Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-12, 23:43
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Är de nöjda för att han är skeptisk till Ryssland?

Ja, precis så, samt även europa-vänlig.
2026-04-12, 23:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Han blandar knappast ihop det. Tänk vad förvirrande ord kan vara i propagandans värld. Kan tänka mig att du aldrig heller fattade att en demokratisk folkrepublik var kommunism?

Om man inte vet vad ett begrepp betyder kan man slå upp det i en ordbok. Det finns tydliga definitioner av både ”demokratisk folkrepublik” och ”liberal demokrati”.
2026-04-12, 23:45
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
De kan för Lite om Magyar

De vet bara att han var emot Orban
Haha, tror du att politiska reportrar på CNN
och SVT inte har kunskap...
2026-04-12, 23:46
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Haha, tror du att politiska reportrar på CNN
och SVT inte har kunskap...

Klart de kan lite mer än så...men han är ganska ny

Huvudsaken vi fick bort Orban
Han verkar mer modern.... men han är nationalist.Inget fel i det.
2026-04-12, 23:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Definitionerna är fel. I verkligheten har vänstern och liberalerna flytit ihop till vänsterliberaler, där all politik dominerats av woke. Du kan önska dig en hjärna i julklapp.

Du får mejla dem som trycker ordböckerna och klaga.
2026-04-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, Vance verkar ju misslyckas totalt även där. Antar att Vance suttit och förolämpat iranierna likt som han gjorde med Zelenskyj i Vita Huset, då blir det svårt att driva förhandlingar.

Kanske dags för Vance, Trump och Maga att sluta försöka påverka europeiska val. Jag tror att ytterhögern i Europa är rätt så kluvna nu att ta emot "hjälp" från amerikanska administrationen.
2026-04-12, 23:50
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Allt är relativt. Orban är ändå Ungerns Åkesson och nu har de blivit av med honom, så det är stort steg i rätt riktning.
Fat Maygar vill inte heller ha några Pedros i sitt land.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Kanske dags för Vance, Trump och Maga att sluta försöka påverka europeiska val. Jag tror att ytterhögern i Europa är rätt så kluvna nu att ta emot "hjälp" från amerikanska administrationen.

Det är nog inte Vance som orsakade förlusten. Det är zigenarlandet Ryssland som orsakade förlusten.

Vance gav väll en liten knuff.
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varför vill MSM som aftonbladet, CNN, expressen med mera ackumulera clout på att Peter Magyar vann valet? De borde sörja eftersom Peter är en tvättäkta ungersk nationalist. Är de nöjda för att han är skeptisk till Ryssland?

Ja, jag tror att det viktigaste för EU och msm är att inget kommer i vägen för mer Ukrainamiljarder. De 900 miljarder SEK som nu kommer att skeppas vidare från EU till Zelensky inom kort är bara en rännil, det kommer att behövas det 20-dubbla, minst, de kommande åren för fortsatt krig, att hålla igång Ukraina finansiellt och för återuppbyggnad efter kriget. Orban var en jobbig bromskloss här och det mesta handlade om att ta bort denna bromskloss. Att Peter Magyar står för en lika hård migrationspolitik och nationalistisk politik var sekundärt. Det är också därför idioter som Anders Lindberg kommer att hylla Peter Magyar, trots att Magyar i stora delar ligger någonstans mellan M och SD.
2026-04-12, 23:54
Medlem
Snapcounts avatar
Skall nog sägas att jag inte har någon större kännedom om Magyar, men...i.o.m Orbans "Putin-fjäskande" i dessa tider så är det ett steg åt rätt håll.

Han har ju ett förflutet i Fidez väl.., så man får ju se vad som sker. Att han är nationalkonservativ, har jag inget problem med..., men gränsen för mig är med Putin.
2026-04-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är nog inte Vance som orsakade förlusten. Det är zigenarlandet Ryssland som orsakade förlusten.

Vance gav väll en liten knuff.

Skulle nog säga Viktor Orban och ja Ryssland. Samt att ekonomin i Ungern gått mycket dåligt de senaste 5 åren.
2026-04-13, 00:01
Medlem
Graavargs avatar
Bye, bye Orban!!!
Bye, bye Fidesz!!!

Tack Ungern, för att ni gjorde Europa litet bättre i kväll.
Och välkomna tillbaka in i värmen!!!

En samarbetsvillig nationalist som leder Ungern är vad vi alla behöver.
Och 2/3-dels majoritet dessutom, nu ryker också alla orbaniter från en massa höga poster, mums filibabba!!!

Här behöver vi också en förändring, och vi har val i september.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in