2026-04-12, 21:28
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja såklart att det påverkar. Men i slutändan så kan jag inte visa en flicka hur hon ska vara en kvinna. Det är hennes mammas jobb. Mitt jobb är att se till att döttrarna inte gifter sig med en loser.

Det är sedan inte upp till hennes framtida man att visa henne hur man ska vara en kvinna.

Det är ändå hennes man som sätter gränserna för vad han accepterar och på så vis styr hennes beteende. Kvinnor mår bra av en fast hand och tydliga gränser, precis som barn.
Citera
2026-04-12, 21:33
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Citat:
Ja såklart att det påverkar. Men i slutändan så kan jag inte visa en flicka hur hon ska vara en kvinna. Det är hennes mammas jobb. Mitt jobb är att se till att döttrarna inte gifter sig med en loser.

Det är sedan inte upp till hennes framtida man att visa henne hur man ska vara en kvinna.

Nä det är mer upp till honom att se till o fingerpulla henne på nästan daglig basis, det gör ju henne till kvinna det också, på sitt egna lilla vis.
Citera
2026-04-12, 21:38
Medlem
En lärarassistent berättade att en av hennes elever på rasten gått fram och mycket våldsamt fällt en klasskamrat till marken;
“Du ska hålla KÄFTEN för jag hör inte vad / lärarens namn / SÄGER”
där klasskamraten mycket riktigt var en babblare av rang som petade tjejerna hela tiden.

Är det något sådant du efterlyser?
Citera
2026-04-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid

Lär dem om psykologin som ligger bakom lycka , närvaro och positivt tänkande. Ge dem verktyg att tänka logiskt och lär dem om det sociala spelet
Citera
2026-04-12, 22:48
Medlem
Vad ska vi skydda döttrarna för menar TS, egentligen?
Hur uppfostrar vi pojkar till att bli självständiga, trygga och starka inom sig.
En stabil man räds inte en självständig kvinna. Antagligen tycker han att det är bekvämt att dom hjälps åt.

En svag man ser kvinnan som hot.
En sådan man är farlig att slå sig ihop med, oavsett hur kvinnan utåt sett uppfattas av omgivningen.
Citera
2026-04-12, 23:31
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid
Lite incel varning på detta inlägg. Skippa andrew tate som förebild. Han är bara tragisk.

Vi föräldrar till flickor, skulle nog säga att vi främst lär dem vikten av ett kärleksfullt äktenskap. När barnen får se att föräldrarna satsar allt på sitt förhållande så kommer barnen söka samma sak i sina framtida partners.

Jag har aldrig försökt styra eller kontrollera min fru. Vi jobbar som ett team. Hon har tillgång till allt jag äger och inte en enda gång har hon spenderat något på sig själv. Det är primärt för familjen. Så varje tillfälle jag kan så försöker jag unna henne något hon önskar sig.
Från något litet som att fixa frukost till något stort så som att boka en spa dag för henne och hennes väninna medan jag har hand om barnen.
Hon är likadan.

När det gäller vår syn på barnen så är det sträng skärmtid och massor av fritidsaktiviteter så att de lär sig värdet i lagidrott och gemenskap. Snarare än att söka validering av främlingar på sociala medier.

Märker vi att barnen börjar följa influencers så förbjuder vi det bara.
Influencers är ett gift.

De sk "boss ladies" du beskriver kommer troligtvis från singelhushåll där en ensam mamma har fått uppfostra barnen.
Citera
2026-04-12, 23:32
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Vad ska vi skydda döttrarna för menar TS, egentligen?
Hur uppfostrar vi pojkar till att bli självständiga, trygga och starka inom sig.
En stabil man räds inte en självständig kvinna. Antagligen tycker han att det är bekvämt att dom hjälps åt.

En svag man ser kvinnan som hot.
En sådan man är farlig att slå sig ihop med, oavsett hur kvinnan utåt sett uppfattas av omgivningen.
En svag man söker inte efter en fru utan en mamma.
Och kvinnor som har modersinstikter söker sig till svaga män - tyvärr
Citera
2026-04-12, 23:48
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Jag har två flickor. Väldigt unga dock, men ändå. Jag tänker mycket på detta. Jag tror att nyckeln är mamman som kommer att vara flickornas främsta kvinnliga influens. Du som pappa kan inte göra mycket för att visa hur en kvinna ska vara, det går inte per definition.

Pappan har ett enormt ansvar att visa barnen hur en bra pappa är. Tar ansvar för familjen, sätter den i fokus samtidigt som han gör det han behöver göra. Han väljer en mamma som på samma sätt, sätter fokus på familjen, inte ägnar sig åt mansförakt, inte uppför sig som en tonårig bad girl singel, trots att hon är mamma 35+. osv
Citera
2026-04-12, 23:50
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Lite incel varning på detta inlägg. Skippa andrew tate som förebild. Han är bara tragisk.

Läs mina inlägg
Citera
2026-04-12, 23:51
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ligger det inte något i att pappan är första mannen flickan lär känna och blir en modell för hur män ska vara?

Tjejer som vuxit upp utan pappa har ofta destruktiva relationer.

100%
Citera
2026-04-12, 23:52
Avslutad
Citat:
Pappan har ett enormt ansvar att visa barnen hur en bra pappa är. Tar ansvar för familjen, sätter den i fokus samtidigt som han gör det han behöver göra. Han väljer en mamma som på samma sätt, sätter fokus på familjen, inte ägnar sig åt mansförakt, inte uppför sig som en tonårig bad girl singel, trots att hon är mamma 35+. osv

Okej era muppar, lär er att läsa tråden. Det har o göra med flickornas beteende och värderingar kring hur man är en bra kvinna. Det kan inte en pappa lära ut bättre än en mamma. Mitt jobb är att se till att mina flickor inte gifter sig med förlorare. Mammans jobb är att se till att flickorna har en bra kvinnlig förebild med sunda värderingar som sätter familjen över allt annat.
Citera
2026-04-12, 23:57
Medlem
adamnows avatar
Citat:
Mitt jobb är att se till att mina flickor inte gifter sig med förlorare. Mammans jobb är att se till att flickorna har en bra kvinnlig förebild med sunda värderingar som sätter familjen över allt annat.

Jag trodde du svarade i egenskap av pappa. Men visst självklart är du som mamma extremt viktig som förebild, både mamman och pappan är extremt viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in