2026-04-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Det diskuterades tidigare i tråden varifrån ryktet kom att A testade negativt och ingen visste och ingen kunde styrka att han gjorde det eller ens att han påstått att han testade negativt. Så nu blev jag nyfiken på var du fått det ifrån?

N hade inte kunnat göra klart allt på BB. A måste först bekräfta, sen kan hon godkänna. Står tydligt på Skatteverkets hemsida.

”Du som inte har fött barnet:
1. Logga in i e-tjänsten med ditt personnummer.
2. Bekräfta att du är barnets förälder. Du kan samtidigt också anmäla gemensam vårdnad.
3. Signera med e-legitimation.
4. Meddela den förälder som fött barnet att det finns en bekräftelse att godkänna.

Du som har fött barnet:
1. Vänta tills den andra föräldern har bekräftat sitt föräldraskap i tjänsten.
2. Logga in i e-tjänsten med ditt personnummer.
3. Godkänn den andra personens föräldraskap. Du kan samtidigt också anmäla gemensam vårdnad.
4. Signera med e-legitimation.

När den förälder som ska bekräfta sitt föräldraskap har signerat bekräftelsen och den förälder som har fött barnet har godkänt bekräftelsen genom att också signera är föräldraskapet fastställt.”

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Också nyfiken på var och av vem man hört att A inte var smittad med K.?!?🤔

Det vi alla hört är väl att A erkände att han legat med en tjej strax innan LI.
A var enligt han själv aldrig otrogen mot N under den tid de hade tillsammans.

Alla medverkande testades ju innan LI så A borde varit ren just där och då, så även N.

Hade både N & A smittan när N gick positivt besked så är det ytterst svårt att veta var sanningen ligger i den frågan.

Även om det går under smittskyddslagen så finns det många som inte uppger alla de har hoppat i säng med.
Klamydia upptäcks med test men det är inte alltid man känner av symptom om man bör på smitta.
Det kom fram att dom båda hade testat före och efter Love Island från en annan användare båda var negativa när dom kom hem .
Här går rykterna , historierna isär båda bekräfta att A ej var otrogen när dom gjort slut .
Tror om jag inte minns helt jäkla fel att Nessa fick dela om dom påståda rykterna att A varit otrogen ej var sanna .

Det är bara i den här tråden det påstås att A har erkänt att han legat med en tjej innan love island om det var så,
Borde han har påvisats positiv för K eftersom dom var i väg i några v och k hade då utvecklas.
Däremot sa A att han hade haft ett förhållande som slutade ca 4 mån innan love island.

Det är en viss skillnad, har även läst förhandlingarna och ingenstans kan jag hitta att det står att A smittat henne däremot står det att N är smittad och anmält A som vi alla vet då det går under kvinnofridskränkning.
Visst jag kan ha missat något .
Citera
2026-04-12, 19:54
Medlem
Hur kan man vara så oansvarig att låta Stora C åka en sparkcykel utan hjälm 😬😱 det räcker med att hon snubblar slår i pannan el bakhuvudet som är så skört kan bli jätte allvarliga skador .
Spelar ingen roll att dom springer breve hjälm ska alltid vara på .
Citera
2026-04-12, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Hur kan man vara så oansvarig att låta Stora C åka en sparkcykel utan hjälm 😬😱 det räcker med att hon snubblar slår i pannan el bakhuvudet som är så skört kan bli jätte allvarliga skador .

JA! Helt galet ! Oansvarigt som bara den
Citera
2026-04-12, 20:34
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
JA! Helt galet ! Oansvarigt som bara den

Håller med fullständigt, familjen H är oansvariga på så många plan. C är en liten gullig vild tjej dessutom. Hoppas de tar det till sig på rätt sätt och inte lika obstinata som med bilbarnstolen

N sjunger för lilla C som hade magont. Trevligt att se som omväxling.

Efter det senare växla till Nicci i badrummet med uppmaningen "kom och prata med mig" kontrasten liksom "the struggling mom who has to work at night" 🙄
Citera
2026-04-12, 20:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Håller med fullständigt, familjen H är oansvariga på så många plan. C är en liten gullig vild tjej dessutom. Hoppas de tar det till sig på rätt sätt och inte lika obstinata som med bilbarnstolen

Efter det senare växla till Nicci i badrummet med uppmaningen "kom och prata med mig" kontrasten liksom "the struggling mom who has to work at night" 🙄

Ja o hon har aldrig hand om stora C för det gör mormor
Citera
2026-04-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted

Ja lika så bilbarnstolen . Att vi är uppmärksamma och vill ge goda råd är av omtanke men N slår taggarna utåt på en gång

Ja såg så harmoniskt ut då hon pyssla om lilla C .
Därför blir bilden helt skev då hon lite senare kom och prata med mig 18 +
Citera
2026-04-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jag lyssnade på podden som jag antar är "flödet" men hörde inget namn nämnas där. Också nyfiken på vem det är.
Håller med tjejen i podden att det var dumt av V att dementera rykten utan att säga vilka rykten det gäller. Skapar ju bara mer nyfikenhet.

Ja, håller med om det och jag tror som många andra att inlägget på V IG- profil från sjuksängen är starkt påverkat från N & svärmor. De beslut som fattas där vid lag är inte alltid så genomtänkta.
Citera
2026-04-12, 21:13
Medlem
Citat:

Tänkte också på det. Kan vara livsfarligt.
0% konsekvenstänk precis som med det tjocka stora täcket i barnsängen, gåstolen som användes FÖR mycket och för tidigt på C och bilbarnstolen. 🫣🙂‍↕️
Senast redigerad av Artmovie 2026-04-12 kl. 21:16.
Citera
2026-04-12, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Tänkte också på det. Kan vara livsfarligt.
0% konsekvenstänk precis som med det tjocka stora täcket i barnsängen, gåstolen som användes FÖR mycket och för tidigt på C och bilbarnstolen. 🫣🙂‍↕️

Noll ansvar för barnet ! Är faktiskt riktigt illa
Citera
2026-04-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kung-kingp
Om de respekterar att A är pappan (vilket umgängesavtalet visar), varför är det då så viktigt att C kallar V för pappa i videor? Det rimmar ganska dåligt med överenskommelsen.Vänd på det: Hur hade N reagerat om A var gift och hans fru kallades för mamma i videor där C hyllade henne som “bästa mamma”? Det är rimligt att visa A samma respekt som man själv faktiskt skulle förvänta sig.
Intressant tanke 👌

Har inte läst inläggen efter detta jag svarar på men fasiken vad J lagt ut massor på C, de senaste dagarna! Fler som reagerat på det?
Citera
2026-04-12, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Intressant tanke 👌

Har inte läst inläggen efter detta jag svarar på men fasiken vad J lagt ut massor på C, de senaste dagarna! Fler som reagerat på det?

På lilla ett stora ?
Brukar väl vara så i perioder
Citera
2026-04-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ja C kallar honom pappa men inte domstolen dom kommer bara nämna honom vid namn .
När det kommer till stora C i deras termer är han en extra vuxen i Cs liv .
A kommer vara den biologiska pappan och dom kommer benämna honom pappa till C . Inget du el jag el någon annan göra något åt .
C kommer förmodligen kalla V " pappa" då hon inte vet något annat
Men vill C säga pappa till A så får inte N gå in och styra och säga det är inte din pappa det är att vilseleda barnet och kan gå under Umgängessabotage som har tagits upp flera ggr

Han får ej heller gå in och bestämma över C när det kommer till frågor som kan uppstå vid förskola , läkarbesök mm
Men däremot får han finnas till som stöd för C
Att hon kallar V för pappa är ju för att det blivit inpräntat.. Tycker detta är såååå sorgligt! Varför inte ta det lite lugnt och introducera V för just V eller om det är så viktigt m just "pappa", så pappa V?!
Man tycker ju att mamma J borde ha lite förnuft nen ibland känns hon som att hon är yngre än N... 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in