2026-04-12, 22:27
Medlem
kalkryggars avatar
Om jag förstår det rätt så anklagas Christian Peterson för ett framtida mord på klimat-Greta?

Är det verkligen okej att ETC publicerar en sån anklagelse?
Citera
2026-04-12, 22:30
Medlem
triptykens avatar
Klart hon mordhotades - bara att läsa tråden och det är vad folk säger på FB om henne när dom ska lägga band på sig.

Hon var också en av världens mest inflytelserika personer under ett kort tag, hade ett impopulärt budskap och höll inte käften vad som än hände.
Citera
2026-04-12, 22:49
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är förfärligt att personer med makt inte kan låta bli att mordhota någon på gräsrotsnivå. Jag förstår om hon känner sig utbränd. Inget har blivit bättre med miljön, snarare sämre. Ingen bryr sig om vår jord. Jag tror inte heller att edgy flashbackgubbar kan förstå hur mycket hot och trakasserier man kan få. Riktigt obehagligt med rena maffior som hotar henne.

Och jag blir inte minsta förvånad om hon blir mördad.

Hon får absolut komma och sova på mitt köksgolv, så länge som hon vill. Spränger de oss i bitar så är det så.
Ser inte riktigt att det finns en reell hotbild mot henne men visst har hon nog fått höra/läsa en del…

Nu börjar hon bli irrelevant och det är nog det som stör. Låt mig titta i spåkulan: Hon kommer gå in i en depression, tvivla på sin könstillhörighet. Längre fram börjar hon droga och till sist gör hon ett desperat försök att komma tillbaka till rampljuset genom only fans.
Citera
2026-04-12, 22:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ser inte riktigt att det finns en reell hotbild mot henne men visst har hon nog fått höra/läsa en del…

Nu börjar hon bli irrelevant och det är nog det som stör. Låt mig titta i spåkulan: Hon kommer gå in i en depression, tvivla på sin könstillhörighet. Längre fram börjar hon droga och till sist gör hon ett desperat försök att komma tillbaka till rampljuset genom only fans.

Det tror jag inte ett dugg på. Depression och utbrändhet visst. Droger och horeri, knappast.

Men då skulle du må. Varför hatar du jorden?
Citera
2026-04-12, 22:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det tror jag inte ett dugg på. Depression och utbrändhet visst. Droger och horeri, knappast.

Hon gillar ju att stå i rampljuset så att skaffa OF kanske inte är helt osannolikt.
Citera
2026-04-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om jag förstår det rätt så anklagas Christian Peterson för ett framtida mord på klimat-Greta?

Är det verkligen okej att ETC publicerar en sån anklagelse?

CP (ahaha) nämns bara en gång i ETC:s artikel:
I filmen syns även den NMR-kopplade och SD-nära aktivisten Christian Peterson, som i dag omhuldas av tidningar som Kvartal, trakassera Greta Thunberg. Det är inte förvånande. 2022 kunde Dagens ETC avslöja hur även Sverigedemokraternas Tobias Andersson ledde en trollarmé mot Fridays for future, och hängde ut aktivisterna online. I ”Strejkarna” syns ungdomar – och i vissa fall även vuxna – bilda fysiska murar och trycka bort den vägg av mikrofoner och kameror som körs upp i tonåringarnas ansikten.
Citera
2026-04-12, 23:02
Medlem
Citat:

SÄPO gör en annan bedömning:
Att visa upp den hudlösheten skrämmer dem. De är väl medvetna om offentlighetens baksida. Minnen flimrar förbi: hoten och hatet på sociala medier, stalkers utanför dörren, och säkerhetspolisens närvaro. Själv minns jag hur Säpo inför en presskonferens säkrade Greenpeaces lokaler för att se till att ingen krypskytt kunde ha fri sikt mot Greta Thunberg.
Sedan bombades faktiskt båten till Gaza hon färdades på av sionazisterna. Och hon torterades i israeliskt fängelse.

Vi har också miffot som dödade Ing-Marie Wieselgren i Almedalen. Att det finns mängder med blåbruna psykfall som skulle vilja skada Greta är tyvärr helt sant.
Citera
2026-04-12, 23:03
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:

Jag har aldrig sagt jag vill att det ska hända. Det är skillnad på vad som kan hända någon och vad någon vill ska hända!

Jag hatar inte jorden men jag ogillar den som medvetet missförstår och förvränger…
Citera
2026-04-12, 23:03
Medlem
Steinarrs avatar
Herregud vilket mentalt vrak hon är.

Det är snarare troligare att hon snart tar bort sig själv.
Citera
2026-04-12, 23:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt jag vill att det ska hända. Det är skillnad på vad som kan hända någon och vad någon vill ska hända!

Jag hatar inte jorden men jag ogillar den som medvetet missförstår och förvränger…

Så du tror alltså detta på allvar?
Citera
2026-04-12, 23:05
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Klart hon är hotad, hon har många mycket rika och mäktiga män emot sig. Då hon
för opinion emot industrin och kapitalisternas intressen. Hon är väldigt modig

HAHA.

Hon har ju hela klimatrörelsen bakom sig, dvs de flesta regeringar i västvärlden.

Hon är inte ett dugg modig.
Citera
2026-04-12, 23:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
SÄPO gör en annan bedömning:
Att visa upp den hudlösheten skrämmer dem. De är väl medvetna om offentlighetens baksida. Minnen flimrar förbi: hoten och hatet på sociala medier, stalkers utanför dörren, och säkerhetspolisens närvaro. Själv minns jag hur Säpo inför en presskonferens säkrade Greenpeaces lokaler för att se till att ingen krypskytt kunde ha fri sikt mot Greta Thunberg.
Sedan bombades faktiskt båten till Gaza hon färdades på av sionazisterna. Och hon torterades i israeliskt fängelse.

Vi har också miffot som dödade Ing-Marie Wieselgren i Almedalen. Att det finns mängder med blåbruna psykfall som skulle vilja skada Greta är tyvärr helt sant.
Ja det finns dårar överallt men hur många av dessa har fysiskt skadat Greta? Att Israel gjort det måhända men knappast en svensk person!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in