattar det. Det kommer dödas precis så många som krävs för att hindra iranska kärnvapen, varken mer eller mindre (möjligen några fler).
Citera
2026-04-13, 18:21
Medlem
Imnshos avatar
Räcker väl med en enda iransk sjödrönare mot ett handelsskepp så är det stängt i sundet igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in