Citat:
Ursprungligen postat av
willywonka33555
Jag förstår att det är svårt för föräldrarna och vill inte gå direkt till orosanmälan, men man känner sig inte trygg i sitt eget hem när man vet att närsomhelst kan en unge springa in och börja gå igenom ens underkläder, skrika, slå sig själv i huvudet och eventuellt hoppa ner från ens balkong: skada sig eller dö. Jag slipper helst detta…
Barn med autism i den åldern får en idé och det är dit de vill. Det är en fix idé under en period. Han kan mycket väl glömma bort detta inom kort.
En orosanmälan är egentligen onödigt, då mamman vet om problemet, har fullt sjå att hindra honom men misslyckas ibland. Att lägga sten på börda med Soc pch annat skit förvärrar bara saken för alla inblandade. Hade du soc-anmält mig i det läget hade jag bett ett gäng bikers misshandla dig utanför ICA kan jag säga.
Det är svårt att veta vad som fungerar bäst. Det funkar olika. Han har sett nånting inne hos dig han är fascinerad över förmodligen (räcker med att du har en annan TV än de själva har, eller en speciell poster, möbel whatever som han vill se. Försök ta reda på om han sagt något till mamman om det, så kan de kanske köpa en egen likadan och säga att de fått den av dig typ.