2026-04-13, 00:15
Medlem
Nyfiken vilka förmåner ni har på jobbet, som inte är lön, bonus eller friskvårdsbidrag.

Kanske jobbar ni på en butik och får bra rabatt, eller så jobbar ni kanske på en restaurang och får gratis käk? Kanske låter jobbet er låna hem dyra prylar gratis?

Själv får jag bara gratis kaffe och frukt, men så är det ett simpelt kontorsjobb också..
Citera
2026-04-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsoffan
Nyfiken vilka förmåner ni har på jobbet, som inte är lön, bonus eller friskvårdsbidrag.

Kanske jobbar ni på en butik och får bra rabatt, eller så jobbar ni kanske på en restaurang och får gratis käk? Kanske låter jobbet er låna hem dyra prylar gratis?

Själv får jag bara gratis kaffe och frukt, men så är det ett simpelt kontorsjobb också..
Min förmån är att jag har ett bra arbete att gå till.
En chef som är kreativ som skapat ett grymt trivsamt företag där jag får en bra lön och kanonbra arbetskollegor.
Citera
2026-04-13, 00:50
Medlem
Nu har jag eget men på tidigare arbetsplatser har väl förmånen varit att jag har haft tillgång till en gedigen maskinpark och fri tillgång till skrot så man har ju spenderat många timmar efter jobbet på jobbet och nött på hemjobb så att säga. Byggt vedklyv, diverse olika avdragare, gjutit lite skit på skoj, byggt en liten ångmaskin, det jag haft lust med helt enkelt. Alternativet hade ju varit att skaffa egna maskiner, svarv, fräs, cnc-svarv/fräs, svets, ja verktyg och maskiner för hundratusentals kronor.
Citera
2026-04-13, 01:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

En del år sedan jag jobbade men vi hade: Kaffe, frukt på tisdagar, subventionerad lunch på en restaurang 50kr ish (körde mest matlåda) Fria läkarbesök och fria mediciner som gick på högkostnadsskyddet mot inlämnade kvitton. Fria arbetskläder och skor. Kör på sista paret skor nu 10 år senare och de är inte skyddsskor.

Var väl ingen höjdare men de fria medicinerna och skorna saknar jag.
Julfest och någon mittenfest med fri bar hade vi också, fri bar togs bort runt 2000, fylla och misär var för roligt.

Varit till Finland, Köpenhamn, Polen, Prag och Tallinn med ett tidigare arbete. Konferenser, teambuilding och sånt. Prag var rätt kul. Flög även gratis inrikes, men det var ingen arbetsförmän utan deal med piloterna eftersom jag arbetade med dem där och då. Så kunde inte flyga till Växjö eller Luleå direkt, men Sthm, Gbg och Malmö typ.
Citera
2026-04-13, 01:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Nu har jag eget men på tidigare arbetsplatser har väl förmånen varit att jag har haft tillgång till en gedigen maskinpark och fri tillgång till skrot så man har ju spenderat många timmar efter jobbet på jobbet och nött på hemjobb så att säga. Byggt vedklyv, diverse olika avdragare, gjutit lite skit på skoj, byggt en liten ångmaskin, det jag haft lust med helt enkelt. Alternativet hade ju varit att skaffa egna maskiner, svarv, fräs, cnc-svarv/fräs, svets, ja verktyg och maskiner för hundratusentals kronor.
Fri verkstad med alla möjliga och omöjliga maskiner har jag också haft. Var kul.
Citera
2026-04-13, 01:13
Medlem
proconsuls avatar
Träning på arbetstid, kaffe, frukt, flextid, frukost.
Citera
2026-04-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
En del år sedan jag jobbade men vi hade: Kaffe, frukt på tisdagar, subventionerad lunch på en restaurang 50kr ish (körde mest matlåda) Fria läkarbesök och fria mediciner som gick på högkostnadsskyddet mot inlämnade kvitton. Fria arbetskläder och skor. Kör på sista paret skor nu 10 år senare och de är inte skyddsskor.

Var väl ingen höjdare men de fria medicinerna och skorna saknar jag.
Julfest och någon mittenfest med fri bar hade vi också, fri bar togs bort runt 2000, fylla och misär var för roligt.

Varit till Finland, Köpenhamn, Polen, Prag och Tallinn med ett tidigare arbete. Konferenser, teambuilding och sånt. Prag var rätt kul. Flög även gratis inrikes, men det var ingen arbetsförmän utan deal med piloterna eftersom jag arbetade med dem där och då. Så kunde inte flyga till Växjö eller Luleå direkt, men Sthm, Gbg och Malmö typ.

Riktigt bra förmåner ändå. Fri bar förekommer väl inte i PK-Sverige längre
Citera
2026-04-13, 02:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Riktigt bra förmåner ändå. Fri bar förekommer väl inte i PK-Sverige längre
Haft mycket kul på jobbet med förmåner. Bästa var ändå flyga gratis inrikes men det var en deal mellan mig och piloterna, de lånade min bil medan jag jobbade på på plattan och jag flög gratis, oftast till Sthm.
Citera
2026-04-13, 03:04
Medlem
Bunnys avatar
Citat:

Två vanliga förmåner som få fullt ut drar nytta av är jobbdator och jobbtelefon. Det är 15 år sedan jag senast köpte en dator privat och 7-8 år sedan senaste mobilinköpet.
Citera
2026-04-13, 03:05
Medlem
MrWalross avatar
Friskvård 5000:-
Frukost, lunch och middag om man är hungrig och verksamheten tillåter.
Kaffe och knäckebröd.
Ladda sin elbil.

Men en hemsk arbetsmiljö
Citera
2026-04-13, 03:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Kaffe och knäckebröd.
Ladda sin elbil.

Men en hemsk arbetsmiljö
Frukost, lunch och middag låter som en riktigt bra deal! Restaurang eller hotellbranchen?
Citera
2026-04-13, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Kaffe och knäckebröd.
Ladda sin elbil.

Men en hemsk arbetsmiljö

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Frukost, lunch och middag låter som en riktigt bra deal! Restaurang eller hotellbranchen?

Även att ladda elbilen gratis låter ju sjukt bra?! Lär ju kunna handla om nån tusenlapp i månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in