Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-12, 23:22
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
När JD åker till Utlandet.. då skiter det sig för MAGA och dess gunstlingar.

Ja, jag tycker mig se att han har typ samma effekt i hemlandet också i rätt hög grad. Han får ju knappt vara med i nationella offentliga sammanhang längre.
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Allt är relativt. Orban är ändå Ungerns Åkesson och nu har de blivit av med honom, så det är stort steg i rätt riktning.

Orban är en svartePetter i Putins knä
Orban blockade Sveriges Natointräde ihop med Turkarna
Orban har blockat hjälp till Ukraina

Orban har mottagit stora EU bidrag.. men ändå förstört EU s avsikter kring mycket.
Nu hoppas jag att Orban pensionerar sig i Sibirien
Medlem
JeffDaviss avatar
Stor komik att Vance åkte till Ungern häromdagen för att stötta Orban. Säger nåt om hur otroligt dålig koll Trumps administration verkar ha. Har de inte folk som kollar upp hur landet ligger innan de fattar beslut?
2026-04-12, 23:24
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, jag tycker mig se att han har typ samma effekt i hemlandet också i rätt hög grad. Han får ju knappt vara med i nationella offentliga sammanhang längre.

Trump har omgivit sig med Idioter o Ja-sägare.

Så agerar veka ledare.

Många i MAGA är nu emot Trumps Krigsagerande i MellanÖstern
2026-04-12, 23:25
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul att du blandar ihop ”kommunism” och ”liberal demokrati” vilket är varandras motsatser.

Som du missat att notera så har "liberaler" flytit ihop med vänstern. Eftersom du inte kan tänka med en hjärna utan enbart memorera saker utan att förstå dem så förstår jag att du inte noterar när verkligen skiljer sig från kartan.
2026-04-12, 23:25
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Allt är relativt. Orban är ändå Ungerns Åkesson och nu har de blivit av med honom, så det är stort steg i rätt riktning.
Åkesson har ju flera gånger varnat för Rysslands upprustning.
Medan Orban är vän med Putin. Så jag skulle vilja påstå skillnaden mellan de två är stora.
Enda möjliga likheten är väl den sunda ant-mångokulturen, emot MENA import osv.
2026-04-12, 23:26
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Trump har omgivit sig med Idioter o Ja-sägare.

Så agerar veka ledare.

Många i MAGA är nu emot Trumps Krigsagerande i MellanÖstern

Ja, Vance verkar ju misslyckas totalt även där. Antar att Vance suttit och förolämpat iranierna likt som han gjorde med Zelenskyj i Vita Huset, då blir det svårt att driva förhandlingar.
2026-04-12, 23:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Ungerns inrikespolitik förändras inte eftersom Magyar och Orban har princip exakt samma ståndpunkter där.

Det som påverkas är utrikespolitiken, ganska så kraftigt så.

EU-handeln förstärks, stödet till Ryssland sänks.

Militärt även Ungern kommer ansluta sig till majoriteten och inte vara ett mongo med mandat som Turkiet fortsätter att vara.

Just ja, nu kan faktiskt Ukraina bli EU-medlemmar om Ungern röstar för det. Vilket innebär att Ryssland måste starta ett världskrig för att erövra Ukraina.

Tolfte April 2026 var en bra dag.

Ja
I stort så
Magyar var med i Fides fram till 2024, då han bröt sig ur pga en politisk skandal.

Magyar verkar mer modern, Orban var en Politruck av rysk stil
2026-04-12, 23:29
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ja, Vance verkar ju misslyckas totalt även där. Antar att Vance suttit och förolämpat iranierna likt som han gjorde med Zelenskyj i Vita Huset, då blir det svårt att driva förhandlingar.

Trump kan byta ut ministrarna på ett kick... som han gjorde med Pam Bondi

Jag tror att Vicepresidenten är svårare då han är Vald ihop med POTUS
2026-04-12, 23:29
Medlem
Rainmans avatar
Citat:

den mest misslyckade VP i amerikas historia
2026-04-12, 23:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Dvärgens dåliga år har bara börjat.
2026-04-12, 23:30
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Nja, Peter Magyar ligger långt närmare Jimmy Åkesson. Viktor Orban var nånstans där AfS ligger och härjar i grumliga vatten. Lika bråkig och oresonlig som Gustav Kasselstrand...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in