Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Ja nu är det bara diktatorn Robert Fico kvar i EU som måste bort.

Polletten har visst inte trillat ner ännu...
2026-04-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Trodde Jimmie älskade Orbans politik så han borde väl deppa i dag?

Knappast oväntat då du har en lång historik av att misstolka skeenden
2026-04-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldous
På samma sätt som alla andra EU länder? Är ju inte direkt så att Ungern hittills präglats av låga energipriser, eller folket har åtminstone inte kunnat åtnjuta låga energipriser

På vilket sätt löser övriga länder det i eu som Ungern kan kopiera menar du?

Menar du att ungern ska bygga havsbaserad vindkraft, vattenkraft i fjällvärlden eller alperna och ha stora oljehamnar där de tar emot VLCCs fullastade med nordsjöolja?

Förklara konkret hur Ungern ska lösa sin energiförsörjning är du snäll.
2026-04-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Trodde Jimmie älskade Orbans politik så han borde väl deppa i dag?
Jag är Sverigedemokrat sedan många år och tycker det är bra att Orban försvann. Han ställde bara till oreda. Den lille mini-Putin.
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Soros är 95 år gammal bor på äldreboende och bär blöja. Ni får ta och uppdatera er propaganda till nått mera relevant kanske?

De flesta inom EU är överens om att det behövs en hård yttre gräns som begränsar invandringen kraftigt.
Det är sonen Soros som tagit över som även han i högsta grad är antivit och finansierar färg revolutioner i alla länder utom Israel. Orban bannade dessa judar från att komma in i landet.

Vad pratar du nu om? Ska EU begränsa invandringen med någon procent? Spelar ingen roll för att med de som redan befinner sig här och även med låg fortsatt invandring kommer folkutbytet fortfarande pågå. Bara något långsammare.

Har du på riktigt förtroende för EU eller har du drabbats av Stockholms syndrom?
Senast redigerad av biupy6ip 2026-04-13 kl. 12:46.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
På vilket sätt löser övriga länder det i eu som Ungern kan kopiera menar du?

Menar du att ungern ska bygga havsbaserad vindkraft, vattenkraft i fjällvärlden eller alperna och ha stora oljehamnar där de tar emot VLCCs fullastade med nordsjöolja?

Förklara konkret hur Ungern ska lösa sin energiförsörjning är du snäll.
Hur löser Tjeckien det? Dem har väl som jag förstår drastiskt minskat sitt beroende av rysk energi
2026-04-13, 12:50
Avstängd
otellos avatar
Äntligen slipper vi den ungerska (ryska) bromsklossen.
2026-04-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldous
Hur löser Tjeckien det? Dem har väl som jag förstår drastiskt minskat sitt beroende av rysk energi

De använder brunkol (vilket ungern saknar) och får gas genom det europeiska gssnätet från Tyskland.

Om även ungern ska koppla upp sig på det kommer de hamna längst ner i prioriteringsordningen vid gasbrist. Vågar man ta det ansvaret som politiker?
2026-04-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Ungrarna kommer få det svettigt nu när den arabiska anstormningen börjar. Kommer snart bli som england där :/

Rip Ungern, de lärde sig inte av förfallet i Nordens länder :/
Han är motståndare till invandrare läs på innan du yttrar dig. Nivån på flashback är ibland pinsamt låg
2026-04-13, 12:59
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om några år kommer det snarare heta att även Magyar är diktator.

Ok, kan du ge på exempel på MSM som upprepat kallat Orban för "fullständig diktator"?

Jag kollar t ex SVT nu och det enda jag hittar med både "Orban" och "diktator" (jag var snäll och skippade "fullständig") är artiklar om att Jean-Claude Juncker sagt "Hej diktatorn". That's it.

Ingenting på sr.se

På svd endast en rubrik sm lyder "Ungerns Orbán – "diktatorn" som får EU att skaka"

Så var hittar du alla dessa i MSM som kallar Orban för diktator?

Om du vill kan jag däremot ge exempel när Orban kallar EU för diktatur. Är du intresserad av det?
2026-04-13, 13:00
Medlem
Härligt. Detta var antagligen goda nyheter för EU och Nato.
2026-04-13, 13:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Knappast oväntat då du har en lång historik av att misstolka skeenden

Fast det är väl fakta att en lång rad SD:are, under många år har lyft fram Orbans Ungern som ett föredöme?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in