Citat:
Ursprungligen postat av
Softpotatis
Greta lever på lånad tid, var väl ca. 6-8 år sedan som hon stod och skrek att vi bara hade 6-8 år kvar innan klimathotet dödar oss alla?
Mina 12 åringar blev helt förstörda och trodde det var sant. Men men nu är det nära för Greta och restrerande befolkningen här på jorden. Nu dör vi alla. Inte av bomber inte av terrorattacker utan hör och häpna av koldioxid utsläppen?? Kan va så också att det är av värmeslag? Det är oklart men dö ska vi enligt Greta...så varför flytta eller plugga när man ändå ska dö snart? Obegripligt.
Fem år var det faktiskt om jag inte missminner mig. Detta var -18 eller var det tidigare än så kanske? Det är faktiskt ett väldigt bra signum att när någon presenterar ett sådär specifikt årtal om domedagen. Så har det alltid visat sig rent historiskt vara en stor bakomliggande bluff. Så även i detta fall!
Det blev fritt fall där och hon verkar ha gått totalt vilse samtidigt som Greta inte riktigt förstår att förtroende är inte något som byggs upp på en kvart. Däremot kan ett förtroende rasa på en kvart. Det är svårt eller snarare omöjligt att försöka återgå till miljötramset efter vad hon gjort. Det som gör det hela värre är att Greta trodde det bara var att vända på kappan igen så skulle allt bli som innan hennes allians med Hamas, fast så blev det inte.
Så nu verkar nästa inriktning vara någon destruktiv emo inriktning och hot om tidig bortgång. Fast vi vet ju alla att dom som brukar ambulera ut sådant är oftast dom sista som verkligen gör slag i saken.
Mitt råd till flickstackarn är att lämna det mediala och tidigare liv bakom sig och satsa på att fullfölja USK utbildningen istället för lägga krokben på sig själv hela tiden.