Citat:
Ursprungligen postat av
Finsoffan
Nyfiken vilka förmåner ni har på jobbet, som inte är lön, bonus eller friskvårdsbidrag.
Kanske jobbar ni på en butik och får bra rabatt, eller så jobbar ni kanske på en restaurang och får gratis käk? Kanske låter jobbet er låna hem dyra prylar gratis?
Själv får jag bara gratis kaffe och frukt, men så är det ett simpelt kontorsjobb också..
En del år sedan jag jobbade men vi hade: Kaffe, frukt på tisdagar, subventionerad lunch på en restaurang 50kr ish (körde mest matlåda) Fria läkarbesök och fria mediciner som gick på högkostnadsskyddet mot inlämnade kvitton. Fria arbetskläder och skor. Kör på sista paret skor nu 10 år senare och de är inte skyddsskor.
Var väl ingen höjdare men de fria medicinerna och skorna saknar jag.
Julfest och någon mittenfest med fri bar hade vi också, fri bar togs bort runt 2000, fylla och misär var för roligt.
Varit till Finland, Köpenhamn, Polen, Prag och Tallinn med ett tidigare arbete. Konferenser, teambuilding och sånt. Prag var rätt kul. Flög även gratis inrikes, men det var ingen arbetsförmän utan deal med piloterna eftersom jag arbetade med dem där och då. Så kunde inte flyga till Växjö eller Luleå direkt, men Sthm, Gbg och Malmö typ.